ST.net Sprint Competitie 2005

Status
Not open for further replies.
Om even over dat borgen terug te komen.

Ik heb het bij me zip zo gedaan. Is dit de methode die jullie bedoelen? En moet dit ook bij de olieplug gebeuren?

borg25rr.jpg


borg33mo.jpg
 
ErwinB, beter kan niet. Als mensen het nu nog niet snappen.. Wat imo wel mooier was geweest is alle bouten van je voorwiel met elkaar verbinden ipv telkens los naar een spaak, maar de functionaliteit zal er niet minder om zijn.
En ja de vuldop voor je vertanding zul je idd ook zo moeten borgen.
 
Wat is er overdreven aan dan Lars? Borgen is borgen en anders kan je niet meedoen in de klasse(s) waarin dat verplicht is.
 
ik heb deze topic niet echt gevolgt maar ik vind dit dus echt moeilijk onozel is een veerringetje (borgringetje) niet genoeg?
dat met die borgdraden zijn dingen die worden toegepast bij vliegtuigen en bij scooters dus echt niet nodig.
 
Even voor de duidelijkheid..

Op een standaard scooter is het niet nodig nee...... Je bedenkt alleen niet, dat je je scooter ongeveer 10 x het standaard vermogen geeft. Deze toename van 900% in vermogen, is dus zo groot, dat er resonantie en trillingen ontstaan, die je bij een standaard scooter nooit zou krijgen.

Daarom is er besloten, om voor jouw, je tegenstander, en de veiligheid van de toeschouwers, het borgen van essentiele bouten verplicht te stellen.

Vergeet niet, dat het tunen van scooters echt WEL hoog in verhouding staat als bv auto-tuning. het eniste originele wat nog gebruikt word, is je carterset. De rest is allemaal veranderd aangepast of verbeterd.

Als je het niet met de regel eens bent, zal je dus moeten besluiten niet te sprinten. Anders moet je even een avondje steken in het borgen van de essentiele bouten. Daarna ben je blij dat je het gedaan hebt, en heb je een heel seizoen vol fun :)
 
malossi_aero said:
ik heb deze topic niet echt gevolgt maar ik vind dit dus echt moeilijk onozel is een veerringetje (borgringetje) niet genoeg?
dat met die borgdraden zijn dingen die worden toegepast bij vliegtuigen en bij scooters dus echt niet nodig.
Heb jij mazzel dat de laatste 10 pagina's vol staan met van alles en nog wat ivm borgen. Veel leesplezier :*
 
Je kunt ook nog altijd meedoen aan de waalhaven races....
Lekker veilig, daar zijn geen regels...

Ik vind het alleemaal terecht, borgen enz... wel 300€ aan een cilinder uitgeven. Maar niet de moeite om het veilig te maken. En dan gaat het een keer fout, a. nooit meer een sprintrace, b. heeft iedereen het over dat waarom we het niet hadden verplicht... Zoals je ook goede kleding en helm moet verplichten.
Ik heb iig geen zin om met 90 over de finish te gaan, en m`n achtervelg lazert eruit oid.....

Tinne..
 
Veiligheid is idd erg belangrijk. Veel mensen zeiken om niks. Terwijl het ff een kleine moeite is die je doet. En je kan het er altijd weer aftrekken op een meeting als je het lelijk vind staan.

En dat qua kleding enzo. Degene die rijd moet de verantwoordelijkheid nemen. Al klapt diegene met 150 op een betonne paal en zitten ze hersens in ze achterveer. Hij maakt de beslissing dattie geen helm opdoet. Dat is bescherming voor hem zelf.
Maar als je zelf slim bent doe je het wel, want je kan er lelijke litekens aan overhouden :)

Als je andere in gevaarbrengt met een rondvliegend scooterwiel. Of een uit balans vliegende scooter. Dat is wel gevaarlijk voor de andere.
 
ok mischien heb ik het gemist, en ik weet dat je verzekerd bent per dag, maar stel ik krijg een ongeluk op de meeting, ik val en moet naar het ziekenhuis. Wordt dat vergoed, of moet ik dat allemaal zelf gaan betalen dan? :O
geld dit ook als ik iemand in mijn val meenmeem?
dit is wel intresant mischien om te weten aangezien het veel geld kost een ziekenhuis ;)
niet dat ik ga vallen maar toch ff ter info ;)
 
owkee ook al hoef ik het niet te borgen het ligt nu toch uit elkaar dus kan ik het net zo goed alsnog doen maar ik weet niet echt wat er bedoeld word met de olieopvulbout morgen bij het carter.

bij de remklauw ofzo of bedoel je die bou aan onderkant van carter van de olie van vertanding?
 
olie VUL bout.
Een fles vul je niet onderste-boven dus je carter ook niet...;)
Wel goed dat je het vraagt, want als die onderste eruit springt....
groeten
 
kan de bovenste er ook uit springen dan???
dat is bij mij zo'n met de handvast draai ding van plastic ofzo hoe kan je dat borgen?
 
jah maar het ging mij erom dat het van plastic is maarja ik zit gelukkig ook niet in 1 van de specials dus ik borg wel gewoon waar ik zin in heb.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top