spuiten met compressor

mij hebben ze altijd gezegd dat thinner het minst vettige is voor het spuitpistool, of het waar is zou ik niet weten maar gebruik altijd dit

nog even over soorten lak
ik heb deze site gevonden
http://www.deautolaksite.nl/autolak/autolak.php
dus als ik parelmoer wil spuiten moet ik plastic hechtingslaag kopen, primer, en dan die parelmoer 0.5liter en tot slot blanke lak
correct?
 
nee. je moet nog een dekkende voorkleur spuiten over de primer. pas dan mag de parelmoer erop:)

wat die xirallix betreft ga ik dat eens ff opzoeken:p
 
Je hebt ook parelmoer kleuren waar de normale kleuren al doorheen zijn gemengd.
Maar als je een aparte kleurlak en parelmoer lak wilt spuiten is dit de volgorde:

- 1 dun laagje kunstofhechtprimer
- 2 lagen kleurlak
- 1 laag parelmoer
- 2 lagen blanke lak (eerste laag niet meteen vol spuiten)

dus hechtingslaag(1)
primer(1)
laklaag(2)
parelmoer(1)
blanke lak(1)

en hoeveel lagen dan?
zoals er tussen de haakjes staat?
 
Ik heb flip-flop en parelmoer besteld... Hiervoor hebben ze grondlak, de parelmoer zelf en dan blanke lak... geen kleurlak vooraf en dan de parelmoer of flip-flop... voor de flip flop mat zwarte grondlak en het wit parelmoer witte grondlak... dan nog verharder en verdunner of course maar klopt dit zo? of krijg ik dan een slecht resultaat oid?
 
Ik weet niet of ik het hier mag vragen.. Maar ik kan het nergens echt duidelijk vinden.

Hoe kun je Candy Spuiten? Wat is er allemaal Nodig aan Lak?
Welke Kleuren kun je Candy spuiten? Wat gaat het kosten ongeveer?
Ik snap al wel dat je het niet zelf kan, of je moet er de expertise voor hebben, maar daar gaan we maar niet van uit.

Zoals ik het snapte was het:
Hechtlaag [1]
Primer [1]
Zilvere onderlaag? [1]
Candy Kleur [2]
Blanke lak [3/4]
Tussen haakjes is dus het aantal lagen.

Alvast heel erg bedankt.
 
Ik weet niet of ik het hier mag vragen.. Maar ik kan het nergens echt duidelijk vinden.

Hoe kun je Candy Spuiten? Wat is er allemaal Nodig aan Lak?
Welke Kleuren kun je Candy spuiten? Wat gaat het kosten ongeveer?
Ik snap al wel dat je het niet zelf kan, of je moet er de expertise voor hebben, maar daar gaan we maar niet van uit.

Zoals ik het snapte was het:
Hechtlaag [1]
Primer [1]
Zilvere onderlaag? [1]
Candy Kleur [2]
Blanke lak [3/4]
Tussen haakjes is dus het aantal lagen.

Alvast heel erg bedankt.

die candy color is soort van olie verf denk ik hoe meer lagen je dus spuit hoe donkerder het kleur word het gangt er dus vanaf als je het donker of licht wilt en van de onderlaag verschilt wel van welk kleur je candy is normaal als je verf mengt op de computer geeft hij aan welke onderlaag je moet geven en 3/4lagen vernis is echt te veel gewoon een plaklaagje en een volle laag dus 2 lagen
 
ik heb vroeger ook zo'n pistool gehad.. ging ook vaak bobbelig en zo er uit zien hoe goed ik hem ook schoonmaakte. Nu ook GTi pistool. kost wel wat ja maar is ook terug te zien in het resultaat. en je kan het best als je vaak spuit gewoon zo'n 25 liter jerrycan halen bij een spuiterij met spoelthinner... kan je alles goed schoonmaken voor niet al te veel geld.. als je 1x moet spuiten gewoon een literfles thinner halen voor het spoelen.. ook je spuit wegzetten met thinner er in... EN........Zorg dat je en vochtafscheider tussen je compressor en spuit hebt zitten!!! bij huis tuin en keuken compressoren komt er namelijk een flinke hoeveelheid vocht mee door de lucht en daar gaat je lak ook van bobblen.
 
idd spuitpistole die je koopt uit een doe het zelf zaak zijn meestal maar brol
je kan er gewoon niet strak mee spuiten in plaats van zo een pistool te kopen van 100 euro ofzo spaar je geld en koop een deftige ik heb een pistool van SATA kost veel geld maar het resultaat is er ook naar maar dan moet je natuurlijk ook nog weten hoe je je pistool moet instellen dat doet ook veel aan het eind resultaat ik spuit op een druk van de kleur laag (waterverf )spuit ik op een druk van 2 bar en als laatste laag 1 bar zo heb je geen wolk vorming en ligt de metalic mooi verspreid .en voor vernis spuit ik op 2.5 bar en het spuitpistool instellen dat je een mooie waaier hebt dan ligt hij lekker strak
 
Back
Top