SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.
ik heb 2 koelgaten van 10 bij 15 cm in me binnenkap,,

2.4 Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating (aanpassingen uitgezonderd). 75 % van de beplating moet zijn zoals het originele gehomologeerde, zonder gaten of freeswerk.

mag ik in de scooter70 klasse dit hebben?
het is voor mij onduidelijk of je nu niet in je kappen mag boren of frezen,
of ze voor 75% moet houden,

of dat je 75% van je kappen op je scooter moet hebben zitten...

alvast bedankt ;)

groet jeroen
 
Is het toegestaan de bodem uit de buddybak te halen ivm rechtspruitstuk?
en
Mag je een ander tankje monteren ?

zoals ik het regelement nu lees mag bv de olietank wel verwijderd worden en de benzinetank niet.
1.14 De kabelboom, olietank, accu en lampunits mogen verwijderd worden.


greetz
winus
 
ik heb 2 koelgaten van 10 bij 15 cm in me binnenkap,,

2.4 Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating (aanpassingen uitgezonderd). 75 % van de beplating moet zijn zoals het originele gehomologeerde, zonder gaten of freeswerk.

mag ik in de scooter70 klasse dit hebben?
het is voor mij onduidelijk of je nu niet in je kappen mag boren of frezen,
of ze voor 75% moet houden,

of dat je 75% van je kappen op je scooter moet hebben zitten...

alvast bedankt ;)

groet jeroen

75 % van de beplating moet zijn zoals het originele gehomologeerde, zonder gaten of freeswerk.


Deze zin zegt het toch al, 75% van de beplating moet origineel zijn zoals de kappen ook gemaakt worden. Als jij erin gaat frezen of boren zijn ze niet meer gelijk aan de originele kappen.
 
Is het toegestaan de bodem uit de buddybak te halen ivm rechtspruitstuk?
en
Mag je een ander tankje monteren ?

zoals ik het regelement nu lees mag bv de olietank wel verwijderd worden en de benzinetank niet.



greetz
winus

bij de standaard scooter klasse dien je de orginele tank te gebruiken op de orginele plaats.
je mag de bodem uit je buddy halen zolang je maar niet teveel plaatwerk verwijderd.


ik heb 2 koelgaten van 10 bij 15 cm in me binnenkap,,

2.4 Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating (aanpassingen uitgezonderd). 75 % van de beplating moet zijn zoals het originele gehomologeerde, zonder gaten of freeswerk.

mag ik in de scooter70 klasse dit hebben?
het is voor mij onduidelijk of je nu niet in je kappen mag boren of frezen,
of ze voor 75% moet houden,

of dat je 75% van je kappen op je scooter moet hebben zitten...

alvast bedankt ;)

groet jeroen
de 75% regel is ervoor dat we niet zuke kunstwerken krijgen als bv die van jerno of vas. het is moeilijk om een regel te maken die toelaat dat je in je kappen mag fresen en boren. je moet dan specifiek gaan omschrijven waar en hoe groot. ook mogen mensen dan geen logo of iets dergelijks meer fresen en ook dat moeten we dan appart omschrijven.
dat wordt een reglement opzich zeg maar als we het op deze manier gaan doen en helemaal verbieden kan niet. ( een paar koelgaatjes is ook wel fijn )
daarom hebben wij gekozen voor deze regel en zullen moeten uitvinden in 2008 hoe dat dit gaat werken.
 
oja nog iets,
Ik heb aan de binnenkant van mijn voorkap 2 stukjes moeten verwijderen ivm met mijn radiator (van een aerox).
Toegestaan of niet toegestaan in standaard scooter klasse?
 
Misschien dat het al ergens staat.. dan heb ik het niet gelezen maar moet in de 70 klassen ook allen schroeven worden geborgd? Want ik hoor van de meesten mensen dat het niet hoefd in de 70 klassen?
 
Misschien dat het al ergens staat.. dan heb ik het niet gelezen maar moet in de 70 klassen ook allen schroeven worden geborgd? Want ik hoor van de meesten mensen dat het niet hoefd in de 70 klassen?

ja

Artikel 3 - Algemene motorisch reglement
3.1 Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan SBO sprint wedstrijden.
 
Isgoed dan en wanneer kun je je inschrijven voor SBO 2008? en/of waar want dit word mijn eertste seizoen en weet niet egt hoe het werkt.
 
voor mij is dit ook nog een beetje onduidelijk,

hoe het precies werkt,

gaat het zo:?
van 1 op 2 januari gooit een mod het officiele inschrijftopic los en kun je reageren?

dan word er op volgorde afgegaan wie zich inschrijft enz enz?

alvast bedankt, groet jeroen..
 
misschien domme vraag...

hoe zit het dan met een zipje waar we volledige polyester kappen op hebben incl dat zadel gedeelte. dit zijn ook geen originele kappen. telt dat ook mee bij die 75%?
 
Waarom is er voor de standaard scooter klasse gekozen voor een minimum gewicht van 135 kilo? Ik ben blij met de nieuwe klasse hoor, alleen is die 135kilo niet wat weinig?

Stel, je weegt zelf 70 kilo (wat al niet overdreven zwaar is), daar komt dan nog beschermende kleding bij (helm en pak enzo). Dan zit je dus op een rijder van 75 kilo. Dat betekent dus dat je een scooter moet bouwen van maximaal 60 kilo, om nog enigzins in de buurt van die 135kilo te komen. Nu is dat nog wel te doen, alleen niet wanneer je geen wijzigingen aan het frame mag doen, en een originele benzinetank moet gebruiken.
Laat staan dat je zelf 75 weegt, dan zou je een scooter van 55kilo moeten bouwen.

Het idee achter deze gewichtsregel is toch om het voor (bijna) iedereen mogelijk te maken met een competitief gewicht mee te kunnen strijden? Imo hebben op deze manier nog steeds de erg lichte mensen het voordeel. Dat zou je al op kunnen lossen door bijv het minimum gewicht naar 140 of 145 kilo te doen. Of door iets meer dingen vrij te geven op het gebied van gewichtsbesparing, zoals bijv het toestaan van andere benzinetanks/ wijzigingen aan het frame.

Het is maar idee hoor. Ik bedoel dit absoluut niet om te zeiken. Nogmaals, ik ben erg blij met deze nieuwe klasse.


EDIT @ Dennis:

Ik stel gewoon een vraag, die ik vervolgens beargumenteer. Niets mis mee. Ik wil dan ook gewoon een antwoord van Kenny, en niet van dat semi-slimme gedoe van jou. Beidehand doen doe je maar ergens anders
 
Last edited:
ik heb hem weer open gedaan in de hoop dat iedereen zijn reactie's en meningen ergens anders post, er zijn genoeg topics waar je dit kan doen.

Uhh Ramon . Doe dat dus even ergens anders , al weet ik zeker dat het topic nu alweer dicht gaat :X.
 
75 % van de beplating hoe zit dat dan met een gilera ICE die hebben maar 3 kapjes voor is dat ook goed?? voor Scooter70 klassen..
 
Waarom is er voor de standaard scooter klasse gekozen voor een minimum gewicht van 135 kilo? Ik ben blij met de nieuwe klasse hoor, alleen is die 135kilo niet wat weinig?

Stel, je weegt zelf 70 kilo (wat al niet overdreven zwaar is), daar komt dan nog beschermende kleding bij (helm en pak enzo). Dan zit je dus op een rijder van 75 kilo. Dat betekent dus dat je een scooter moet bouwen van maximaal 60 kilo, om nog enigzins in de buurt van die 135kilo te komen. Nu is dat nog wel te doen, alleen niet wanneer je geen wijzigingen aan het frame mag doen, en een originele benzinetank moet gebruiken.
Laat staan dat je zelf 75 weegt, dan zou je een scooter van 55kilo moeten bouwen.

Het idee achter deze gewichtsregel is toch om het voor (bijna) iedereen mogelijk te maken met een competitief gewicht mee te kunnen strijden? Imo hebben op deze manier nog steeds de erg lichte mensen het voordeel. Dat zou je al op kunnen lossen door bijv het minimum gewicht naar 140 of 145 kilo te doen. Of door iets meer dingen vrij te geven op het gebied van gewichtsbesparing, zoals bijv het toestaan van andere benzinetanks/ wijzigingen aan het frame.

Het is maar idee hoor. Ik bedoel dit absoluut niet om te zeiken. Nogmaals, ik ben erg blij met deze nieuwe klasse.


EDIT @ Dennis:

Ik stel gewoon een vraag, die ik vervolgens beargumenteer. Niets mis mee. Ik wil dan ook gewoon een antwoord van Kenny, en niet van dat semi-slimme gedoe van jou. Beidehand doen doe je maar ergens anders
ik heb geen onderbouwing nodig bij een vraag. ik snap wat je bedoeld alleen wat gaan we dan doen met mensen die 50 kilo wegen en we het totaal gewicht op 150 kilo zetten.
moeten die mensen dan 40 kilo lood erbij hangen. ik geloof niet dat dat de veiligeheid ten goede komt. 135 kilo is de gulden middenweg en ook al maak ik er 160 van dan gaan er weer mensen klagen ja maar ik weeg 120 kilo!!!!



75 % van de beplating hoe zit dat dan met een gilera ICE die hebben maar 3 kapjes voor is dat ook goed?? voor Scooter70 klassen..
als er niet meer kappen orgineel opzitten is het daar 75 % van. lijkt me toch niet zo moelijk.










schijnbaar is het toch moeilijk

net zoals de vorige keer zijn we nog geen halve dag verder en er is alweer gezeik.

een slotje dus maar weer.
 
Nog even een vraag over beplatingen.

Geld voor scooter70 klasse.

Ik haal de gehele achterkappen eraf en vervang deze door een L&M achterkap exemplaar. Gaat om me Aerox

Dit is gewoon toegestaan in deze klasse ? aangezien dit 1 hele kap is.

Dank u :)
 
ik heb geen onderbouwing nodig bij een vraag. ik snap wat je bedoeld alleen wat gaan we dan doen met mensen die 50 kilo wegen en we het totaal gewicht op 150 kilo zetten.
moeten die mensen dan 40 kilo lood erbij hangen. ik geloof niet dat dat de veiligeheid ten goede komt. 135 kilo is de gulden middenweg en ook al maak ik er 160 van dan gaan er weer mensen klagen ja maar ik weeg 120 kilo!!!!


Lijkt me sterk dat die mensen van 50 kilo mee racen in gewichts klasse kenny :)
want die hebben juist het voordeel andere klasse te rijden, als ik jullie was zou ik idd van die 135 , 145 kilo maken.
dan komt zowat iedereen het dichtste daar bij in de buurt, want menig rijder weegt toch wel een 70 kilo, die klaagt over dat hij te zwaar is.
ik weeg zelf ook 84 kilo , en zal op 154 kilo zitten ongeveer, maargoed ik ga daar ook niet moeilijk om doen, dan zijn het maar een paar kilo's waar tegenop moet.
maargoed, keuze licht natuurlijk altijd nog bij jullie :)
mensen die 120 wegen weten heus wel dat ze niet moeten lopen zeuren, die weten zelf ook wel dat dat geen normaal gewicht is voor een persoon :p haha.

verder vind ik het btw nogsteeds tof dat deze klasse erbij zit :)
 
Nog even een vraag over beplatingen.

Geld voor scooter70 klasse.

Ik haal de gehele achterkappen eraf en vervang deze door een L&M achterkap exemplaar. Gaat om me Aerox

Dit is gewoon toegestaan in deze klasse ? aangezien dit 1 hele kap is.

Dank u :)
ja dat mag
 
Bij de scooterspecial zie ik dit:

Artikel 3 - Specificaties Technisch Reglement Scooter Special
3.1 De scooter moet voldoen aan het algemeen technisch reglement.
3.2 Niet-vermelde onderdelen in het algemeen reglement mogen niet veranderd
worden.
3.3 De cilinderinhoud mag de 70cc niet overschrijden.
3.4 Wijzigingen aan het originele frame en aanpassing van de wielbasis is
toegestaan indien de constructie goed en veilig is.
3.5 De wielbasis mag maximaal 1800mm bedragen.
3.6 Minimaal 10 inch velgen.


Maar die regels waren er toch al? of zijn er toch wezenlijke veranderingen?
Mij lijkt van niet, of toch wel?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top