ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Wat ik me alleen wel afvraag is dat als je je niet inschrijft en wel naar een meeting komt dan is het dus niet mogelijk om te sprinten???
 
Als je dan wint...(tijdens die meeting) is dat leuk meegenomen.. Je zal dan natuurlijk niet meedoen aan de competitie, en zal dus ook geen punten krijgen etc...

Alle mensen die van tevoren zijn ingeschreven, rijden om de punten. De rest die voor spek en bonen meedoet, dus niet :)
 
mjah bij welke klasse zou ik komen dan? ik heb nu een slider met hori blok en ietsje langer als normaal maar volgens mij is de wielbasis nu even lang als een aerox oid.. kom je dan bij gewoon 70cctjes of bij de specials:?
 
Sander said:
denk scooter special kneitert......

scooter super special is 80cc + NX/nos

Dus alles wat niet aan de scooter-regels voldoet, en geen 80cc of nos-injectie heeft...zal hier wel in vallen.....(neem ik aan).

Maar volgens mij kan Inne hier over een paar dagen, veel meer over vertellen...

dit vraag ik me dus ook af.
verlengt subframe of zelfbouw frame(zoals die van schie bv..) valt onder specials?

en super special is 80cc +NX enzo??

razma?,
 
ik ga out, dit plan is te prachtig :'(
fantassstisch inne.

maar ik zit met 1 vraag, en ik denk dat ik voor het appie, derbi, en brommerforum spreek als ik vraag waarom de schakels in de super specials worden ingedeeld.
ist niet beter om daar gewoon aparte klasses voor te maken?
net zoals bij scooters 50 en 70cc gescheiden houden.
en diegenen die met een zelfbouwframe rijden ala van schie kunnen dan mooi wel bij de superspecials, want das nooit eerlijk :P

edit: en lelystad 2005?
is dat dan la grande finale ofzo?
 
Last edited:
GROSSIE@aerox said:
uhm das kut:P ben dan wel beetje verlengd maar nog steeds korter/even lang als een aerox:?


daar gaat het niet om, het moet gewoon origineel zijn. B.v. een sonic met lang carter mag ook niet meer rijden met de normale 70 klasse. en die is ook niet mega lang ofzo...

maarja nog maar ff w8te op de regelementen
 
Ja, al dat vage gevraag ben ik beu.. Volgende week staat er een compleet regelement waarin je alles kunt lezen dus dit vage geblaat gaat nergens meer over..
 
Gezien de animo wordt het een druk jaartje volgend jaar. Ik ben met iets moois bezig voor volgend jaar of het allemaal werkt zullen jullie moeten afwachten. Maar ik denk dat het ook leuk is om van je oude rommel die veel mensen hebben liggen een apart klein projectje neer te zetten voor je 50cc klasse. Ik zit er iig over na te denken maar focus me eerst op me 70cc special klasse brommert. Iig ben ik blij dat ik op tijd ben begonnen. Was vorig jaar wel anders. Enrico krijgt geduchte tegenstand. pia vs mina - basis lijkt op zich veel op elkaar alleen mijne iets zwaarder.
 
FIM reglement

Voor iedereen met WR aspiraties.

Het FIM reglement voor recordmachines is heel simpel.
De klassen zijn naar cc inhoud ingedeeld: 50cc - 80cc - 100cc - 125cc enz.
Binnen zo'n klasse is in principe alles toegestaan dus ook NX, nitro en blowers.
Het maakt dus ook niet uit of je nu met een scooterblok of met een 14 versnellings Suzuki 3 cylinder komt, dat is een vrije keuze.

Wil je dus een echt WR vestigen dan mag en moet je wel NX op een 2T gebruiken en voor een 4T nitro gaan stoken eventueel met een blower.

De afstand waarover een FIM record gereden moet worden is 1/4 mile (402m) met staande start, 1 mile en 1 km, met staande of vliegende start. Je moet altijd in 2 richtingen rijden binnen een bepaalde tijd (1 uur dacht ik) Er mag tussentijds niets aan de machine veranderd worden.

Hieronder de huidige records uit het FIM boek. Wel intressant is te constateren dat een aantal 50cc records scherper staan dan voor 80cc.
Dit komt omdat in die tijd er voor 50cc veel meer belangstelling was dan voor de 80cc. De 80cc klasse kwam pas in 1983, toen werd in de GP de 50cc vervangen door 80cc's (had nooit mogen gebeuren)
Je ziet ook dat m.n. 50cc records in handen van Nederlanders zijn. Jan Huberts was ook de eerste Nederlander die op een 12V Kreidler aan GP deelnam. Casal Plompen is Piet Plompen, de Rotterdamse tuner en framebouwer. Bij de 80cc staan 2 scooter records van Top Performances. De staande start staat wel scherp de vliegende lijkt nergens op zie de 50cc maar eens. Er lopen op dit moment vooral in USA veel 50cc record projecten, zie mijn website. Daar moet binnen afzienbare tijd wel iets uitkomen, dat record van Jan Huberts zal niet lang meer staan.

Je ziet ook aan de jaartallen, dat de belangstelling voor die FIM records erg is afgenomen. Vroeger werden jaarlijk op Elvington UK een record evenement gehouden. Daar kon je dan op inschrijven en op 3 afstanden meedoen.
Tegenwoordig kunnen ze uit gebrek aan belangstelling het evenement niet meer houden. Vorig jaar hebben ze het nog eens geprobeerd en er kwamen slecht 8 inschrijvingen binnen, incl de mijne. Zie forum NSA. sprint organisatie UK. (google) Ook de kosten voor de baan (vliegveld) is te duur geworden.
De FIM jongens willen wel komen maar eerst 3000 SwFr dokken.
In USA worden op meerdere plaatsen en meerdere keren per jaar records gereden. Het zijn alleen records op absolute topsnelheid, dus geen sprintrecords. Kreidler heeft daar (1965) nog een keer een sprintrecord gereden op een gestripte 12V GP racer. Maar echt sprinten kun je op die zoutvlakte niet.

Het Nederlandse 50cc sprintrecord staat nog scherper dan het FIM w.r. Henk Willemse reed de 1/4 mile 14,63 sec met een eindsnelheid van 149 km/h. Hoewel de tijden geen WR´s zijn tijd ruim 0,7 sec. onder die van het WR van 15,36. Deze sprinter werd oorspronkelijk gebouwd door en voor Jan de Vries 2-voudig Wereld Kampioen 50cc. Zie mijn website onder Gallery en dan Henk Put. Henk Put reed op zijn 250cc ook met lachgas naar heel spectaculaire NL record tijden.

Het is natuurlijk mogelijk als in meerdere landen de 150 meter afstand wordt gereden, dat het als een nieuwe standaard gezien wordt. Dan zal deze ook zeer waarschijnlijk opgenomen worden door de FIM. Maar deze organisaties zijn vrij log en komen dus traag in beweging. Bepaald geen sprinters!!


Livre des Records du Monde FIM / FIM World Records Book
GROUP A 1 - Classe / Class 50 cc (motocycles solos/solo motorcycles)
RECORDS DE COURTE DISTANCE / SHORT DISTANCE RECORDS
Date Coureur/Driver Lieu/Place Machine Vitesse/Speed

1 KM DEPART LANCE/FLYING START 03.08.81 J. Huberts Lelystad (NL) Casal Plompen 224.580 km/h
1 KM DEPART ARRETE/STANDING START 06.10.85 R. Sullivan Elvington (GB) Kreidler 117.975 km/h
1/4 MILE DEPART ARRETE/STANDING START 12.10.80 J. Nyhuys Elvington (GB) Casal Sparta Plompen 94.29 km/h
1 MILE DEPART LANCE/FLYING START 04.08.81 J. Huberts Lelystad (NL) Casal Plompen 222.026 km/h


GROUP A1 - Classe / Class 80 cc (motocycles solos/solo motorcycles)
RECORDS DE COURTE DISTANCE / SHORT DISTANCE RECORDS
Date Coureur/Driver Lieu/Place Machine Vitesse/Speed

1 KM DEPART LANCE/FLYING START 4/5.10.86 B. Smit Elvington (GB) BZ Minarelli 187.565 km/h
1 KM DEPART ARRETE/STANDING START 01.10.83 K. Garwood Elvington (GB) Butterfield 98.895 km/h
4/5.10.86 B. Smit Elvington (GB) BZ Minarelli 136.41 km/h
1/4 MILE DEPART ARRETE/STANDING START 02.10.83 K. Garwood Elvington (GB) Butterfield 86.439 km/h
4/5.10.86 B. Smit Elvington (GB) BZ Minarelli 104.525 km/h
1 MILE DEPART LANCE/FLYING START 02.10.83 K. Garwood Elvington (GB) Butterfield 132.329 km/h
1 MILE DEPART ARRETE/STANDING START 02.10.83 K. Garwood Elvington (GB) Butterfield 116.762 km/h
1 MILE DEPART LANCE/FLYING START 06.10.96 D. Govoni Nardo (I) Top Performances 159.382 km/h
1 MILE DEPART ARRETE/STANDING START 06.10.96 D. Govoni Nardo (I) Top Performances 135.511 km/h
 
FIM Wereld Records sprinten, met tijden.

50cc klasse
1/4mile 12okt80 Jan Nyhuys Elvington Casal Sparta Plompen 15,857 sec 94.29 km/h
1/4mile 1976 Henk Willemse NL Kreidler VanVeen 14,627 sec 99,02 km/h (Explosions)
1 km 6okt85 R.Sullivan Elvington Kreidler 30,515 sec 117.97 km/h
1 mile 21sep68 Aalt Toersen Elvington vanVeen 5v Kreidler 44,932 sec 128,94 km/h (Oud FIM)

80cc klasse
1/4mile 5okt86 B.Smit Elvington BZ Minarelli 13,857 sec 104.525 km/h
1 km 5okt86 B.Smit Elvington BZ Minarelli 26,391 sec 136.41 km/h
1 mile 6okt96 D.Govoni Nardo (It) Top Performances 42,754 sec 135.511 km/h (scooter)


Alle NL sprintrecords:
http://www.explosiondragracing.com/records.htm
 
Last edited:
AIGHT Dit is duzzz echt DA BOMB !!
ben zekrz van de party !!
Kijken of mantel tuning l-st nog wat kan laten zien dan:D

L@trz Ryder
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top