is de scooter gewoon standaard? ik zie op foto 2 dat je een powerfilter hebt gemonteerd waar ik persoonlijk nooit een voorstander van ben tenzij je er ook een motorische setup voor hebt(flink opgevoerd dus) ik zou zelf gewoon de orginele luchtfilter weer monteren, als ie daarmee altijd goed heeft gelopen.
is de scooter gewoon standaard? ik zie op foto 2 dat je een powerfilter hebt gemonteerd waar ik persoonlijk nooit een voorstander van ben tenzij je er ook een motorische setup voor hebt(flink opgevoerd dus) ik zou zelf gewoon de orginele luchtfilter weer monteren, als ie daarmee altijd goed heeft gelopen.
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Hij hoeft voor mij niet perse hard te gaan, als hij maar fatsoenlijk optrekt, lol. Ik heb vorige week te variorollen vervangen in 8 gram. De oude waren 9 gram. En afgesleten aan 1 kant. Ik heb het nu weer ff zo gedaan als op onderstaande foto. En dan rijdt hij gewoon PERFECT... En met die filter krijg ik het niet voor mekaar.. Strange. Heb al 80x de schuim verplaatst en de hoeveelheid veranderd. Niks werkt...bij het ontgrenzen van je scooter zul je ook altijd wel iets afstelwerk moeten doen, denk hierbij aan rollengewichten en de sproeier, daar kan ik je weinig over vertellen dat is simpelweg gewoon testen. probeer eens een paar maten omhoog in sproeier en wat lichter in rollen maar dat is gewoon algemene kennis, maar nogmaals ik ben persoonlijk altijd fan van orginele luchtfilters. als je besluit om die weer te kopen kan ik easyparts aanraden, daar haal ik zelf ook altijd onderdelen.
EasyParts.nl - Originele onderdelen Peugeot Jet Force 50
Originele onderdelen Peugeot Jet Force 50 - Originele scooter onderdelen | Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Derbi, Yamaha, etc. | Uitlaten, helmen, accessoires | Snelle verzending wereldwijd | Grote voorraadwww.easyparts.nl
Dat heb ik inderdaad als eerste gedaan. Maar zodra ik gas geef, krijgt hij, zoals ik het hoor, teveel lucht. En maakt dan geen toeren meer... En omdat het op deze manier, met schuim ervoor, wel goed werkt. Ben ik met schuim gaan klo....blij om te horen dat het zo wel werkt, alleen maak ik op uit je bericht dat je schuim in de nieuwe filter plaatst? dat is dus ook niet de bedoeling, je nieuwe filter is een powerfilter, die moet je of met een aanzuigrubber ertussen of regelrecht op je carberateur plaatsen zonder schuim er verder nog in te plaatsen.
Ja idd. Ben er sinds gistermiddag mee bezig geweest. Ik ga dinsdag terug naar de scooter shop. Kijken of zij eoa oplossing hebben! Nu ff nog van het weekend "genieten".als het rijd dan rijd het, je kan altijd nog proberen hoe hij rijd met je nieuwe filter erop zonder daar nog schuim in te plaatsen(wat dus sowieso niet hoort) het geluid word met zoon powerfilter altijd wel wat harder/alsof hij ''blaast''. maar nogmaals als hij zo verder goed rijd zou ik er niet mee blijven prutsen, goed is goed!.
Sproeier 80 is veeeel te groot, ik rijd zelf 70cc en 17.5mm carburateur en ik rijd met 72. Ik denk dat je tussen de 60 en 66 al een heel eind komt als je de orginele 12mm gurtner carburateur hebt.
Die middelste met kruiskop bedoel je? Dat is de stationairschroef toch?? LolHet is de schroef naast degene op je foto waar t pijltje naar wijst, maar nogmaals met sproeier 80 gaat hij nooit lekker lopen op je standaard setup.
Thanks.... Again.. Sorry... Morgen nog maar een paar halen dan. Heb nu dus alleen de 60 en 80 sproeier.Klopt mijn fout, ik zou dan ook zo 1 2 even niet weten waar hij moet zitten, voor zover ik op de foto kijk zijn die 2 de enige dingen die je kan stellen. Maar met de orginele luchtfilter en sproeier tussen de 60 68(blijft testen) moet hij gewoon goed lopen dan zou je hem alleen maar als ie warm is netjes stationair moeten laten lopen en klaar.
Over de luchtschroef durf ik je niks te zeggen, wat het slangetje betreft ook niet want dan zou ik je dingen vertellen die ik niet zeker weet. Wat betreft de vlotterbak pakking die erop zetten kan nooit kwaad, ik kijk niet zo heel nauw wat betreft dit moet en dat moet, als het gewoon rijd dan rijd het, de sproeier goed afstellen is wel iets waar ik even achteraan zou gaan want rondtuffen met een verkeerde afstelling kan onnodige problemen veroorzaken, ik zou zelf ook een nieuwe bougie kopen en dan bijv sproeier 64 of 66 er in en dan een stukje gaan rijden, als de bougiekleur koffie met melk kleur is weetje dat je goed zit, zwarte bougie is te grootte sproeier en te wit is te klein.