ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
ik snap niet wat iedereen nou zit te mekkeren over dat borgen.kijk niet dat het stom is om te vragen hoe het moet.naar mijn idee liever iets vaker antwoord geven dan dat het niet gedaan word.maar het gaat mij om het feit dat sommige mensen het niet willen doen.ikzelf kom strx in de 70klasse uit waar het dus niet hoeft.maar ik ga het wel doen zeker omdat ik niet op mn bek wil klappen en nog niet te spreken over het schuldgevoel dat je hebt als je wiel dwars door iemands hoofd gaat :D
 
Blom said:
En dat qua kleding enzo. Degene die rijd moet de verantwoordelijkheid nemen. Al klapt diegene met 150 op een betonne paal en zitten ze hersens in ze achterveer. Hij maakt de beslissing dattie geen helm opdoet. Dat is bescherming voor hem zelf.
Maar als je zelf slim bent doe je het wel, want je kan er lelijke litekens aan overhouden :)

Tja hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik vind dus dat soort dingen (wat nu ook het geval is) gewoon verplicht moeten zijn net als borgen idd...

Een gemiddelde helm weegt 1,4 kg...
Goede laarzen en lederen pak wegen nog veel meer.

Als iedereen besluit zonder helm en kleding te rijden, heb je als (verstandige rijder) met dat spul aan tussen de 5-10 kg nadeel en heb je feitelijk al een heel groot nadeel tov de mensen die niks te verliezen hebben en bij wijze van spreken in hun boxer short op de scoot stappen!
 
Ronnie_NRG said:
zonder helm kom je niet eens de baan op lijkt me...

idd lijkt mij ook.
wie uberhaubt wilt gaan sprinten zonder helm is niet helemaal meer vind ik.


ik neem aan dat ook handschoenen en dergelijke verplicht gaan worden.
 
zithoogte niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model.

Zag ik staan @ Scooterklasse.

Ophogen dus niet toegestaan d.m.v. ophoogblokje? :rolleyes: Ik denk ik vraag het toch ff voor de duidelijkheid.

p.s. borgen mag nu toch wel duidelijk zijn :| (of 5 pagina's geleden eigenlijk al wel)
 
big-t said:
idd lijkt mij ook.
wie uberhaubt wilt gaan sprinten zonder helm is niet helemaal meer vind ik.


ik neem aan dat ook handschoenen en dergelijke verplicht gaan worden.

ik dacht dat een goede jas, handschoenen en helm verplicht waren
 
Rooienaar said:
Zag ik staan @ Scooterklasse.

Ophogen dus niet toegestaan d.m.v. ophoogblokje? :rolleyes: Ik denk ik vraag het toch ff voor de duidelijkheid.

p.s. borgen mag nu toch wel duidelijk zijn :| (of 5 pagina's geleden eigenlijk al wel)

1.7 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model.

Dus zoals ik het hier lees mag je gewoon een ophoogblokje gebruiken.
 
Last edited:
RS-Vale-46 said:
ik dacht dat een goede jas, handschoenen en helm verplicht waren

Artikel 4 - Kleding & Helm

4.1 Stevige kledij die het volledige lichaam bedekken is verplicht.
4.2 Handschoenen en stevige schoenen verplicht
4.3 Het dragen van een deugdelijke helm is tijdens het rijden verplicht. De helm mag geen breuken of barsten vertonen en moet dus in goede staat verkeren. Bij een integraalhelm mag het vizier niet zodanig bekrast zijn dat het zicht wordt beïnvloed
 
maar van helm, patrick van twins rijd met zo een open helm, als je daar mee op je gezeicht gaat is je kaak ook weg volgens mij. dit is volgens mij toch af te raden zo een helm, niet ???
 
zoalng je helm is goedgekeurt zal het zkr toegestaan worden, zo een helm moet tot in je nek lopen. dus kom niet aan met je duitse piloten helm :+
 
S`am said:
maar van helm, patrick van twins rijd met zo een open helm, als je daar mee op je gezeicht gaat is je kaak ook weg volgens mij. dit is volgens mij toch af te raden zo een helm, niet ???

Lijkt me niets uitmaken, een goedgekeurde helm is een helm zolang deze je hoofd maar beschermd.

edit: black_white was net wat eerder.
 
Blom said:
En dat qua kleding enzo. Degene die rijd moet de verantwoordelijkheid nemen. Al klapt diegene met 150 op een betonne paal en zitten ze hersens in ze achterveer. Hij maakt de beslissing dattie geen helm opdoet. Dat is bescherming voor hem zelf.
Maar als je zelf slim bent doe je het wel, want je kan er lelijke litekens aan overhouden :)

denk daarbij dan wel ff aan de mensen die jou op mogen ruimen he ;)
 
black_white said:
zoalng je helm is goedgekeurt zal het zkr toegestaan worden, zo een helm moet tot in je nek lopen. dus kom niet aan met je duitse piloten helm :+


mja als je met je gezicht vooruit op de grond gaat ben je je kin wel kwijt ... ff pic zoeken
115-1085081402.jpg


dan ben je toch een stuk van je gezicht kwijt
 
S`am said:
mja als je met je gezicht vooruit op de grond gaat ben je je kin wel kwijt ... ff pic zoeken
115-1085081402.jpg


dan ben je toch een stuk van je gezicht kwijt

als het een goedgekeurde helm is mag die worden gebruikt, dat de kans dat je gezicht een afgeschaafde kant krijgt is wel groter, maar hij moet het zelf weten :)
 
black_white said:
Artikel 4 - Kleding & Helm

4.1 Stevige kledij die het volledige lichaam bedekken is verplicht.
4.2 Handschoenen en stevige schoenen verplicht
4.3 Het dragen van een deugdelijke helm is tijdens het rijden verplicht. De helm mag geen breuken of barsten vertonen en moet dus in goede staat verkeren. Bij een integraalhelm mag het vizier niet zodanig bekrast zijn dat het zicht wordt beïnvloed
1 ding over stevige schoenen mischien beetje vreemde vraag :D
maar sportschoenen zijn tock ook wel toegelaten neem ik aan???
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top