Ja niks geks gebeurd of gedaanZomaar ineens?
Dan zou hij via kickstart niet in 1 a 2 kicks moeten starten toch of?Het word weer kouder dus wellicht een iets grotere sproeier erin.
Sorry voor de late reactie ivm drukte met werkMeet je accu spanning eens tijdens het starten over de plus en min pool
Olie is goed op peil maar verbruikt zeker olie heb nieuwe cilinder en zuiger+veren al liggen ga er van uit dat het de cilinder is aangezien deze al 30k km oud is en de rest 15k km vervangen isHallo Glen,
de compressie is wel erg laag, normaliter start de scooter met deze compressie niet/nauwelijks.
Ik neem aan dat je de compressie gemeten hebt middels het drukken van de elektriische start.
De reden waardoor een brommer met lage compressie vaak wel start met de kick is dat je met de kick, de krukas voor een kort moment sneller kunt laten ronddraaien dan met de elektrische start.
Het gevolg is dat je dan even een iets hogere compressie kunt creeren wat net genoeg is om de scooter wel te laten starten.
Nu is de kunst de oorzaak te achterhalen voor het weglekken van de compressie.
Olie goed op peil?
Alles behalve de cilinderHallo Glen,
de compressie is wel erg laag, normaliter start de scooter met deze compressie niet/nauwelijks.
Ik neem aan dat je de compressie gemeten hebt middels het drukken van de elektriische start.
De reden waardoor een brommer met lage compressie vaak wel start met de kick is dat je met de kick, de krukas voor een kort moment sneller kunt laten ronddraaien dan met de elektrische start.
Het gevolg is dat je dan even een iets hogere compressie kunt creeren wat net genoeg is om de scooter wel te laten starten.
Nu is de kunst de oorzaak te achterhalen voor het weglekken van de compressie.
Mogelijke oorzaken:
- kleppen sluiten niet volledig.
- cilinder en/of zuigerveren versleten.
- koppakking lek.
Olie goed op peil?
Wat versta je onder een volledige motorrivisie?
Het gekke is dat als hij warm is hij met 1 klik op de knop startHallo Glen,
de compressie is wel erg laag, normaliter start de scooter met deze compressie niet/nauwelijks.
Ik neem aan dat je de compressie gemeten hebt middels het drukken van de elektriische start.
De reden waardoor een brommer met lage compressie vaak wel start met de kick is dat je met de kick, de krukas voor een kort moment sneller kunt laten ronddraaien dan met de elektrische start.
Het gevolg is dat je dan even een iets hogere compressie kunt creeren wat net genoeg is om de scooter wel te laten starten.
Nu is de kunst de oorzaak te achterhalen voor het weglekken van de compressie.
Mogelijke oorzaken:
- kleppen sluiten niet volledig.
- cilinder en/of zuigerveren versleten.
- koppakking lek.
Olie goed op peil?
Wat versta je onder een volledige motorrivisie?
dat komt omdat het dan volledig warm en uitgezet is, dus de afdichting is 100%Het gekke is dat als hij warm is hij met 1 klik op de knop start
Dankjewel voor het antwoorddat komt omdat het dan volledig warm en uitgezet is, dus de afdichting is 100%
Nee klopt is achteraf heel stom geweest had gewoon die cilinder toen ook moet vervangenVergeet ook je klepseals niet te vervangen i.v.m olie verbruik , ook de combinatie oude cilinder en nieuwe zuiger is niet optimaal . je had eigenlijk je cilinder moeten laten honen. Maar vervangen is inderdaad beter.
Ga ik doen dankjewel!Je hebt toch een pakking set nodig , dus wees slim en vernieuw de seals meteen , weet je zeker dat alles oke is .
Killometer teller doet het nog vond dit op google:vertaald is dat voertuig snelheids sensor , dus ik denk eerder iets met je km teller sensor