Super thanks ga ik ook hier even naar kijkenInderdaad is de pick up bij het vliegwiel , zou dus engine speed sensor vertaald moeten zijn. Bedrading doormeten en pick up doormeten ,
Staan filmpjes van op internet b.v :
Ik heb zelf ook wat koolaanslag op me zuiger maar geen olieverbruik?Die koolaanslag is door het hoge olieverbruik, vermoedelijk lek langs de zuigerveren.
Voor wat de kleppen betreft, giet er eens wat benzine in de holte (verbrandingsruimte), als de benzine weglekt via de kleppen, sluiten deze niet goed.
Schoonmaken en misschien opnieuw inslijpen kan dit wellicht oplossen.
Bedankt voor de reacties allemaalDe koppakking heeft bij de bougie ook door geblazen , de rand hoort niet zwart maar net als de rest glimmend te zijn (foto 2)
Op foto 3 is ook de beschadiging aan de koppakking te zien. Kijk als je alles weer monteert , of de kop nog vlak is en monteren met voorgeschreven aanhaal moment en kruislings .
Optie is cilinder demonteren en zuigerveren slot speling meten . Of je zet alles er gelijk nieuw in Cilinder /zuiger met veren , ben je de eerste tijd zeker dat alles wat dat aangaat weer oke is.
Nog een vraagje vetten jullie de cilinderwand van een nieuwe cilinder in of niet?De koppakking heeft bij de bougie ook door geblazen , de rand hoort niet zwart maar net als de rest glimmend te zijn (foto 2)
Op foto 3 is ook de beschadiging aan de koppakking te zien. Kijk als je alles weer monteert , of de kop nog vlak is en monteren met voorgeschreven aanhaal moment en kruislings .
Optie is cilinder demonteren en zuigerveren slot speling meten . Of je zet alles er gelijk nieuw in Cilinder /zuiger met veren , ben je de eerste tijd zeker dat alles wat dat aangaat weer oke is.
Zeker, maar smeer ook olie over je zuigerveren heen dan ff ronddraaien dan je zuiger erop, dan zitten je veren all in een olie laagjeBedankt voor de reacties allemaal
Ik maak alles schoon en zet er een nieuwe zuiger+cilinder in dan ben ik zeker dat het goed is aangezien het om een bezorgscooter gaat kan deze niet te lang gemist worden en zo weinig mogelijk problemen moet opleveren is dit de juiste keuze.
Post automatically merged:
Nog een vraagje vetten jullie de cilinderwand van een nieuwe cilinder in of niet?
misschien moet er iets gereset worden? aangezien je een electrische carburateur hebt? en niks kan afstellen met schroeven neem ik aanNou vandaag nieuw cilindertje en zuiger en +toebehoren gemonteerd scooter start weer met 1 klein drukje op de elecktrische start en loopt weer prima alleen zodra je 10 a 15 seconden de gas hendel niet aanraakt valt de scooter uit dit lijkt me eerder een benzine probleem denk ik?
Zit wel gewoon een luchtstelschroef opmisschien moet er iets gereset worden? aangezien je een electrische carburateur hebt? en niks kan afstellen met schroeven neem ik aan
aangezien ie uitvalt zoals je zegt als je geen gas geeft, blijft ie niet stationer draaien neem ik aan, kan je die wel afstellen met een schroef?Zit wel gewoon een luchtstelschroef op
Moet eerlijk zeggen ben niet zo thuis in de cabarateurs hoe ken je deze goed afstellen?aangezien ie uitvalt zoals je zegt als je geen gas geeft, blijft ie niet stationer draaien neem ik aan, kan je die wel afstellen met een schroef?
als het all kan bij die van jou, even goed warmrijden, zodra die goed warm is je stationerschroef, dit is de schroef die je gasklep indrukt zodra je hem in schroeft, die iets indraaien zodat ie iedergeval blijft draaien, dan je lucht schroef afstellen, draai deze helemaal in en vervolgens 1,5 slag uit, luister ook goed naar je motor wellicht kan ie iets verder uitgedraait worden, zodra je hem uitdraait gaat ie feller klinken, je wilt hem zo fel mogelijk hebben alleen is de basis 1,5 maar dit kan variëren per brommer, als dat goed is dan je stationer schroef verder afstellen zodat ie mooi loopt als ie stil staat, dit kan dus alleen met warme motorMoet eerlijk zeggen ben niet zo thuis in de cabarateurs hoe ken je deze goed afstellen?