70 team tunen [pia]

ik heb er alle spullen voor...luchttollen...frezen...draaibanken...(computer gestuurde) freesbanken...en de rest van die zooi...moet wel lukken lijkt me dan:)

en een dosis gezond verstand:p
 
Last edited:
Ik bedoelde eerder iets dat makkelijk is te bewerken (bijv. van gilardoni/polini). Maar geodkoop is mischien nog een beter idee :)

EN wat voor gereedschap je hebt heeft er verder weining mee te maken.
 
daarom stel ik ook vragen hier op het forum...voordat ik aan iets begin...aan mensen zoals jij...die ervaring hebben met het tunen van cilinders:)

bedoel wat jullie kunnen moet ik ook kunnen:):p
 
Originally posted by Boyd
bij het terugleggen wordt de bovenste laag van de spijl (de cillinderwand op de spijl dus) dunner gemaakt waardoor er minder kracht op de zuiger komt te staan. Dit zorgt er voor dat de zuiger en de zuigerveren minder hard slijten.
Zeg maar eerder dat je zuiger gewoon ten dode is opgeschreven als je het niet laat doen...
 
dat terugleggen van het spijltje heeft meer met warmte uitzetting te maken...

je zuiger[veren] gaan juist meer slijten eigenlijk als je je spijltje teruglegt, maar kans op aanlopen word weer kleiner dus das een veel groter voordeel

en begin met tunen met een dr70 ofzo...beetje hoog gegrepen en zonde van die cil
 
tsjah...als ik het zo allemaal lees hebben jullie geen vertrouwen in mijn kunnen:rolleyes:

Om nou een nieuwe cilinder te gaan kopen om het eerst op die uit te proberen vind ik een beetje zonde van me geld...dus ik denk dat ik het alleen laat bij het opmaat maken van de cilinder en het carter:)

Me 2e blok komt er toch aan...dus ik gaat hier niet teveel tijd meer aan verspillen:)

bedankt voor de tips:W
 
Back
Top