Spuiten met compressor

sr racing team said:
Wij hebben bij dat spuitpistool een verstelbare opening, en via een kennis heeeeeeeeeeeeeeeel fijn grit. Hiermee heb ik ook mn carterkap / blok gestraalt ! Werkt opzich wel goed...

hoe goed is "op zich wel goed"?
Fototje van het resultaat?
Met welke compressor heb je het gedaan?

apriliarsracing: heb je foto's van het resultaat?
 
nog niet hij staat nu in de primer, maar de batterijen zijn leeg van de camera dus foto´s komen nog. Heeft iemand een tip om echt al die rottige haartjes en stofjes uit een ruimte te krijgen? ik heb al geprobeerd met water maar het blijft erin zitten :( je veegt het er naderhand wel zo af met je hand :)
 
Heb ook zo'n kinzo is goed genoeg om mee te spuiten.

CIMG1714.JPG


Kappie heb ik vandaag gedaan buiten.

Moet nog beter kunnen dus daarom ga ik soort spuitkabine maken in schuur werkt denk ik veel beter dan buiten.
 
deze heb ik zelf met de compressor gespoten jammer dat ik het meteen heb gespoten en niet in lagen maja daar leer je weer van voor de volgende keer :)

scooter1.JPG


het is een beetje sinasappel effect geworden
 
ik heb dus ook kapot erg last van sinaasappel huidje. Hoe verhelp je dat? schuren en dan in 8 lagen dun erop spuiten? ik wil het heel glad hebben. En gebruiken jullie een condensfilter? En hoe krijgen jullie die stofjes weg?
 
Heb ook last van sinasappel huid.
Krijg als het goed is vandaag vochtafscheider dus dan zou het wel wat beter moeten gaan.

Mja blijf proberen totdat het goed lukt :p
 
vivapower said:
Heb ook zo'n kinzo is goed genoeg om mee te spuiten.



Kappie heb ik vandaag gedaan buiten.

Moet nog beter kunnen dus daarom ga ik soort spuitkabine maken in schuur werkt denk ik veel beter dan buiten.

Met wat voor lak heb je dit nou gedaan dan?
 
Ik had sinasappelhuid, omdat ik het te snel wilde doen.. dus niet goed genoeg geschuurd en niet goed genoeg ontvet!! ontvetten is heel belangrijk!!
 
dat over die thinner ,

dat is schildersziekte
dat krijg je als je heel je leven schildert met verf op thinnerbasis

je hoeft je nu echt geen zorgen te maken als je een scoot of een auto met verf op thinnerbasis spuit.

1 het is veel mooier dan op waterbasis
2 krasvaster
3 kan beter tegen steenslag
4 je krijgt er geen last aan he hersenen van
(anders had ik dit niet getikt nu , na 4 scoots overspuite in afgesloten ruimte)
 
1056118003myscoot2-3.jpg


mijn ex scoot, ook met compressor gespoten, eerst hechtprimer en daarna gewoon gamma verf hoogglans, geen blanke lak
 
heb je dat zwarte er mee gespoten?

zo ja dan is het goed gelukt :)

maar is dat wel gewoon goed hooglans verf spuiten?
en heb je dat nog verdunt?
 
het is wel verdund maar ik zou echt niet meer weten met wat. zal wel terpentine geweest zijn. ent is idd dat zwarte ja.
 
hoi ik ga binnenkort ook beginnen met het spuiten met de compressor maar ik wil graag eerst wat proberen, ik begrijp dat ik dus thinner nodig heb om de verf te verdunnen, maar hoeveel en wanneer niet ? en wat nog meer, vocht absorber ofzo ?
 
IceT said:
hoi ik ga binnenkort ook beginnen met het spuiten met de compressor maar ik wil graag eerst wat proberen, ik begrijp dat ik dus thinner nodig heb om de verf te verdunnen, maar hoeveel en wanneer niet ? en wat nog meer, vocht absorber ofzo ?

anders lees je effe het topic door +ralf+

franky: wat jij zegt over die lak op waterbasis is niet zo goed ben ik het niet helemaal mee eens maargoed. ieder zijn mening.

Anders ga je effe kijken @ carrosseriezaken. De meeste (hier toch) carrosseriezaken spuiten allemaal met watergedragen lak. Het is gewoon veel soepeler spuiten. en het is veel handiger om te poetsen man.

Maarja, ik weet niet in welke omstandigheden en met welke soorten lakken jij spuit.
 
apriliarsracing said:
lak verdunnen met terpetine is heel simpel, je doopt er met een naald in en gooit er terpetine bij net zolang totdat er geen draden ontstaan

Er bestaat ook zoiets als mengverhouding.
 
Back
Top