Spuiten met compressor

Vraagje, als je nou je kappen spuit met een lak die watergedragen is hoef je de kappen die met spuitbus zijn overgespoten toch niet helemaal kaal te schuren? Omdat het toch meestal de verdunner is die reageert en niet de verf zelf?

Trouwens de meeste autospuiters gebruiken tegenwoordig toch lak met water? Door de milieueisen etc.
 
ach iedere spuiter legt het zo uit.. inderdaad net zo lang mengen totdat het ook pas na 3 sec gaat druppelen das mij uitgelegt
maja je kan het zelf ook wel een beetje aanvoelen hoor..
 
Klopt sliderOne, dan kan je wel leuk zeggen van: het heeft een mengverhouding.... Maar dat heeft nou eenmaal niet iedere verf kant en klaar op zijn huisje staan. Wat je ook voor verf kan gebruiken is de Sigma s2o Gloss. Die kan in alle ral kleuren gemengd worden en wordt bij de betere verfwinkel verkocht, volgens mij zelfs ook bij de gamma maar ik kan me vergissen. Iig die verf ken ik niet maar ga ik wel eens testen.

Leon
 
SliderOne said:
ach iedere spuiter legt het zo uit.. inderdaad net zo lang mengen totdat het ook pas na 3 sec gaat druppelen das mij uitgelegt
maja je kan het zelf ook wel een beetje aanvoelen hoor..

Het is niet te hopen dat jou vernis ook pas na 3 sec begint te lopen.
 
Zo, ik ben weer ff bezig geweest :p Ik heb een heel mooi verfpistooltje kunnen kopen van een autohandelaar. Die moest van 20 spuiten af omdat die nog geen milieu certificaat hadden. Dus die heb ik nu binnen
36627.jpg
En ik heb een Lux waterafscheider gekocht. Dus dat zit helemaal goed. Nu heb ik gister ermee gespoten -----> primer en ik heb vandaag oranje erop gespoten, ging echt perfect. Is nu de 6e keer dat ik iets spuit en je merkt gewoon dat je het beter gaat doen enzo. Dus echt een tip voor de mensen die dit ook allemaal wouden doen. Foto komt later als de batterijen weer in het fototoestel zitten :p

leon
 
apriliarsracing said:
Zo, ik ben weer ff bezig geweest :p Ik heb een heel mooi verfpistooltje kunnen kopen van een autohandelaar. Die moest van 20 spuiten af omdat die nog geen milieu certificaat hadden. Dus die heb ik nu binnen
36627.jpg
En ik heb een Lux waterafscheider gekocht. Dus dat zit helemaal goed. Nu heb ik gister ermee gespoten -----> primer en ik heb vandaag oranje erop gespoten, ging echt perfect. Is nu de 6e keer dat ik iets spuit en je merkt gewoon dat je het beter gaat doen enzo. Dus echt een tip voor de mensen die dit ook allemaal wouden doen. Foto komt later als de batterijen weer in het fototoestel zitten :p

leon

Je was er mss zelf ook al opgekomen maar best hang je je kappen op. dan heb je minder stofjes in je kappen. (moet je wel effe opletten voor druipers)
 
Ik ben deze week aan de gang geweest om de kappen voor iemand anders te spuiten.

Ik dus lekker verf halen in professionele zaak, en een fles terpentine. Vraagt die kerel wat ik ga doen met die terpentine. Ik: ''verdunnen, meneer''. (:P) Zei die kerel me dat ik wasbenzine moest pakken om te verdunnen. Ik weer : ''waarom, meneer, kunt u dat eens onderbouwen''?

Vertelde me die gast dat wasbenzine de zelfde eigenschappen had om te verdunnen als terpentine, maar dat wasbenzine eerder verdampt. En je kappen dus ook al stofdroog zijn naar een aantal minuten. Ik dus uit proberen, en meneer had gelijk. Het eindresultaat is hetzelfde. Alleen je kappen zijn eerder stof droog, wat weer voordelen heeft natuurlijk.
 
Mr. Sin said:
Ik ben deze week aan de gang geweest om de kappen voor iemand anders te spuiten.

Ik dus lekker verf halen in professionele zaak, en een fles terpentine. Vraagt die kerel wat ik ga doen met die terpentine. Ik: ''verdunnen, meneer''. (:P) Zei die kerel me dat ik wasbenzine moest pakken om te verdunnen. Ik weer : ''waarom, meneer, kunt u dat eens onderbouwen''?

Vertelde me die gast dat wasbenzine de zelfde eigenschappen had om te verdunnen als terpentine, maar dat wasbenzine eerder verdampt. En je kappen dus ook al stofdroog zijn naar een aantal minuten. Ik dus uit proberen, en meneer had gelijk. Het eindresultaat is hetzelfde. Alleen je kappen zijn eerder stof droog, wat weer voordelen heeft natuurlijk.
wist ik niet :)

bij ons op school gebruiken we altijd verdunner en verhader van die speciale :s

Als het weer school is een keertje voorstellen om wasbenzine te gebruiken.
 
was een professionele verfwinkel. Die kerel heeft al jaren lang die zaak, dus hij moet wel goede zaken doen.

Hij verft ook huizen en shit.

Maar hij zei dat ie altijd zo verwarmingen spoot.
Vond het wel de moeite waard om van iemand met zoveel ervaring een tip aan te nemen.
 
hmmz bedankt voor de tip ja. Maar dat van het ophangen wist ik idd al, maar ik heb toch geen last meer van stof. Ook niet als ik het neerleg op een tafeltje, omdat ik eerst de cabine 2 uur van te voren benevel met water zodat al het stof uit de lucht wordt gehaald, en dan nog, als er 1 haartje op zit poets ik die er naderhand wel af. Ik ga zo ff kijken of die kap al een aardig endje onderweg is, ik heb er namelijk een verwarming bij :P , dan zet ik hem er vanavond weer onder en dan kan ik weer rijden :P

Vraagje: Iemand ervaring met Sigma s2o Gloss? En moet daar ook blanke lak overheen? en wat kost ie bij jullie?
 
apriliarsracing said:
hmmz bedankt voor de tip ja. Maar dat van het ophangen wist ik idd al, maar ik heb toch geen last meer van stof. Ook niet als ik het neerleg op een tafeltje, omdat ik eerst de cabine 2 uur van te voren benevel met water zodat al het stof uit de lucht wordt gehaald, en dan nog, als er 1 haartje op zit poets ik die er naderhand wel af. Ik ga zo ff kijken of die kap al een aardig endje onderweg is, ik heb er namelijk een verwarming bij :P , dan zet ik hem er vanavond weer onder en dan kan ik weer rijden :P

Vraagje: Iemand ervaring met Sigma s2o Gloss? En moet daar ook blanke lak overheen? en wat kost ie bij jullie?

heb je een spuitcabine? chilll 8) 8)
 
Jesse@BlueSR said:
mooi, dan ben ik goed bezig :D, trouwens, ik zag bij de formido een kinzo compressor 24 L 8 bar, daar moet je toch wel je kappen mee kunnen spuiten? Me pa heeft nog een goed spuitpistool liggen.

Als je er langer mee wilt doen kan je beter voor iets van kwaliteit gaan.;)

Minimaal iets van 50 liter en 1 van het soort die gekoeld wordt door olie in het carter. (gegarandeerd dat een niet door olie in het carter gekoelde compressor binnen no-time vastloopt als ie een poos lang aanstaat)

Minimaal 50 liter o.i.d omdat je anders door drukverschil vreemde effecten in de lak kan krijgen, zeker als je metallic wilt spuiten.

Motor gewoon 1,5 Kw..

Ook wel zo prettig om een minimale EFFECTIEVE luchtopbrengst van 120-150 liter/minuut aan te houden..

Als je een beetje zoekt, ben je mss net ff wat meer geld kwijt, maar dan heb je ook 10x langer plezier ervan dan van een bv. Kinzo.:)
 
Effe een tip als sommige het nog niet zouden weten. ga niet met 8bar spuiten eh. dat komt niet goed.

Beter iets rond 3/4 bar
 
Mr. Sin said:
waarom?

(Beetje korte vraag :P, maar zou 't graag willen weten.)

Omdat je dan veel te veel verf op de kap vernevelt en dan er gouw zakkers krijgt en ook geen strakke laag.
 
even over dat sinaasappelhuidje effect dit komt doordat er te schraal wordt gespoten of meerdere lagen met tussen posen als je geen sinaasappelhuid effect op je kappen wil hebben moet je eigenlijk in 1 keer alles goed spuiten en dan eraf blijven zodat de lak netjes kan uitvloeien en opdrogen en als ik wist hoe ik hier een foto kon posten zou ik mijn resultaatje wel eens laten zien :P
 
@ Erwin : ik spuit meestal tussen 6-8 bar, nog geen last gehad van lopers, ff afkloppen. (afgezien van eerste keer spuiten met compressor, te enthousiast :P)

@ Devince : die kappen wat ik deze week heb gespoten (zie paar posts hierboven) hebben wel last van een sinaasappelhuidje, terwijl ik toch 1 mooie laag had gespoten, niet te dik of te dun. Op 1 kap na eigenlijk. Tis dat je 't niet op de foto kan zetten anders liet ik 't wel ff zien.
 
je mag wel meerdere lagen spuiten maar wel achter elkaar dus eerst baantjes vertikaal opzetten en daarna baantjes horizontaal opzetten moet wel dik genoeg zijn dat alles lekker vloeit kijk ook of de vloeibaarheid van de verf wel goed is officeel moet je een din cup (meestal 4 mm ) vullen en deze moet dan binnen een bepaalde tijd leeg lopen

hier staat mijn voorlopige spuitresultaatje alles op de kap is gespoten eerst gele 2 comp lak toen tekst en band met spuitbus lak toen rood met airbrush en daarna weer 2 comp blanke lak eroverheen gedaan
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=10872
 
Back
Top