Spuiten met compressor

DSC02707.jpg

DSC02701.jpg

DSC02706.jpg

Ook gespoten met histor lak die ik sterk verdunt had :rolleyes:

Maar toch heb ik de voorkeur aan 2K autolak, omdat het gewoon sneller/mooier uitvloeid en sneller stofdroog is. Voor die paar euro wat het scheelt zou ik het niet laten.

DSC04739.jpg

8)

Hey, ff een vraagje he.

Nu ik dit zo lees lijkt het me wel wat om ook wat met een compressor te gaan spuiten enzo.

Alleen wat kosten de basis dingen die ik nodig heb daarvoor?
Dus de compressor (dat kinzo ding), spuitpistool ed?

Misschien kunnen jullie dit voor me beantwoorden?

compresser kan je btw ook gewoon huren.. evenals spuitpistool.... alleen het resultaat hangt niet alleen af van je spullen, maar meer van je vaardigheden.

oke ff simpel

je hebt nodig

compressor met circa 6 tot 8 bar..is genoeg..meeste hebben dat wel.
spuitpistool (aub spuit niet met die std troep)
heb er 1 gekocht voor 25 euro met bovenbeker, werkt heel goed.
kapje voor je mond !! aanrader, tzit nm overal, in je neus in je haar..lol ;)
enuh vochtobsorber, want er zit altijd wel wat water in je compressor en dat wil je niet in je verf hebben, vaak sinasappel effectje dan.

was vandaag bij een maatje geweest.. liet die mij een poeg frame zien.... hij zei: is prof gespoten... leek echt super.. op 1 druipertje na... mjah was super bling... later zei die gast dat die t zelf gespoten had... met compressor... echt wel mooi resultaat :)

die kappen @ hier zijn btw ook netjes!

ErwinB said:
Maar toch heb ik de voorkeur aan 2K autolak, omdat het gewoon sneller/mooier uitvloeid en sneller stofdroog is. Voor die paar euro wat het scheelt zou ik het niet laten.

**plaatje**
8)

Wat betaal je voor een blik 2K autolak dan?

35 euro de halve liter maar dan moet je vaak nog een liter verharder en verdunner erbij kopen en dan was ik ong 60 euro kwijt voor halve liter 2k zwart, liter harder en verdunner.

dat vind ik erg prijzig.. als je het op de goedkope manier wil doen ben je veel minder kwijt:

pot hoogglans verf: 10 eu of zo voor 1 liter bij bouwmarkt
en dan fles wasbenzine om te verdunnen: 2 euro ofzo..

dus dan ben je wel een stuk goedkoper uit

firefox-prorace said:
dat vind ik erg prijzig.. als je het op de goedkope manier wil doen ben je veel minder kwijt:

pot hoogglans verf: 10 eu of zo voor 1 liter bij bouwmarkt
en dan fles wasbenzine om te verdunnen: 2 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a> ofzo..

dus dan ben je wel een stuk goedkoper uit

Ik had het over 2 componenten autolak, en niet over muur/kozijn verf :rolleyes:

ErwinB said:
Ik had het over 2 componenten autolak, en niet over muur/kozijn verf :rolleyes:
hmm.. hoezo een 2k lak.. je kan beter gewoon een basislak nemen met daarover blanke lak.
Want 2k lak is wat kras gevoeliger.

Aan een halve liter basis lak heb je genoeg voor een hele kappen set.
Basis lak zit rond de 44 euro.
Blanke lak weet ik zo niet uit me hoofd.

Als je weinig spuit is het misschien wel makkelijker om een 2k lak te nemen omdat je dan geen blanke lak nodig hebt.

suc6 mzzl bjorn

hey wat is de beste maat om mooi mee te spuiten (kop van het pistool (nozzle?)), want ik heb namelijk 1,4 en volges mij is dat een beetje groot.
Nogmaals, hebben mensen ervaring met het spuiten met stikstof flessen?

Mark@Dna said:
hey wat is de beste maat om mooi mee te spuiten (kop van het pistool (nozzle?)), want ik heb namelijk 1,4 en volges mij is dat een beetje groot.
Nogmaals, hebben mensen ervaring met het spuiten met stikstof flessen?
Nozzle 1.0 t/m 1.2 is groot zat voor scooter kappen.

Bij de praxis is toevallig dat kinzo ding in de aanbieding voor 79,95.
Ook heb je een luchset ofzo erbij, met spuitpistool enzo voor 39.95. Dit ding is niet goed dus?

Ik heb ff op marktplaats zitten kijken voor een goed spuitpistool, maar waar moet ik op letten voor zoiets?

Of mayb iemand die een goed ding voor me kan regelen? ;)

Het lijkt me wel wat om met een compressor te spuiten namelijk.

Mitsjiel said:
Bij de praxis is toevallig dat kinzo ding in de aanbieding voor 79,95.
Ook heb je een luchset ofzo erbij, met spuitpistool enzo voor 39.95. Dit ding is niet goed dus?

Ik heb ff op marktplaats zitten kijken voor een goed spuitpistool, maar waar moet ik op letten voor zoiets?

Of mayb iemand die een goed ding voor me kan regelen? ;)

Het lijkt me wel wat om met een compressor te spuiten namelijk.
Je moet goed op de naald letten of die niet vies of krom is.
En of de Nozzle niet vies of verstopt zit.
Kijk vooral naar de Nozzle maat en of er extra Nozzles bij zitten.
Je kan het beste van nozzle 1.0 tot 1.2 gaan dit is dan alleen voor basis en blanke lak.
Voor een filler of spuitplamuur moet je toch wel naar 1.5 tot 1.7 gaan.
Het lekkerste spuit een spuit met een bovenbekker.
Ik zou ook naar het merk kijken want er zijn heel veel flut merken.
Goeie merken: Devilbiss SRI die is lkkr klein (spuit erzelf ook mee top ding)
Sata Minijet vergelijkbaar aan de SRI.
Eminent ?? is ook wel een aardig merk en niet te duur ik weet niet of hier een kleine versie van is zal vast wel.

Ik denk dat je wel bij een spuiterij kan informeren of die nog een oude spuit hebben liggen.

Mzzl Bjorn.

Ah kijk, dat is ff duidelijk neergezet :) Tnx!

Ik denk dat ik idd binnenkort langs een spuiter ga, eens kijken of zij wat hebben liggen voor me.
Ik heb op internet gekeken naar de prijzen van die Devilbiss en die is toch flink aan de prijs (250eetjes :o)

Nu maar hopen dat ik een leuke verfspuit kan vinden voor een beetje redelijke prijs.

Back