ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Jij zegt altijd overal wat van Mol als een modje wat doet.. Beter hou je jezelf eens in de gaten i.p.v op zulke lompe dingen te letten omdat ik toevallig een mod ben.. Wordt het beetje beu nu om eerlijk te zijn..
 
GA PM'n ofzo :| Enrico, je weet hoe Mol is, hij vind het heerlijk om mensen te stangen, tot het moment dat ze *happen* :P En dat doe jij gewoon altijd :+

ff stukje ontopic anders ben ik weer de lul :P

Vind het regelement wel ok. Borging etc. is gewoon nodig op zo'n evenement zoals een sprint. Anders krijg je van die rare dingen op de baan :P waarover jij weer op je bek gaat :!

Check SMP. Beerke z'n zip brak plotseling de achteras (correct me if i'm wrong). Die kerel z'n arm lag ook open, zulke dingen wil je toch niet ? Nou kun je een compleet wiel niet borgen, maar ook door een losgelopen boutje kun je zulke resultaten krijgen......
 
uuhm...

Naar mijn weten, was alleen de moer losgeschoten, en was de achteras nog compleet intact.

Door de "Twins-power" was de moer gewoon losgeschoten. Zoveel vermogen had de scooter. Een borgdraad had het misschien kunnen voorkomen. Maar misschien was deze ook wel losgeschoten. Dat zullen we nooit weten.
 
Mol said:
Van de SOBW site. (www.sobw.nl)

15. BORGING
Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen borgdraad met een dikte van minimaal 0,7 mm. Alle vuldoppen, pluggen en bouten die bij het loslopen olielekkage kunnen veroorzaken, moeten zijn geborgd.
Bouten waarmee remklauwen en remverankering zijn bevestigd, moeten zijn geborgd.

Enige wat er in hun regelementen staat, maar alle deelnemers snappen het en doen er niet moeilijk over. Hier staan al 6 pagina's vol gelul over dat borgen, ik snap eerlijk gezegd niet waarom...

Dat is hem nu juist. Bij de SOBW wordt het begrip "borgen" gedefinieerd en dat voorkomt verwarring.
Borgen hoeft niet per definitie met borgdraad te zijn, vandaar dat veel mensen zich afvragen of een borgmoer ook voldoet. Gezien er in de ST.net niets staat over verplicht gebruik van borgdraad trek ik de conclusie dat een borgmoer voldoende is. Is dat niet het geval, dan adviseer ik het stukje onder punt 15 op te nemen in het reglement.
 
Sander said:
uuhm...

Naar mijn weten, was alleen de moer losgeschoten, en was de achteras nog compleet intact.

Door de "Twins-power" was de moer gewoon losgeschoten. Zoveel vermogen had de scooter. Een borgdraad had het misschien kunnen voorkomen. Maar misschien was deze ook wel losgeschoten. Dat zullen we nooit weten.

Waarschijnlijk was de moer anders niet losgedraaid, als een moer een klein beetje loskomt gaat hij er ook helemaal af, maar als hij door een simpele oplossing dat eerste stukje niet losgaat (borgdraad oid) gaat hij er ook niet af....

@ Joël: That's the point :)
 
Joël said:
Dat is hem nu juist. Bij de SOBW wordt het begrip "borgen" gedefinieerd en dat voorkomt verwarring.
Borgen hoeft niet per definitie met borgdraad te zijn, vandaar dat veel mensen zich afvragen of een borgmoer ook voldoet. Gezien er in de ST.net niets staat over verplicht gebruik van borgdraad trek ik de conclusie dat een borgmoer voldoende is. Is dat niet het geval, dan adviseer ik het stukje onder punt 15 op te nemen in het reglement.

Heb je wel eens een goede borgmoer los gekregen met je vingers?? dat trilt echt niet los.
dus nu niet een heel verhaal hoe je moet borgen want dat heeft Mol uitgelegt,
alleen nogmaals de simpele vraag die meerdere bezighoud,

Mag een borgmoer nou wel of niet?
 
Laat dat even aan de gene over die over de reglementen gaat (Razma?) speculeren heeft iig weinig zin.... :)
 
ik bedoelde dat je in de scooterklasse al helemaal niet verplicht hoeft te borgen

en volgens mij was er al duidelijk dat een borgmoer niet voldoende was...
 
het was niet helemaal duidelijk over het gebruik van een borgmoer in de special scooterklasse. en ik kom daar ook in dus wil wel "duidelijkheid"
en niet mensen die "denken" van niet of die "denken" van wel.
want daar is mijn vraag nog niet mee beantwoord. dus als iemand me het met zekerheid kan vertellen.

want er gaan nu al een paar pagina's over het borgen. tewijl het simpel beantwoort kan worden, ik wil er nu ook wel eens over stoppen.

ik hoop nu wat duikelijkheid te krijgen.

wim.
 
iedere reactie in dit topic zou overbodig zijn als iedereen eerst heel het topic doorleest en begrijpt dat ze niet een antwoord kunnen verwachten dat speciaal op hun scoot is toegespitst...use your common sence!!
succes!!
 
het is niet speciaal op mijn scoot gericht.. maar op de special scooter klasse.
ik wil graag weten of een borgboer nou wel kan of niet.
mina heeft geen gat in de as met een kroonmoer. En waarom zou je een gat boren als een borgmoer ook werkt.

niet dat ik lui ben ofzo. het gaat erom dt je dan ook weer een kroonmoer van M14 x 1 1/2 moet bestellen. terwijl ik nu 10 zelfborgende moeren thuis heb liggen die voldoende moeten zijn
 
Runner1987 said:
iedere reactie in dit topic zou overbodig zijn als iedereen eerst heel het topic doorleest en begrijpt dat ze niet een antwoord kunnen verwachten dat speciaal op hun scoot is toegespitst...use your common sence!!
succes!!

:L
 
ik vind dit echt een reuze goed plan allemaal.heb eigenlijk niks aan te merken op de regelementen.ik ben zeker van de partij voor het seizoen.nu alleen hopen dat er meerdere serieuze mensen in de 70 scooterklasse uitkomen en dat ik niet alleen tegenover straatscooters kom te staan

groetjes bas
 
joyracing said:
ik vind dit echt een reuze goed plan allemaal.heb eigenlijk niks aan te merken op de regelementen.ik ben zeker van de partij voor het seizoen.nu alleen hopen dat er meerdere serieuze mensen in de 70 scooterklasse uitkomen en dat ik niet alleen tegenover straatscooters kom te staan

groetjes bas

Reken maar dat er zo goed als alleen serieuze mensen aan de start staan hoor.. Ik zie dat je uit zeeland komt, dus eventueel wil ik wel ff tegen je sprinten...
 
joyracing said:
ik vind dit echt een reuze goed plan allemaal.heb eigenlijk niks aan te merken op de regelementen.ik ben zeker van de partij voor het seizoen.nu alleen hopen dat er meerdere serieuze mensen in de 70 scooterklasse uitkomen en dat ik niet alleen tegenover straatscooters kom te staan

groetjes bas

Ik kom wel met me straat scooter in de scooterklasse rijden. Maar ik wil wel sprinten !
 
RobinV said:
Ik kom wel met me straat scooter in de scooterklasse rijden. Maar ik wil wel sprinten !
ok ik bedoel ook niet dat ik dat dom vind als je met een straatscooter komt.begrijp me niet verkeerd het moet juist voor iedereen toegankelijk zijn.dat maakt het juist leuk.maar er moet natuurlijk ook wel een serieuze competitie zijn.
maar als ik enrico moet geloven komt dat wel goed :).
en wat dat sprintje trekken betreft.dat kan geregeld worden :D
 
haha ok ja ik ken hier nog niemand.onbekend terein voor me hiero :D.
herken er wel een paar van dat andere forum.maar dat is ook alles.
dus weet niet wie ik wel en niet serieus moet nemen.:D
en zodra het seizoen begint krijg je nog wel een pm binnen(dan weet ik hoe het werkt waarschijnlijk :)

groetjes bas
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top