Verschil polini malossi overrange

wat zegt de gebruiksaanwijzing btw over het ringetje? hoor iedereen zeggen dat het boekje zegt dat je moet frezen, dus zou het ringetje er niet bij horen :S ofzo...
 
Ik hoop van de week weer een digicam tot mijn beschikking te hebben, dan kan ik ff paar foto's maken van Xander's oude carter wat hier ligt, die is bewerkt voor (Malossi) overrange.

En er hoeft idd niet zoveel weg. Alleen paar ribben die direct links van de achterpoulies zitten, omdat de snaar daar immers vlak langs de rand van het carter gaat.
 
misschien is dit een hele domme vraag hoor
maar ik heb net me evo vario binnen
en ik wilde even weten of ik mhr poulies erin kon zetten of dat ik speciaal die polini poulies moet hebben???
 
Originally posted by Martijn
Ringetje moet tussen de koppeling en het koppelingshuis zoals rudi een paar reply's terug heeft uitgelegd ;)
Dat kleine zwarte ringetje dat je erbij krijgt? Hoe komt het dan dat je schaar scheef komt te liggen terwijl je niet eens poulies van plaats verandert :? :?
Ik bedoel dus: als je dat ringetje er niet bij legt liggen de poulies op dezelfde hoogte als met ringetje. Hoe komt het dan dat ie met ring schuin loopt en zonder niet :? :?
 
nee, je hebt een ringetje achter de pulleyhelften en een ringetje tussen de pulleyhelften en het koppelingshuis.

Het eerst berpsaart een hoop freeswerk maar haaltw el het zaakje uit 1 lijn. Het 2e ringetje zorgt dat je koppeling niet tegen je koppelingshuis aan zit.
 
Originally posted by Ufo
nee, je hebt een ringetje achter de pulleyhelften en een ringetje tussen de pulleyhelften en het koppelingshuis.

Het eerst berpsaart een hoop freeswerk maar haaltw el het zaakje uit 1 lijn. Het 2e ringetje zorgt dat je koppeling niet tegen je koppelingshuis aan zit.
Ja dat dacht ik dus ook al. Ik heb bij mijn overrange een klein zwart ringetje gekregen dus.. hmm
 
Originally posted by JohnB
Bij mijn weten is die ring op mina bedoelt om 8er je VARIO te plaatsen ter opvulling van je startrondsel

2 soorten ringen:

de dunste voor achter je halfpoelie/ventilvar, ter verlenging van variobus

dikste voor eventueel achter de vario(achter gradenplaatje) als snaar scheef zou komen te liggen
 
ik vind het ringetje achter de poelies plaatsen een nogal erg vreemde actie |(
sorry hoor ivo maar niet goed over nagedacht

als je goed gaat kijken hoe je poelies over de as gaan zul je zien dat de achterkant van de poelies NIET tegen het carterdeksel komen [niet de buitenkant maar net 1 cm van de as af bedoel ik]

dit komt namelijk omdat de as 2 verschillende diktes heeft, het dikke stuk waar de poelies voornamelijk over zitten en een dunner deel ervoor. Je poelies hebben van binnen een lager zitten dat kleiner is dan het lager dat aan de kant van het vertandingsdeksel is, hierdoor steunt dit kleinere lager als het ware op de verdikking van de as, is de draaiende beweging dus gelagerd en schuurt je poelie niet tegen het vertandingsdeksel

wanneer je 'een ringetje' achter de poelies plaats word ten eerste het 'kleinere' lager niet meer benut [zit gewoon los] en ten 2e schuren je poelies langs een ringetjes [meer weerstand en slijtage etc]

er staat toch niet voor niks dat er geen ringetje achter moet en dat je moet frezen in het carter? :!

of gaat dit ringetje niet over de gehele as en zit het tegen de verdikking van de as? dan gaat mijn verhaal niet op en ben ik loos aan het blaten 8P
 
Je bent onzettend loos aan het blaten.

Het ringetje is ook bedoeld om daar te plaatsen. Het past nergens anders. Daarbij hebben we alle mogelijkheden uitvoerig bekeken en ben ik van zowel polini als mlaossi achterpulleyhelften prima op de hoogte hoe ze gemonteerd behoren of kunnen worden.

en ik erger me er ook aan dat mensen ineens weer over ringen bij de vario beginnen te blaten, terwijl we het toch echt over de achterpulley hadden.

Bij de voorvario heb je weining keus, omdat al snel je startronsel niet meer past.
 
ennuh blak foeniks, mischien dat jij aan een ringetje dacht dat over de gehele as heen schuift? dat is dus niet wat we bedoelen.
 
Back
Top