Goede How-To Spuiten met compressor

Tukker

TukkerRox Bezig met Aerox
Hallo,
ik wil mijn scooter graag zwart en wit spuiten met een compressor, ik heb al zitten zoeken maar ik werd nie echt veel wijzer met compressors. ik heb gehoord dat je het moet verdunnen ofzo? wie kan mij een goede how-to geven? heel erg bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Als je toch goed bezig bent:

-Maak een hok/ruimte helemaal stof vrij, en plak em compleet af. Liefst nog een afzuig installatie erbij. Na/tijdens het spuiten niet teveel bewegen voor eventueel stof. Vloeren etc. natmaken werkt ook goed..
-Spuit met een goede temperatuur.Spuitbedrijven doen dit meestal met 60 graden drogen.
-Vul je kompressor, gebruik zowieso 1tje met grote inhoud, anders moet je telkens wachten en krijg je dus ook oneffenheden.
-Schuur het spul goed, en ontvet, dat is erg belangrijk
-Liefst eerst grondverf, daarna lak, en eventueel nog blanke.
-Verf verdunnen zodat het wel door het pistool komt, maar niet waterig is, zul je dus beejte moeten proberen. Verdunnen kan bv. met terpentine.
-Verf kopen kan 2 componenten, maar ook gewone. 2component is sterker, maar ook duurder. Ik heb zelf mooie resultaten gezien met verdunde verf uit de blikken van de Gamma.
-Reinig de compressorslangen en pistool van tevoren goed.
-Goed laten drogen en het spul goed reinigen(compressor..)
good lucK:)
 
ik zou ok wel willen weten op hoeveel bar hij moet, ik d8 op ongeveer 2 ofzo.
maar anders ga ik wel gewon proberen hoe't mooi nevelt
 
jodix36 said:
ik zou ok wel willen weten op hoeveel bar hij moet, ik d8 op ongeveer 2 ofzo.
maar anders ga ik wel gewon proberen hoe't mooi nevelt

tussen de 3 en 4 bar. Ligt er ook aan wat voor spuitpistool je hebt. en welke lak je aan het spuiten bent.
 
Verdunner met Thinner en als primer moet je Plastoflex Primer gebruiken (merk: Sikkens/Akzo Nobel)

Hier heb je ook wel wat aan ;)
http://www.autolakken.nl/NR/rdonlyr...C5BD580A8/2963/KunststofCarrosseriedelen1.pdf


mastervanloon said:
Als je toch goed bezig bent:

-Maak een hok/ruimte helemaal stof vrij, en plak em compleet af. Liefst nog een afzuig installatie erbij. Na/tijdens het spuiten niet teveel bewegen voor eventueel stof. Vloeren etc. natmaken werkt ook goed..
-Spuit met een goede temperatuur.Spuitbedrijven doen dit meestal met 60 graden drogen.
-Vul je kompressor, gebruik zowieso 1tje met grote inhoud, anders moet je telkens wachten en krijg je dus ook oneffenheden.
-Schuur het spul goed, en ontvet, dat is erg belangrijk
-Liefst eerst grondverf, daarna lak, en eventueel nog blanke.
-Verf verdunnen zodat het wel door het pistool komt, maar niet waterig is, zul je dus beejte moeten proberen. Verdunnen kan bv. met terpentine.
-Verf kopen kan 2 componenten, maar ook gewone. 2component is sterker, maar ook duurder. Ik heb zelf mooie resultaten gezien met verdunde verf uit de blikken van de Gamma.
-Reinig de compressorslangen en pistool van tevoren goed.
-Goed laten drogen en het spul goed reinigen(compressor..)
good lucK:)
 
Back
Top