SBO Sprint #6 Lemelerveld 14 augustus

De hele rotzooi kon los DJ. Daarom is het ook niet gedaan. Dan maar niet in een boekje, iedereen weet wat voor tijd ermee gereden is.

Volgende sprint duikt ie daar toch wel weer onder :D
 
In principe kun je cilinders dusdanig opmeten dat er geen poorten bekeken kunnen worden. En de meting mag gedaan worden in een afgeschermde ruimte (indien daarom word gevraagd) met slechts 1 TC lid erbij. Ook mag de eigenaar van de machine assisteren.
 
Hier ging het ons helamaal niet om. iedereen mag rustig kijken. vind het alleen een beetje overdreven dat beide los moesten als je weet wat een werk dit is.
Waarom een 2 cilinder bouwen die niet aan het regelement voldoet.
En er bestaat gewoon gereedschap om de boring te meten vanuit het bougiegat. daar heb ik voorkeur aan. scheelt heel veel tijd bij nakeuring.

En waarom met een Gamma schuifmaat om een ciloinder na te meten...?

Niet te nadele van de technische keuring, maar dit is beetje overdreven om 2 cilinders uit elkaar te halen om de slag en boring te controleren.

In principe kun je cilinders dusdanig opmeten dat er geen poorten bekeken kunnen worden. En de meting mag gedaan worden in een afgeschermde ruimte (indien daarom word gevraagd) met slechts 1 TC lid erbij. Ook mag de eigenaar van de machine assisteren.
 
Wat dat betreft laat ik in het midden Tom, ik laat dat aan de TC over, die moeten bepalen welke middelen en voorwaarden genomen worden om te kunnen bepalen of alles eerlijk verlopen is.
 
verslagje van mij .

camping was egt degelijk .
de sprint voormij egt heeel duidelijk minder .
10 keer valse start gereden .
waardoor ik eigelijk niet meer wilde rijden die dag vond en 7,39 met 0,25 reactie dan wel goed .
wally haalde me over om toch nog 1 of 2 runs te maken .
hier heb ik toch weer mijn eigen showtje gemaakt (flinke burn hoop dat iemand daar een filmpje van heeft:D )
en 2 keer groen met tijden van 7,40 en 745 met reacties van 0,29 enzo .
hok had dus gewoon constant zonder reactie 7,2 maarja hopen dat ik niet tevveel zak in het klassement want ben 10de of 11de geworden .
en dan in nijmegen beter mijn best doen er word nog meegebankt en wat dingetjes getest zodat ik hopelijk met 0,29 reactie een 7,2 kan rijden :D en het arthur en wallie weer eens moeilijk te maken .
 
Waarom niet alleen nacontrole bij protest? Volgens mij is er in drie jaar nog nooit iemand betrapt bij een nacontrole.. En voor de superspecial tot 100 cc is het bij veel cilinders vaak al helemaal zinloos om ze los te halen.

Wij zitten er ook vaak aan te denken om gewoon voor de DQ te gaan in plaats van na de finales alles nog eens los te halen..
 
Waarom niet alleen nacontrole bij protest? Volgens mij is er in drie jaar nog nooit iemand betrapt bij een nacontrole.. En voor de superspecial tot 100 cc is het bij veel cilinders vaak al helemaal zinloos om ze los te halen.

Wij zitten er ook vaak aan te denken om gewoon voor de DQ te gaan in plaats van na de finales alles nog eens los te halen..

Ik heb echt al 5x gedacht dat er vast een of andere klootviool in het veld omloopt die met opzet een protest heeft ingedient, want je kunt er praktisch vanuitgaan dat je dit niet los trekt na een protest.

Mja, lekkere gedachte :p krijg er echt een warm sbo-gevoel van :) *D
 
Ik wist gewoon dat hier weer een discussie van ging komen.

Dat er een bougiegat meetapparatuur moet komen is duidelijk.

Er zijn geen protesten geweest zover ik weet dus dat is het probleem niet.
 
Er is geen protest geweest, hij is alleen niet losgehaald omdat het veel werk is en hij toch niet mee doet voor het kampioenschap. Het was een daginschrijving.
 
Het is stiekum 120 cc, ene een 50 mhr en de ander een speed:D
Maar ik had het op de sprint ook al uitgelegd en even goede vrienden, snap ook wel dat hun het regelement moeten naleven. Maar wij rijden niet voor het kampioenschap maar voor onszelf, dat het nu niet niet officieel erkent wordt, het zij zo. We weten zelf wat er gereden is.
 
bij deze is er al vast 1 protest

moet de cilinder er weer af als hij net goed loopt

moet je dus weer banken kost weer geld
ik denk er ook vaak zat aan om te zeggen: geef me dan maar een dq
en ik ben is flink aan het rekenen geweest maar ik denk dat de organisatie wel wat aparatuur kan aanschaffen al die vrijwillegers kosten niets en je heb zat sponzoren
 
Ik vind dit wel een beetje jammer....je weet bijvoorbaat dat je een nakeuring krijgt en dit is al een tijdje het zelfde....nu gaan mensen ineens klagen en zeuren sorry ik vind het erg jammer.....
 
Ik vind dit wel een beetje jammer....je weet bijvoorbaat dat je een nakeuring krijgt en dit is al een tijdje het zelfde....nu gaan mensen ineens klagen en zeuren sorry ik vind het erg jammer.....
Is dit nieuw sinds dit jaar?

of is dit alleen in een bepaalde klasse,want ik heb nog nooit een nakeuring gehad vorig jaar.
 
Ritch, vorig jaar is er ook een paar keer nakeuring geweest. Dus dat is niks nieuws.
Het is vervelend als de boel los moet, maar zoals andere nu zeggen ik ga voor een DQ lijkt me nogal dom, zeker als je mee doet voor het kampioenschap.
Wel schreeuwen dat de schrapregel kut is, en dan vervolgens niet laten na keuren en geen punten krijgen.
 
bij deze is er al vast 1 protest

moet de cilinder er weer af als hij net goed loopt

moet je dus weer banken kost weer geld
ik denk er ook vaak zat aan om te zeggen: geef me dan maar een dq
en ik ben is flink aan het rekenen geweest maar ik denk dat de organisatie wel wat aparatuur kan aanschaffen al die vrijwillegers kosten niets en je heb zat sponzoren

Alleen kop moet eraf. Maargoed als de organisatie gewoon even een metertje aanschaft die door het bougiegat kan is het klaar toch?
 
Mja als je scooter doordat de kop eraf gaat al niet meer goed loopt dan is er toch echt iets mis met je scooter. Al snap ik wel dat als je scooter70a/b rijdt het wat irritanter is omdat je er slecht bij kan maar het lijkt mij irritanter als je constant wordt geboekt door iemand die vals speelt.
 
Back
Top