Remklauw doormidden (update: fotos)

Status
Not open for further replies.

Cipher

Well-Known Member
Toen ik net afremde voor een bochtje hoorde ik een vrij luide "krak", en weg was de remdruk op mijn achterrem. Gelukkig reed ik maar 20 ofzo, dus stond zo stil met mijn voorrem.

Eenmaal afgestapt zag ik dat mijn achter-klauw door midden is gebroken. Een deel van de klauw zit nog aan de ophanging, de rest bungelt er aan mn remleiding achteraan. Je kunt zo de zuiger-kamer inkijken 8P

Mn scooter was "rechts dragend". De klauw zit niet aan het carter, maar aan de andere kant van het achterwiel;
foto5_thumb.jpg


Past hier alleen dit type Grimeca klauw op, of past elke willekeurige achterklauw hierop?
Easyparts heeft hier als enigste webshop een remklauw staan. Zou deze passen?

Oorzaak is me overigens duidelijk. Tab van onderste boutje was niet meer helemaal goed, waardoor het boutje niet volledig strak gedraaid kon worden. Aangezien ik hem niet heb terug gevonden.. denk ik dat ie eruit is getrilt.

-Edit
Heb even foto's gemaakt met de telefoon van een collega;



 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat alleen DIE remklauw gaat passen..
Anders moet je ff de afstand tussen de gaten opmeten, en dan vergelijken met andere klauwen :)
 
zow lkkr dan...
je kan de mensen van easyparts misschien even een mailtje sturen of dat het gaat passen, en e.v.t voor een 2e hands remklauw zoeken op v&a of marktplaats oid.

ik hoop dat je hier voor nu even iets aan hebt !

Gr Rene
 
is dit weleens de originele?

lijkt me iig niet goed dat de ontluchtingsnippel onderaan zit , en normaal zijn ze rood en zit de ontluchtingsnippel op een andere plek.
 
Klauw is erg lastig 2de hands te vinden. Handel voor de F-50 is al niet zo groot, en de onderdelen vallen helemaal tegen. Zal marktplaats eens afspeuren...

De afstand tussen de gaten opmeten wordt een beetje lastig. Het ene gat zit nog aan mn remklauw, en de ander niet :+
 
Lijkt me gewoon dezelfde klauw als Aprilia bijvoorbeeld gebruikt (ook grimeca), zou het idd even opmeten voor de zekerheid. Dan kun je op het forum vast wel weer een goeie vinden of bij de webshop en nieuwe ofzo.

Ik kan mijn remklauw vanmiddag ook wel even opmeten (grimeca @ SR) eventueel.
 
hij lijkt wel veel op de voorklauw van een aerox 8P, maar kan ook aan mij liggen :X
als het zo is heb ik er nog wel 1 voor je.

k zal is kijken of die over 1 komt...

Edit:
Hier een fototje van een aerox voorklauw...
 
Last edited:
melf #50 said:
is dit weleens de originele?

lijkt me iig niet goed dat de ontluchtingsnippel onderaan zit , en normaal zijn ze rood en zit de ontluchtingsnippel op een andere plek.

Voor zover ik weet is dit wel de orginele ja. De voorklauw is ook van Grimeca en in dezelfde kleur. Ik weet wel dat een aantal Formula 50's AJP (of brembo :?) klauwen hebben, en een aantal, zoals mijne, Grimeca.

Hij lijkt inderdaad veel op de klauw van jouw foto Marc. Ik zit nu op mn werk, zal als ik vanavond thuis ben hem even opmeten.
 
Last edited:
Jammer, dat schiet dus ook niet op :|
Op marktplaats worden wel een aantal Morini-carters aangeboden. Maar de klauw zit niet aan het carter, dus zit er nooit bij. Wel een stuk of 10 mails gestuurd.. hopen op een reactie.
Zou goed nieuws zjin als dit inderdaad een doodnormale achterklauw is. Zijn daar toevallig afmetingen ed. van bekend?

[offtopic]$aint toevallig nog een klauw over van zn eeuwige project? :p[/offtopic]
 
volgens mij had ik brembo remklauwen op mn italjet, van die rode, was wel een lc maar denk dat die ook op een ac passen. miss moet je daar eens naar zoeken.

edit/: die paste ook op een oud model derbi senda als achterrem, miss daar ook eens naar zoeken;)

nog eens edit:p ik weet als je interesse hebt nog wel een goedkoop actje staan met corsa enzo onder,miss handig voor onderdelen ofzo, als je interesse hebt stuur je maar een pm :)
 
Standaard brembo klauwen op je F50? Volgens mij kan dat niet :) Denk dat het AJP's waren, maar wie weet. De rode kleur klopt iig wel met Melf's post.

En bedankt voor het aanbod, maar ben niet opzoek naar een 2de AC. Misschien van de zomer een LC erbij als project.. maar niet nog een AC :) Zoveel onderdelen heb ik nu ook alweer niet nodig :p

Dan natuurlijk de vraag.. is de ophanging tussen de F-50's met AJP en Grimeca klauwen hetzelfde :?
 
bizar...dan ben je idd wel ff uitgedialoogt ;)
enniewee,k heb hier nog n zgan brembo liggen met afstand tussen de bevestigingspunten 43mm-van hart tot hart gemeten..
mssch is t wat voor je,pm me maar
scc6
 
De schroefgaten zijn van hart tot hart 43mm, net zoals de meeste andere klauwen.

Ik heb al een nieuwe klauw gevonden. Nu past alleen mn banjobout niet :( Kan ik nog niet verder :|
In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties. Morgen maar dealer zoeken en hopen op de juiste banjobout.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top