Ik denk dat jullie er kwa pulsen naast zitten.
Een tweetakt 1 cilinder motor bij 12000 rpm geeft namelijk al 3x zoveel pulsen als een viertakt 4 cilinder bij 2000 rpm.
Alleen de gasstroom kan dan evt een tikkie te laag zijn, maar zoals ik al aangegeven heb scheelt dat niet eens zo heel veel met een 1400 viertakt bij max koppel.
Dat blok van de scan kan nog veel beter lopen imo.
Dat ie bij de 13k zo erg inzakt komt mijns inziens doordat de compressor het niet kan bijhouden en dan dus een restrictie begint te vormen.
Of er komen toch pulsen in die belly en moet daar nog aan gesleuteld worden..
Met een relatief grote (uitlaatgas) turbo, heb je hier geen last van en kun je nog wat verder klimmen.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten en dat ie gewoon teveel compressie krijgt om meer toeren te draaien.
(zoals jullie weten loopt een motor minder goed door als de compressieverhouding te hoog is)
In beide gevallen is er nog flink winst te behalen in ieder geval, al dan niet ten koste van het vermogen bij lage toerentallen.
Wil je perse toch een kleinere turbo kun je kijken naar de garrett gt10 of gt12.
Vergeet niet dat een te kleine turbo kan gaan tegenwerken op topvermogen, ik pak m liever iets groter, bv een MHI TD025 - 6t of 7t.
Ik richt me ook op wat meer overdruk dan 0.4 bar, eerder 0.8 tot 1 bar oid.
@olie, ik zat ook te denken aan een oliekoeler inderdaad, voor alleen een sprintje zul je niet echt olie temp problemen krijgen, maar je zult ook wat tijd moeten doorbrengen op de testbank, en om dan na elke run een kwartier te wachten...
heb alleen nog geen geschikt oliepompje gevonden, denk dat het een mechanisch viertakt scooter pompje wordt.
misschien ook nog even kijken naar de kleinere 250-400cc viertakt motoren.
@ Carb verhaal, ik begin toch wat meer te neigen naar blow-through principe, ik kan nog geen goede manier verzinnen om het vacuumprobleem op te lossen bij het dichtgooien van het gas bij suck-through.
(behalve dan een klep die open gaat bij vacuum > 0.5 bar ofzo met een extra olie injectie tegen het warmlopen)
Zit alleen nog met een paar praktische problemen met blow-through.
Ik snap nog niet helemaal hoe mn JHC kartcarb werkt, dus die van de week maar eens uit elkaar schroeven om te kijken hoe ik de vlotterkamer gevuld krijg met mengsel op dezelfde druk als de turbo geeft.
Ik denk dat ik gewoon een slangetje van mn turbo naar de benzinetank maak, zodat de hele tank onder dezelfde druk staat.
Evt kun je er ook een extra benzine pompje tussen zetten en dan zo'n ding monteren:
http://www.autoimagination.co.uk/product_images/2008038132856_fuel reg turbo.jpg
Met blowthrough is het ook verstandig om een dump-valve te monteren, anders komt er erg veel druk op de inlaat te staan als je het gas dichtgooit, dat zal de carb niet leuk vinden, en de turbo trouwens ook niet.
Dump-valve monteren moet verder geen problemen opleveren lijkt me.
Iemand ook nagedacht over een waste-gate, volgens mij hebben we die niet nodig..
Al met al beginnen de kosten wel op te lopen wil je het allemaal netjes doen, goed op zoek naar 2e hands zooi of dingen zelf maken.