vering of geen vering

Status
Not open for further replies.
wat bedoel je met tap? gewoon een draadstang ofzo?

Ja, wel een maat groter zodat het wat steviger is.
Origineel is het m6, ik hem er m8 van gemaakt.

Maar het een meningskeus, want ik ga zonder vering rijden terwijl Stefan en ik precies het zelfde bouwen, maar hij wilt met mono rijden vanwege de vering.

Ik zou het doen zoals J-tuning ook zegt, zo licht mogelijk indien nodig een stuurdemper.
Die dingen kosten niks en dat gewicht is ook te verwaarlozen.
 
Ja, wel een maat groter zodat het wat steviger is.
Origineel is het m6, ik hem er m8 van gemaakt.

Maar het een meningskeus, want ik ga zonder vering rijden terwijl Stefan en ik precies het zelfde bouwen, maar hij wilt met mono rijden vanwege de vering.

Ik zou het doen zoals J-tuning ook zegt, zo licht mogelijk indien nodig een stuurdemper.
Die dingen kosten niks en dat gewicht is ook te verwaarlozen.

een stuurdemper die niks skot is ook niks, dingen van 40 euro werken amper.
maar goed, over de seroieuze uitspraken...haha

een 6,17 ex reactie met 121 kg is al onder de 6 sec met 94 kg, dus lijkt me neit echt een probleem, alelen de daglicenties worden tot NU toe uitgesloten, als ik zelf erop rijd ben ik 18 kg zwaarder, wat inhoud dat een 6,0 een leuke uitdaging is.
 
Ja, wel een maat groter zodat het wat steviger is.
Origineel is het m6, ik hem er m8 van gemaakt.

Maar het een meningskeus, want ik ga zonder vering rijden terwijl Stefan en ik precies het zelfde bouwen, maar hij wilt met mono rijden vanwege de vering.

Ik zou het doen zoals J-tuning ook zegt, zo licht mogelijk indien nodig een stuurdemper.
Die dingen kosten niks en dat gewicht is ook te verwaarlozen.

een stuurdemper die niks kost is ook niks, dingen van 40 euro werken amper.

A spasta: over de serieuze uitspraken...haha

een 6,17 ex reactie met 121 kg is al onder de 6 sec met 94 kg, dus lijkt me neit echt een probleem, alelen de daglicenties worden tot NU toe uitgesloten, als ik zelf erop rijd ben ik 18 kg zwaarder, wat inhoud dat een 6,0 een leuke uitdaging is.

en dan nog is deze voorgaande tijd zonder enekel testwerk neergezet, dus waarom zou t niet lukken?
 
Ja, wel een maat groter zodat het wat steviger is.
Origineel is het m6, ik hem er m8 van gemaakt.

Maar het een meningskeus, want ik ga zonder vering rijden terwijl Stefan en ik precies het zelfde bouwen, maar hij wilt met mono rijden vanwege de vering.

Ik zou het doen zoals J-tuning ook zegt, zo licht mogelijk indien nodig een stuurdemper.
Die dingen kosten niks en dat gewicht is ook te verwaarlozen.

een stuurdemper die niks kost is ook niks, dingen van 40 euro werken amper.

A spasta: over de serieuze uitspraken...haha

een 6,17 ex reactie met 121 kg is al onder de 6 sec met 94 kg, dus lijkt me neit echt een probleem, alelen de daglicenties worden tot NU toe uitgesloten, als ik zelf erop rijd ben ik 18 kg zwaarder, wat inhoud dat een 6,0 een leuke uitdaging is.

en dan nog is deze voorgaande tijd zonder enkel testwerk neergezet, dus waarom zou t niet lukken?
 
een stuurdemper die niks kost is ook niks, dingen van 40 euro werken amper.

A spasta: over de serieuze uitspraken...haha

een 6,17 ex reactie met 121 kg is al onder de 6 sec met 94 kg, dus lijkt me neit echt een probleem, alelen de daglicenties worden tot NU toe uitgesloten, als ik zelf erop rijd ben ik 18 kg zwaarder, wat inhoud dat een 6,0 een leuke uitdaging is.

en dan nog is deze voorgaande tijd zonder enkel testwerk neergezet, dus waarom zou t niet lukken?

Gelukkig rijdt je 6.17sec constant :rolleyes:
Ik ben erg benieuwd, en ik hoop echt dat je het (meer dan eens) kan verwezelijken *D
 
een stuurdemper die niks kost is ook niks, dingen van 40 euro werken amper.

A spasta: over de serieuze uitspraken...haha

een 6,17 ex reactie met 121 kg is al onder de 6 sec met 94 kg, dus lijkt me neit echt een probleem, alelen de daglicenties worden tot NU toe uitgesloten, als ik zelf erop rijd ben ik 18 kg zwaarder, wat inhoud dat een 6,0 een leuke uitdaging is.

en dan nog is deze voorgaande tijd zonder enkel testwerk neergezet, dus waarom zou t niet lukken?


ik bied me aan :+
en teken meteen een levensverzekering..
 
ik bied me aan :+
en teken meteen een levensverzekering..

ik denk dat de opmerkingen van spasta beetje triest zijn, wat vind jezelf, ik heb met die cilinder 2 maal gereden, en dat was NIET mijn blok,

de eerste keer was eindhoven, alleen maar rond de 6,4

de tweede keer in hockenheim meteen rond de 6,3 en 6,17.

dus met een beter blok een gewichtsverschil van 18 kg (rijder) en 10 kg het frame, weten we met zn allen dat als t ding t zelfde blijft zeker op straat op de 150m meer dan 0,2 sec sneller zou zijn... dus al onder de 6,0 (ex reactie ff gezien he) die t niet eens zijn, steek hun handen op. we kunnen natuurlijk ook gaan wedden, voor geld?

kijk ook naar sander op titus frame.
 
ik denk dat de opmerkingen van spasta beetje triest zijn, wat vind jezelf, ik heb met die cilinder 2 maal gereden, en dat was NIET mijn blok,

de eerste keer was eindhoven, alleen maar rond de 6,4

de tweede keer in hockenheim meteen rond de 6,3 en 6,17.

dus met een beter blok een gewichtsverschil van 18 kg (rijder) en 10 kg het frame, weten we met zn allen dat als t ding t zelfde blijft zeker op straat op de 150m meer dan 0,2 sec sneller zou zijn... dus al onder de 6,0 (ex reactie ff gezien he) die t niet eens zijn, steek hun handen op. we kunnen natuurlijk ook gaan wedden, voor geld?

kijk ook naar sander op titus frame.


niet overal zo op happen :)
waarschijnlijk bedoeld hij het gewoon opbouwend..

hier gaat topic ook helemaal niet over ;) of je nou constant reed of niet..
het gaat over vering of geen vering {!
 
niet overal zo op happen :)
waarschijnlijk bedoeld hij het gewoon opbouwend..

hier gaat topic ook helemaal niet over ;) of je nou constant reed of niet..
het gaat over vering of geen vering {!

ja maar heb een beetje genoeg van verscheidene opmerkingen.
ik heb zodner ooit te banken wel mn best egdaan en met goed resultaat.

90% van de onderdelen heb ik gewoon bij elkaar geschraapt en op de weg afgesteld,

nee, je hoort alleen maar HIJ rijd met nos!
 
ja maar heb een beetje genoeg van verscheidene opmerkingen.
ik heb zodner ooit te banken wel mn best egdaan en met goed resultaat.

90% van de onderdelen heb ik gewoon bij elkaar geschraapt en op de weg afgesteld,

nee, je hoort alleen maar HIJ rijd met nos!


sssssssst :X
je blijft gewoon binne het regelement dus er is daar niets op aan te merken..
als ze daar problemen mee hebben moeten ze het zelf ook gebruiken of tevrede zijn met wat ze zelf behalen..

ONTOPIC {!
 
Heiko, ik snap wel de punten van verschillende mensen hier.
Ik denk trouwens niet dat het zo makkelijk is om te zeggen dat je met 20 kilo minder meteen sneller zal gaan. Door minder gewicht krijg je ook andere nadelige effecten.

In theorie zou het wel mogelijk zijn om onder de 6 te rijden. Nu nog doen.
 
Het is inderdaad gaar en strontvervelend dat mensen zeggen: 'Ja maarja, hij rijdt met NOS dusja'...tuurlijk rijd Heiko met lachgas, het is toegestaan in de klasse, slim om tot het uiterste te gaan in je klasse

Ik zou proberen zonder vering te rijden, met een goede kwalitatieve stuurdemper (hoewel dit ook gewicht is..)

Het gaat je lukken, ik heb er vertrouwen in
 
Lekker boeiend wat je allemaal heb bereikt en wat mensen hier zeggen. Je moet niet hier gaan lullen, maar de prestatie gewoon op de baan neer zetten!

Nu ff ontopic.


Als jij gewoon een degelijk frame + voorvorkje maakt heb je geen vering nodig, ook al komt het frame goed omhoog. Zal die als die echt hoog gaat, waarschijnlijk niet meer op je voorwiel terug komen. En de krachten die op de voorkant komen zijn ook niet erg veel, omdat je zelf al zegt dat de voorkant erg licht wordt... Ik heb ook voor en achter zonder vering gereden, en in Meppel een paar goede wheelie's gehad en ook keihard neer geklapt, maar er gebeurde niks. Gewoon omdat het degelijk gemaakt is, en dat moet jij ook doen.
 
maar als je het degelijk maakt is het alsnog zwaar...
je moet gewoon wheelies voorkomen.

persoonlijk denk ik niet dat de stuurdempers het ding beter bestuurbaar houdt bij de 140+.
zorg gewoon dat je balhoofdhoek in orde is, en de wielbasis niet te kort en dan kun je imo prima zonder vering en dempers.
 
een stuurdemper is wel degelijk handig met die snelheden.
motors hebben het ook gewoon... en die rijden hard zat :p

maar om het bij een scooter te houden, hij moet er rekening mee houden dat hij met een MTB wiel gaat rijden, ruim lichter dan een scootervelg, en natuurlijk ook +5 keer zo smal. dit gaat zeker gaan rammelen op top.
en om het echt veilig te houden moet je echt wel een demper monteren.
anders ga je geheid een keer op je bek gaan.
 
De SA sprinter die heeft ook een smal wiel en erg licht ik kan toch niet zeggen dat ik die zag zwabberen op de sprintbaan. @ eindhoven 2006 reed die ook 130+

Als je frame goed recht is, de wielen in lijn staan, je voldoende controle kan houden over het stuur dat je een heel eind bent. Ik denk dat een frame niet gaat zwabberen omdat de voorkant te licht is, eerder doordat de zitpositie verkeerd is en de houding op het stuur die is erg belangrijk.

Ik denk dat vering weinig nut heeft, of je moet banen hebben zoals rotterdam dan lijkt mij het wel verstanding.
 
achtervering zou ik weglaten voorvering zeker niet ...

verder word ik een beetje moe van het de stoere praatjes van heiko ... hou gewoon je mond we zien het wel wat je volgend jaar presteert

en ook niet zo zielig doen over wat mensen over jou of je sprinter zeggen als je nou echt zo goed ben zou je dat geen reet intresseren
 
Heiko heeft altijd praatjes alleen krijgt hij het altijd wel voor elkaar:) Dus dan mag je van mij best praatjes hebben... Wat dennisM al zei is dat de voorkant wel heel erg licht mag zijn, alleen dient er wel genoeg druk op de voorkant van het frame te staan.
 
De SA sprinter die heeft ook een smal wiel en erg licht ik kan toch niet zeggen dat ik die zag zwabberen op de sprintbaan. @ eindhoven 2006 reed die ook 130+

Als je frame goed recht is, de wielen in lijn staan, je voldoende controle kan houden over het stuur dat je een heel eind bent. Ik denk dat een frame niet gaat zwabberen omdat de voorkant te licht is, eerder doordat de zitpositie verkeerd is en de houding op het stuur die is erg belangrijk.

Ik denk dat vering weinig nut heeft, of je moet banen hebben zoals rotterdam dan lijkt mij het wel verstanding.

op hockenheim heb ik hem toch adners behoorlijk zien zwabbere :)
en heb er zelfs een filmpje van..

achtervering zou ik weglaten voorvering zeker niet ...

verder word ik een beetje moe van het de stoere praatjes van heiko ... hou gewoon je mond we zien het wel wat je volgend jaar presteert

en ook niet zo zielig doen over wat mensen over jou of je sprinter zeggen als je nou echt zo goed ben zou je dat geen reet intresseren


als je het nou gewoon met rust laat :) is dat geen idee...
hij reageert toch ook niet meer?
laat lekker gaan en we zien het volgend jaar wel
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top