Remklauw doormidden (update: fotos)

Status
Not open for further replies.

Cipher

Well-Known Member
Toen ik net afremde voor een bochtje hoorde ik een vrij luide "krak", en weg was de remdruk op mijn achterrem. Gelukkig reed ik maar 20 ofzo, dus stond zo stil met mijn voorrem.

Eenmaal afgestapt zag ik dat mijn achter-klauw door midden is gebroken. Een deel van de klauw zit nog aan de ophanging, de rest bungelt er aan mn remleiding achteraan. Je kunt zo de zuiger-kamer inkijken 8P

Mn scooter was "rechts dragend". De klauw zit niet aan het carter, maar aan de andere kant van het achterwiel;
foto5_thumb.jpg


Past hier alleen dit type Grimeca klauw op, of past elke willekeurige achterklauw hierop?
Easyparts heeft hier als enigste webshop een remklauw staan. Zou deze passen?

Oorzaak is me overigens duidelijk. Tab van onderste boutje was niet meer helemaal goed, waardoor het boutje niet volledig strak gedraaid kon worden. Aangezien ik hem niet heb terug gevonden.. denk ik dat ie eruit is getrilt.

-Edit
Heb even foto's gemaakt met de telefoon van een collega;



 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Cipher said:
Klauw is erg lastig 2de hands te vinden. Handel voor de F-50 is al niet zo groot, en de onderdelen vallen helemaal tegen. Zal marktplaats eens afspeuren...

De afstand tussen de gaten opmeten wordt een beetje lastig. Het ene gat zit nog aan mn remklauw, en de ander niet :+
lol ik heb er 1 intresse? PM ff =)
 
Wat ik met een klauw moet? Ehm... remmen?

@Project RR2
De dealer had er tientallen, alleen geen enkele pastte. Hadden allemaal een te fijne tap. Vanochtend bij andere dealer geweest. Die beweerde ze ook niet te hebben. Alleen rubber dopje zat nog in de klauw dus volgens mij heeft ze niet een geprobeerd of dr banjo'bouten pastten, of ze heeft het int verkeerde gat geprobeerd :+

Nu hopen dat creco ze wel heeft, dan kan ik hem zaterdag ophalen bij de buurt-dealer :+
Overigens best spannend.. in de bocht met je voorrem remmen als er zand ligt! :S
 
Cipher said:
De banjo-bouten.
Ook de bout welke in mijn kapotte klauw zat kon er niet in. "De tap in de nieuwe klauw is grover", zo zei hij.
Dat boeit toch niet?
Het gaat erom dat ie kwa vorm/montagepunten en kwam constructie-schijfgrootte gelijk is.
Als er ander schroefdraad voor de banjobouten in zit haal je toch andere banjobouten, vrij simpel:)
 
Uhh.. dat probeer ik dus te doen.
Maar inmiddels bij 2 dealers geweest die niet de juiste banjobout had :|

Voor de rest is de klauw identiek aan mn orginele Grimeca klauw, met uitzondering dat deze merkloos is. Heb m ook al gekocht.. maar kan hem niet monteren als ik mn remleiding niet kan bevestigen :(

[offtopic]Waarom maak jij kaderloze-quotes? Is dat een exclusiviteit voor modjes? :)[/offtopic]
 
Last edited:
Cipher said:
Uhh.. dat probeer ik dus te doen.
Maar inmiddels bij 2 dealers geweest die niet de juiste banjobout had :|

Voor de rest is de klauw identiek aan mn orginele Grimeca klauw, met uitzondering dat deze merkloos is. Heb m ook al gekocht.. maar kan hem niet monteren als ik mn remleiding niet kan bevestigen :(
Bel anders ff met een motor(cross)zaak, die hebben vaak meerdere typen banjo's liggen.

Cipher said:
[offtopic]Waarom maak jij kaderloze-quotes? Is dat een exclusiviteit voor modjes? :)[/offtopic]
Geen idee, ik ben ook al op zoek naar de reden :D
 
$aint said:
Bel anders ff met een motor(cross)zaak, die hebben vaak meerdere typen banjo's liggen.


Geen idee, ik ben ook al op zoek naar de reden :D

Stephan@Spy (premium user) zijn quotes hebben een oranje randje +pippi+

Straks op de terugweg naar huis rijdt ik langs een Yamaha motor-dealer. Zal ik het daar eens proberen?
 
Cipher said:
Straks op de terugweg naar huis rijdt ik langs een Yamaha motor-dealer. Zal ik het daar eens proberen?
Lijkt me een goed idee:)
Ik moest ook op zoek naar een andere bout voor m'n Braking remklauw omdat de originele daar ook niet in paste en ik heb mijn bout ook bij een motorendealer gevonden.

Cipher said:
Stephan@Spy (premium user) zijn quotes hebben een oranje randje +pippi+
Ik ga er ff naar kijken:)
 
Dan maar hopen dat die ook koopavond "vieren". Thanks voor de tip!

Het lukt me niet om motor-zaken in Breda te vinden :S Niet met google, niet met goudengids, niet met het motor-forum.
Weet iemand een motor-zaak met een redelijk magazijn, waar ik een vrij grote kans heb de juiste banjobout te vinden??

Edit;
Ben maar een rondje industrieterrein gaan doen en kwam uit bij een motorzaak, MotoGP oid.
Eerste bout die die kerel uit de bak pakte pastte +ralf+
:* voor $aint
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top