This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

tuning? zuiger verkort? heeft dit zin?

De nwe MK pro race cil. voor mina lc heeft ook een ingekorte zuigerhemd. Dus het zal vast wel ergens zn voordelen hebben.

Enne de F1 rijd met V10 motoren
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Er zitten heel vaak poorten in zuigers... Kijk eens naar een crossmotorcilinder o.i.d. ...

Ik wist dat iemand dit ging zeggen..

Het ging erom dat als je geen zuigerhemd meer hebt dat je dan zowieso geen spoelpoorten meer hoeft te hebben in metaal wat er niet is

maar je hebt gelijk, was niet goed geformuleerd.. in mijn sr viper zaten ze natuurlijk ook..
 
hehe...ziet er zeer professioneel uit raalf ! kan je ook de theorie achter deze tuningsmethodes openbaren? of is dat het geheim van de smit ?:W
 
Ik denk dat jullie zelf hier je conclusies uit kan trekken, maar ik zal nog 1 foto openbaren.

Zuiger tuning & afwerking

 
Mjah, pistonpen zat vast, dus dit is makkelijker.

We hebben overigens nog serieus geprobeerd iemand (een vriend van ons ) met die cilinder te laten rijden.
Krassen netjes weggevijld, krukas prima gericht, zuiger d'r in getikt.
Gaat goed hoor :W
 
Dit hebben we er later ingefreest, om in icm met de vlakke kant aan de zuiger meer mengsel in de verbrandingskamer te krijgen.
Jammer genoeg is met deze methode het gebruik van zuigerveren niet meer mogelijk.

 
Das toch niet nodig, heeft ie alleen maar meer moeite om de zuiger omhoog te krijgen :W.