Sym xpro geen vonk

Ah oke gelukkig, de ECU trekt de boel dus niet continue naar massa.
Het beste is om even te meten of je ECU van spanning wordt voorzien vanuit de accu met contactslot uiteraard ingeschakeld en of de massa-verbinding van de ecu in orde is.
Verder of de massaverbinding van je stator/blok in orde is.
Dan te meten of je pickupspoel ook een spanningspiekje afgeeft iedere keer als het nokje op je vliegwiel voorbij de pickupspoel draait en of dit spanningspiekje ook daadwerkelijk bij de ecu-connector aankomt.

Doet het motormanagementlampje het?
Motormanagement lampje werkt maar brand NIET

Hoe meet ik de massaverbinding bij de ecu door?
En hoe weet ik welke draad dit is?
Op welke plek moet ik de pickupspoel doormeten gelijk op de 1e aansluiting?
Edit: @Sparky?
 
Last edited:
Kleine update

Pickupspoel doorgemeten zodra deze het nokje op het vliegwiel passeert komt 00.20 volt uit.

Tevens was de pickup spoel afstand niet goed deze goed gezet bankpas past er niet meer tussen.

Zekering doorgemeten is goed
Ook de zekeringhouder aansluiting doorgemeten is ook goed

massa geeft t.o.v min pool van de accu 0.2 ohm dit is goed toch?

Iemand die mij verder kan helpen ik ben ten einde raad
 
Van de pick up spoel meet je de weerstand , deze moet in de buurt van de 10 ohm zijn , en geeft een voltage als de nok passeert van
2,1 volt . komt uit het handboek van mijn gy6 , maar ik denk dat het niet zoveel zal schelen.
Meet je de voltage dan op die bullet connector?
En waar houd je de zwarte connector van de multimeter (- pool van de accu gewoon?)
 
Sorry Glenn 123 , was voor een ander bedoelt met problemen met een gy6 , heb mijn post bij jou verwijdert. dit was voor een ac cdi met pickup spoel. Ik denk niet dat het voor jou hetzelfde is
 
Meet je de voltage dan op die bullet connector?
En waar houd je de zwarte connector van de multimeter (- pool van de accu gewoon?)
Het beste kun je de weerstand van de pickupspoel meten met de rode meetpen op de blauw/gele draad van de losgenomen 18 polige connector van de ecu en de zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
Als je direct op de ecu meet, meet je namelijk het hele circuit inclusief de tussengeschakelde schakelaars en connectoren.

Met de multimeter op het 200 Ohm-bereik, moet je ongeveer 120 tot 160 Ohm meten.

Een andere vraag in het schema staat in de blauw/gele draad van de pickupspoel ook een schakelaar getekend met bijschrift "Eng. Control sw." , ik vermoed dat dit een kill-switch is.
Vraagje heeft deze scooter een kill-switch bij het rechter handvat en staat deze wel in de goeie positie?
Verder heb ik even hetzelfde schema toegevoegd als @trabiarie maar dan in PDF formaat, dit is beter leesbaar
 

Attachments

  • Sym Fiddle3 Euro3 XA05W1-EU.pdf
    394.8 KB · Views: 5
Het beste kun je de weerstand van de pickupspoel meten met de rode meetpen op de blauw/gele draad van de losgenomen 18 polige connector van de ecu en de zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
Als je direct op de ecu meet, meet je namelijk het hele circuit inclusief de tussengeschakelde schakelaars en connectoren.

Met de multimeter op het 200 Ohm-bereik, moet je ongeveer 120 tot 160 Ohm meten.

Een andere vraag in het schema staat in de blauw/gele draad van de pickupspoel ook een schakelaar getekend met bijschrift "Eng. Control sw." , ik vermoed dat dit een kill-switch is.
Vraagje heeft deze scooter een kill-switch bij het rechter handvat en staat deze wel in de goeie positie?
Verder heb ik even hetzelfde schema toegevoegd als @trabiarie maar dan in PDF formaat, dit is beter leesbaar
Scooter heeft een killswitch in de buddybak vroeger is de scooter dealer onderhouden deze heeft hem losgekoppeld en hangt nu een losse connector (is al 30k km zo)

Moet er wel even bijvermelden dat ik een multimeter van HBM machines heb deze kun je niet instellen maar doet dat automatisch

Bedankt voor de info over hoe door te meten ga ik gelijk doen zodra ik thuis ben en tijd heb!
Laat het zo snel mogelijk weten
 
Vroeger is de scooter dealer onderhouden deze heeft hem losgekoppeld en hangt nu een losse connector (is al 30k km zo)
Als het schema wat @Bulldog heeft toegevoegd klopt voor jouw scooter, zou er toch een doorverbinding moeten zitten in die loshangende connector anders zou de pickupdraad onderbroken zijn, maar dar kom je snel genoeg achter ls je de pickupspoelweerstand meet vanuit de ecu.
Moet er wel even bijvermelden dat ik een multimeter van HBM machines heb deze kun je niet instellen maar doet dat automatisch
Des te beter, ik zet het er meestal bij omdat niet iedereen die luxe heeft ;) en men soms kilo Ohm zit te meten ipv Ohm en dan ipv 150 , 0,15 afleest en dit dan interpreteerd als Ohm ipv Kilo Ohm.
 
Als het schema wat @Bulldog heeft toegevoegd klopt voor jouw scooter, zou er toch een doorverbinding moeten zitten in die loshangende connector anders zou de pickupdraad onderbroken zijn, maar dar kom je snel genoeg achter ls je de pickupspoelweerstand meet vanuit de ecu.

Des te beter, ik zet het er meestal bij omdat niet iedereen die luxe heeft ;) en men soms kilo Ohm zit te meten ipv Ohm en dan ipv 150 , 0,15 afleest en dit dan interpreteerd als Ohm ipv Kilo Ohm.
Top super bedankt voor de hulp inieder geval!
Ik laat het direct weten zodra ik meer weet
 
Het beste kun je de weerstand van de pickupspoel meten met de rode meetpen op de blauw/gele draad van de losgenomen 18 polige connector van de ecu en de zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
Als je direct op de ecu meet, meet je namelijk het hele circuit inclusief de tussengeschakelde schakelaars en connectoren.

Met de multimeter op het 200 Ohm-bereik, moet je ongeveer 120 tot 160 Ohm meten.

Een andere vraag in het schema staat in de blauw/gele draad van de pickupspoel ook een schakelaar getekend met bijschrift "Eng. Control sw." , ik vermoed dat dit een kill-switch is.
Vraagje heeft deze scooter een kill-switch bij het rechter handvat en staat deze wel in de goeie positie?
Verder heb ik even hetzelfde schema toegevoegd als @trabiarie maar dan in PDF formaat, dit is beter leesbaar
Nou eindelijk de tijd gehad om te meten ik meet op de blauw gele draad op de connector van de ecu 126 ohm dit is prima dus?
 
126 Ohm is goed..
Zojuist nog een keer alle zekeringen nagekeken en tot mijn verbazing is nu de zekering van de bobine/ign coil kapot.
Ik heb een assortiment doos met zekeringen besteld (altijd handig om van alle soorten wat te hebben)
Wat betreft de kill switch in de buddybak deze 2 stekkers vanuit de kabelboom waren doorverbonden maar zag er niet heel lekker uit dus heb ik ze opnieuw doorverbonden en gesoldeerd + ingetapt
Wat zou de reden kunnen zijn dat nu ineens de zekering is doorgebrand/kapot is?
 
Back
Top