Team tunen of Manston ?

Ik zou hem bij Twins laten tunen [www.twinsscooterservice.nl]... Maar dat is een oneindige discussie...

Er zitten een aantal mensen op dit forum die tunen voor anderen [Sjoerd, Ivo, Joël, Boyd en Joost, Black Phoenix, Marco_v_W enzovoort] en er staat een aantal bedrijven positief aangeschreven; Koopmans, Twins, De Jager, GJB [?] en nog enkele anderen...
 
Inderdaad. Ervaring is erg belangrijk! Er is dus niets mis met die beginnende dremelaars, maar als je serieus prestaties verwacht kan je beter naar mensen gaan die al wat langer meedraaien en bovendien over uitgebreid gereedschap beschikken en alle benodigde vormen van draai en freeswerk met precisie kunnen uitvoeren.

Originally posted by Mol
Kijk bij het kiezen van een tuner eens naar prestaties die zijn neergezet. Er komen de laatste tijd een hoop "prutser" tuners bij die een mooi verhaaltje in elkaar draaien, maar zelf al blij zijn als ze een dremel kunnen kopen.
Beschouw dit niet als flame, ik doel niet specifiek op iemand. Maar denk eens een dag langer na over tuningskeuze ipv ergens heen te gaan waarvan je denkt dat ze goed zijn.
Praatjes vullen geen gaatjes.
 
ja maar dat is ook goed !
je moet jezelf verkopen natuurlijk als je goed werk leverd word het vanzelf wel bekend bij mensen en dan als je het ook ken mag je er ook wel herkennig voor krijgen
 
Kijk..

de die-hard members beginnen tegenwoordig allemaal een beetje met tunen.
Ik ben ook van plan over een jaar mijn eigen materiaal te kunnen klaarmaken.

Veel lezen, veel verneuken etc. Er zijn mensen die zich al hebben bewezen. Ga daarheen. Maar als je niet tevreden bent, krijg je niet altijd de service van een echte tuner (twins uitgezonderd)
 
Originally posted by DNa power
ik nou ook nooit iets gehad hoor met de manston(on uitgedraaid) maargoed,iedereen zeg maar wat he.

ligt eraan hoe je er mee rijd natuurlijk:)
(hele tijd volgas jah dan komt eht neit goed)

Dan heb je zeker niet veel gevlamd? :) Ik heb 30 km met een manston gereden, en hem helemaal in de soep laten lopen. Mijn advies: Uitdraaien.
 
;

Originally posted by Sander
Dan heb je zeker niet veel gevlamd? :) Ik heb 30 km met een manston gereden, en hem helemaal in de soep laten lopen. Mijn advies: Uitdraaien.


hmmz neit genoeg gevlamd.waarom dat dan is 1000 km niet goed genoeg ofzo:s

heb zeker genoeg gevlamd ken ook mensen die gewoon rijden hoor maarjah.

maakt ni uit uitdraaien kan veiliger zijn jah.

ik zeg alleen dat het ook zonder kan.
 
Re: ;

Originally posted by DNa power
hmmz neit genoeg gevlamd.waarom dat dan is 1000 km niet goed genoeg ofzo:s

heb zeker genoeg gevlamd ken ook mensen die gewoon rijden hoor maarjah.

maakt ni uit uitdraaien kan veiliger zijn jah.

ik zeg alleen dat het ook zonder kan.

Het is niet zo dat je een bepaalde kop altijd wel of niet moet uitdraaien, daar wordt weer veel te simpel over gedacht.

Je maximaal toelaatbare compressieverhouding is afhankelijk van de rest van je setup, en wat me bij jouw lijstje opvalt is dat er een 19mm carb bijstaat.
Dat is kleiner dan wat de meesten hier op een Manston zetten, en een kleinere carb = lagere vullingsgraad en dat wil zeggen dat je de compressieverhouding hoger kan houden.

En dan heb ik het over 1 aspect van het verhaal...
 
Kijk, het algemene probleem met de Hebo cilinders is dat de wand niet van super kwaliteit is en dat bijna altijd de verbrandings-kamer uitgegedraait/kotterd moet worden om een goede comressie verhouding te verkrijgen zodat de cilinder niet gaat vast pingelen [alleen bij Manston's]

Algemeen bekend is dat bij Malossi cilinders de wand van super kwaliteit is en dat hier niet gek veel aan hoeft te gebeuren om het zaakje lekker lopend te krijgen en houden. [mbt Team]

Je hebt al een Team dus zou ik deze zeker lekker houden en laten tunen/preparen...na goede bewerking kun je ver boven std Manston niveau uitkomen...:)
Wel zul je dan moeten gaan denken aan een andere uitlaat die wat meer toeren wil maken en een grotere carburateur is ook nooit verkeerd.

En dat verhaal over beginnende tuners, tja ieder zijn eigen mening maar ik vindt dat iedereen ergens moet beginnen en zich langzaam omhoog te kunnen werken....
 
Originally posted by RobvdZande
Kijk, het algemene probleem met de Hebo cilinders is dat de wand niet van super kwaliteit is en dat bijna altijd de verbrandings-kamer uitgegedraait/kotterd moet worden om een goede comressie verhouding te verkrijgen zodat de cilinder niet gaat vast pingelen [alleen bij Manston's]

Algemeen bekend is dat bij Malossi cilinders de wand van super kwaliteit is en dat hier niet gek veel aan hoeft te gebeuren om het zaakje lekker lopend te krijgen en houden. [mbt Team]

Je hebt al een Team dus zou ik deze zeker lekker houden en laten tunen/preparen...na goede bewerking kun je ver boven std Manston niveau uitkomen...:)
Wel zul je dan moeten gaan denken aan een andere uitlaat die wat meer toeren wil maken en een grotere carburateur is ook nooit verkeerd.

En dat verhaal over beginnende tuners, tja ieder zijn eigen mening maar ik vindt dat iedereen ergens moet beginnen en zich langzaam omhoog te kunnen werken....

de wand van de manston 2 is echt neit slechter dan die van malossi geloof me oke van de manston 1 geef ik je gelijk!

maar de speed moet je ook uitdraaien dusjah
en bij de manston rep moet dat niet dusjah net als de team.

als je de manston tuned kom je even ver als de MHR speed
 
Originally posted by DNa power
de wand van de manston 2 is echt neit slechter dan die van malossi geloof me oke van de manston 1 geef ik je gelijk!

maar de speed moet je ook uitdraaien dusjah
en bij de manston rep moet dat niet dusjah net als de team.

als je de manston tuned kom je even ver als de MHR speed

Ik erger me een beetje aan je typ-werk zou je misschien hoofdletters ect willen gebruiken & goede abn zinnen...

Doed de M2 is echt geen grote vooruitgang tot M1...de zuiger is 3x stront geworden en wand zit wel iets verbetering in ja...
Ik heb nog NIEMAND gezien tot nu toe die met een M2 hoog gescoord heeft dus niet blaaten :)

In mijn post zet ik er ook precies bij waar ik het over heb en je hoeft me echt niet te vertellen wat ik met een Speed/NG e.d. moet doen...

En ook je laatste zin in complete onzin natuurlijk.

En vertel me aub eens waarom/hoe/wanneer ik een Speed moet uitdraaien...:+
 
ow jah dan blaat ik onzin.daarom reed ik wel een malossi dlv scooter eraf
:?

wel vaag dan en zo nog vele malosi zipjes

maarjah wat is er trouwends mis met de zuiger hij is iets langer dan die van m1

doe maar eens een m2 zuiger in manston 1 dat zal beter lopen


maarjah ik geef je al gelijk je moet HEBO niet gelijk afkraken

en die laatst zin is zeker geen onzin

:mad:
 
Niemand kraakt hier Hebo af... De onderdelen van Hebo nemen een prominente plaats in op vele setups [koppelingen, uitlaten]...

Wat er mis is met de zuiger van een Manston 2? De Manston 1 had een hoge kwaliteit Asso flat-zuiger, en de wand was bagger... Nu is het andersom... Nu zit er een zwart gecoat gegoten zuigertje bij, dat nix beter of slechter is dan de zuiger uit DR ofzo... Een Team/Speed/Speed Rep/Cross/Evo/Manston1 rijden allemaal met een hoge kwaliteit-zuiger rond, Manston2 niet! Dit heeft nix met afkraken te maken... Evo is standaard sneller als een Manston, dat kan ik je vertellen...

Joël; goed punt, nooit over nagedacht...
 
d8 toch echt dat uit de doos manston een van de snelste cilinders is maar zou je inpreciepe geen manston 1 zuiger erop kunnen zetten dan probleem opgelost en je heb dan een leuk cilindertje



als dat kan tenminste :d
 
Originally posted by RobvdZande
Ik erger me een beetje aan je typ-werk zou je misschien hoofdletters ect willen gebruiken & goede abn zinnen...

Doed de M2 is echt geen grote vooruitgang tot M1...de zuiger is 3x stront geworden en wand zit wel iets verbetering in ja...
Ik heb nog NIEMAND gezien tot nu toe die met een M2 hoog gescoord heeft dus niet blaaten :)

In mijn post zet ik er ook precies bij waar ik het over heb en je hoeft me echt niet te vertellen wat ik met een Speed/NG e.d. moet doen...

En ook je laatste zin in complete onzin natuurlijk.

En vertel me aub eens waarom/hoe/wanneer ik een Speed moet uitdraaien...:+

kom je zaterdag ook naar duitsland zul je zien dat et er wel een scoot met een manston hoog scoort. manston is zeker niets slecht hoor.
@ joel ik rij met 28 keihin en moet em tog ook niet uitdraaien

maar we zullen zien hoeveel ik haal zaterdag op de bank.
 
Back
Top