scoot bloopers

Status
Not open for further replies.
we waren van een vriend van me z'n scooter aan het afstellen athena vlinder, jolly moto, 21mm carb. enz. alleen voorrem en gashendel niet aangesloten (nog niet aan toegekomen) dus ff gassen met gaskabel aan je hand.... toen kwam er een andere vriend aan die denkt het wel even te handelen en wou een stukje rijden. hij gaskabel om z'n hand gewikkeld en draaide het stuur alvast naar rechts, waardoor de gaskabel dus strak kwam te staan :X dus ik kick dat ding aan..... en hij VLIEGT ervandoor (gelijk al volgas door die gaskabel strak aan te trekken) we zien hem op een gaparkeerde auto afgaan, hij laat zich vallen maakt 1 of andere gekke salto en dat ding ligt gelukkig op de grond. hij gaf nog steeds volgas (tering herrie dus want de uitlaat was ondertussen ook al gescheurd) wij lachuh en toen dachten we maar... ja laten we em eens helpen. zwaar gekneusde hand en hier en daar wat schaafwonden :D nu (6maanden later ong. heeft ie nog steeds littekens van waar de gaskabel om z'n hand zat gebonden) :P
 
Vriend van mij heeft een Aerox met Evo 70 + c20 hij had het hele zootje gemonteerd en het ding kwam maar niet vooruit..... Alles geprobeerd en het wou hem maar niet lukken, belt ie mij op vraagt ie kun je ff komen helpen dus ik daar heen trek de buddy eruit controleer ff alle kabels kom ik uiteindelijk op een klein kastje uit.... ik zit ff te kijken denk, nee dit kan niet waar zijn!!!! Het was een BEGRENZER waarvan hij vergeten was dat ie aangesloten zat haha.....

greetz,
 
lol.. mn mooi gespoten scooter aan zn handvat vasthouden... en denken van.. straks flikkert het handvat eraf.. en dan ligt mn rox daar, na paar tellen lag roxje op de grond.. :S kappen beschadigd:P
 
Ik zat laatst op de puch van mijn broertje toen hij opeens uitviel. Benzine op... En ik was nog aardig ver van huis. Nadat ik iets van 3km met het ding gelopen had, bedacht ik me opeens dat er ook nog een reserve tank op zat :rolleyes: . Een keer kicken en ik kon weer doorrijden.
 
Bij mijn oude Vespa Ciao (intussen zo'n 1,5 jaar geleden) kijken waarom die niet meer liep :(

Alles eraf gehaald gehad,
-cilindertje eraf was prima
-carb. schoongemaakt
-benzineslang schoongemaakt
-bougie vervangen, oude vonkte nog wel
-bougiekabel en dop vervangen

En als laatste gekeken of er nog mengsmering in de tank zat 8P

{! MENGSMERING OP!
half dagje bezig geweest, benzine erin en het liep weer vrolijk *D
 
Eerste keer nose wheelie geprobeerd, dus voorrem hard ingetrokken begint mijn voorwiel wel te slippen, ik aan het stuur getrokken en beland op de stoep gevolg:
deuk in mijn achtervelg :(
 
Toen ik net een zijstandaard had dacht ik: Ik ga ff gassen. Ik was ff vergeten dar er zijstandaard onderzat ipv bok, dus die scooter schiet uit me handen. Kon hem nog net pakken voordat ie omviel.
 
Goed stoned aan het sleutelen. Cilinder er net terug op ik dacht effe lekker rondje rijden. Ben ik terug aan het rijden. Naait mijn cilinder vast, olie slangetje vergeten op carb te zetten. Daar ging mijn hebo alu.
 
Weeklang het probleem : bwoaaaap (ineens, niet an afstellen ofzo, nee ineens) Dingen gedaan:
- Carb schoongemaakt
- Andere carb geprobeerd
- Membraanklepjes vervangen
- Sproeier end groter
- Gaten in me luchtfilter gemaakt
- Andere bougie
- Cilinder afgehaald, schoongemaakt, nagekeken

Totdat ik d8: hee m'n accu heb ik toch niet meer erin zitten?....dus ook geen olielampje :) Weeklang zonder olie gereden, cilinder was nog perfect, gelukkig maar dat het een std. gietijzeren was.. :)
 
op het circuit van brakel na een vrije training van 10 minuten een half uur gezocht waarom hij slecht opnam en zijn toeren niet haalde, erachter komen dat de choke nog opstond :|
 
oja en een keer op mijn scooter met 85 echte km onderuitgegaan, opzich niet zo erg maar wel beetje jammer als je je vriendin ,die achterop zat, achter je scooter aan voorbij ziet glijden .........
 
Burn out maken.. Met voor rem erop
Laat voorrem los vlieg met een wheelie richting een grote groep mensen... En klap vervolgens net niet 8erover door de uitknop in te drukken
 
Vastloper krijgen terwijl de rollerbank 40 meter vederop staat... Door olie vergeten bij te vullen
Gevolg niej op de rolerbank kunnen:P .dus boette bespaart

En bruggetje rustig oprijden... Kom er8er dat ik dr zo net niej op kom geef volgas om dr wel op te komen.. Vlieg ik met een wheelie het bruggetje over bijna de bosjes in..

Op een zeer lange rechte weg vol gas rijden.. Pas op het laatste moment door krijgen dat er ook nog een bocht is.. gevolg vol in de ankers en voorwiel net niej in de sloot


Remmen terwijl je buddyslot niej goed werkt ... gevolg een buddysit in me nek..


Vrolijk naar school rijden met mooi weer.. Een duif zien vliegen en plotseling een eend op je helm krijgen...
 
Last edited:
Heel je blok uit elkaar hebben, vario er nog niet op kunnen zetten. Dus ik denk zet vast me koppeling erop, heb ikk dat vast gedaan, maar anders zit dalijk bij me vario me v-snaar in de weg dus die laat ik er nog wel ff af. Ik koppeling helemaal vastdraaien.

*Pling* hey, volgens mij moet me v-snaar er tog wel op 8P
 
proberen te wheeliën voor de school en iets te veel gas geven, mijn scoot vloog bijna achterover.... scooter met autochoke starten met kettingslot er nog aan, het hele slot was in me wiel gedraaid.. :s
 
@ tomos: Kicken en kicken totdat je er gek van word. Hoorde al een raar geluidje dus dacht dat mijn electriciteit verkeerd contact maakte ( heeft er niks mee te maken maar goed ) Had maat van me me boegie dop en bezine kraan uit gezet :L

@ zip: Weely maken met voetjes op de grond vervolgens iets te veel gas geven en heel hard moeten rennen om hem nog onbeschadigd op de grond te krijgen

@ Ciao: Aanlopen zonder v-snaar :L
 
je vingers branden aan een jkkhete vario (afstellen als ie warm is hé), je vingers openhalen aan dat kut carter, je vingers tussen de achterste halfpoelies proppen, met je kop tegen het stuur stoten als je wil opstaan van roleltjesvervangen.. sleutelen is pijnlijk :P

& nog lomp lopen wheelien op de quad, en met je krent op het asfalt pleuren.. quad reed vrolijk verder 8P

Mn aarz deed wel ruim een week pijn daarna :|
 
digi teller er op home made dashboard.
en je benzine meter doet het maar niet .
tot je je pa na 10 min. ziet dat het 2de steckertje die ook me dashboard hoort los zit ...

wegrijden en denken wat stink het in de schuur.. getank en benzine dop er niet op gezet.

denken wat maak me uitlaat een herrie... 1 schroef op de cylinder miste en 3 van de ophanging.. losgetrild ofoz..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top