Blijkbaar is het niet gelukt om iemand welke je gevonden hebt ernaar te laten kijken dus?
Ik heb sinds kort een Peugeot Jetforce. Van scooters, en dan vooral het Variomatic gedeelte heb ik weinig tot geen verstand van, cq ervaring mee. Sorry. In mijn tijd reden we Zündapp en Kreidler... en toen bestond dat uiteraard nog niet... :tearsofjoy: Volgens het framenummer zou het type een...
scooterforum.net
De gele pijl is voor de carburateur verwarming zodat het in de winter geen probs geeft.
Voorts is het verstandig om een originele luchtfilter aan te schaffen en de slangen (blauwe pijl) weer aan te sluiten.
Nu is het zo dat de motor valse lucht trekt en kan je het goed afstellen wel op je buik schrijven.
Zowel de brandstofinlaat als het transmissiegedeelte is momenteel totaal verkeerd afgesteld.
De originele uitlaat zit er immers nog onder dus is het waanzin om te gaan klooien met rollen en trekveren!
Mijn advies is dan ook om bij het begin te beginnen, en dat is met een ori luchtfilter.
V.w.b. de rest is het gewoon de originele setting, zijn er begrenzers verwijdert gaat de sproeiermaat omhoog.
Origineel is het trouwens maat 54 voor de Gurtner PY-15 carburateur.
Edit: Heeft men toch een andere uitlaat is het verstandig om de slangen te verwijderen en de luchtpomp dicht te maken zodat het een dicht systeem is en er geen lucht kan worden ingezogen. Dit kan d.m.v. een slangetje om beide punten te doen met bijvoorbeeld tiewraps.