SBO Sprint Goes 15-7-2012

Weet nog vorig jaar dat de rijders aan het klagen waren dat er te streng gekeurd werd. Verder wordt er in de ochtend gekeurd en kan iemand na de keuring een afdekking eraf halen. Misschien moeten rijders elkaar hierop ook aanspreken. Verder pepijn heb ik een klacht gehad over dat jij en je teammaat inde scootersport hebben gereden terwijl jullie ooit een inschrijving hebben gehad en dit dus eigenljjk niet mocht.. En ga me noy niet vertellen dat jullie dit niet wisten.. Lars heeft vorig jaar scootersport gereden zelfs. Zulke dinge liggen ook gedewltelijk bih dw rijders.

Nu wil ik hier en ga ik hier natuurlijk ook even op reageren!

Ik hoorde afgelopen week van Wuntke zoiets inderdaad. Het is heel simpel, ik heb 3 jaar scooter 70 gereden, nog voor dat er een 70a en 70b klasse was. Scootersport bestond überhaupt niet toen en ik kende ook alleen de regels van de scooter70 destijds. Lars en ik hebben inderdaad een daginschrijving genomen en op aanraden van Lars heb ik me ook in de scootersport ingeschreven (omdat ze daar niet zo hard gingen aldus lars).
Nu is het heel simpel, ik ben niet op de hoogte van het reglement op dit moment en al helemaal niet het reglement van de scootersport klasse aangezien die klasse nieuw is voor mij. Bij het inschrijven stond Tim voor me en heb nog met hem staan praten terwijl ik me inschreef, niemand heeft me erop gewezen dat ik me in de scootersport alleen mocht inschrijven als ik nooit eerder gereden had (Tim weet bijv echt wel dat ik er al 3 jaar op heb zitten). Wuntke begon er van de week over en dit kan hij beamen, dat ik verbaasd was over dat we niet in de scootersport mochten rijden.
En Steef jij bent degene die bij de kerstboom stond? Ik geloof dat jij ook wel weet dat ik al wat seizoenen erop heb zitten, had me er even op gewezen!

Vind dat altijd behoorlijk gaar, dingen naar de rijder en in dit geval naar mij afschuiven. Jullie zijn de organisatie en eind verantwoordelijk dus is het niet mijn probleem!

En als we dan toch gaan beginnen...

Mijn scooter is NIET opgetild en NIET gewogen, had GEEN overloop en had GEEN ontstekingskapje... vloog zo door de keuring. (Heb later wel een ontstekingskapje gemonteerd) Wuntke is heel de dag bij ons geweest en het viel hem en mij op hoe laks dit tegenwoordig gaat.
Zelf bij de keuring waar op de sticker te zien is op de voorkant van de scooter welke klasse ik zou gaan rijden is er geen actie ondernomen en zelfs niet gewogen.

Zie mijn bovenstaande tekst niet als ''trap tegen je schenen'' maar doe er iets positiefs mee! :) (dus ook qua puntentelling voor de jaarinschrijvers)



@Ilonka/Vas, vind ik dus ook vreemd!
 
Ik heb dit verhaal in grote lijnen al een keer aan Tim gepm'ed en die zegt dat ik overdrijf.
Zoals Pep zegt proberen we de SBO niet als slecht af te schilderen, maar alleen aan te geven dat er dingen fout gaan! Dus leer ervan en doe er je voordeel mee zou ik zeggen!!

edit: We lopen nual een aantal pages te 'zeiken', ik vind ook dat er gezegd mag worden dat de publiciteit op Goes super was!! Mensen die filmpje kwam maken, enekele fotografen etcetc. Erg leuk en gaaf om dat te zien staan op verscheidene sites!
 
Last edited:
Nu wil ik hier en ga ik hier natuurlijk ook even op reageren!

Ik hoorde afgelopen week van Wuntke zoiets inderdaad. Het is heel simpel, ik heb 3 jaar scooter 70 gereden, nog voor dat er een 70a en 70b klasse was. Scootersport bestond überhaupt niet toen en ik kende ook alleen de regels van de scooter70 destijds. Lars en ik hebben inderdaad een daginschrijving genomen en op aanraden van Lars heb ik me ook in de scootersport ingeschreven (omdat ze daar niet zo hard gingen aldus lars).
Nu is het heel simpel, ik ben niet op de hoogte van het reglement op dit moment en al helemaal niet het reglement van de scootersport klasse aangezien die klasse nieuw is voor mij. Bij het inschrijven stond Tim voor me en heb nog met hem staan praten terwijl ik me inschreef, niemand heeft me erop gewezen dat ik me in de scootersport alleen mocht inschrijven als ik nooit eerder gereden had (Tim weet bijv echt wel dat ik er al 3 jaar op heb zitten). Wuntke begon er van de week over en dit kan hij beamen, dat ik verbaasd was over dat we niet in de scootersport mochten rijden.
En Steef jij bent degene die bij de kerstboom stond? Ik geloof dat jij ook wel weet dat ik al wat seizoenen erop heb zitten, had me er even op gewezen!

Vind dat altijd behoorlijk gaar, dingen naar de rijder en in dit geval naar mij afschuiven. Jullie zijn de organisatie en eind verantwoordelijk dus is het niet mijn probleem!

En als we dan toch gaan beginnen...

Mijn scooter is NIET opgetild en NIET gewogen, had GEEN overloop en had GEEN ontstekingskapje... vloog zo door de keuring. (Heb later wel een ontstekingskapje gemonteerd) Wuntke is heel de dag bij ons geweest en het viel hem en mij op hoe laks dit tegenwoordig gaat.
Zelf bij de keuring waar op de sticker te zien is op de voorkant van de scooter welke klasse ik zou gaan rijden is er geen actie ondernomen en zelfs niet gewogen.

Zie mijn bovenstaande tekst niet als ''trap tegen je schenen'' maar doe er iets positiefs mee! :) (dus ook qua puntentelling voor de jaarinschrijvers)



@Ilonka/Vas, vind ik dus ook vreemd!

Jij zag zijn reactie dus wel als trap tegen je schenen anders had je niet gereageerd. De organisatie is eind verantwoordelijk voor de veiligheid in eerste instantie en vindt het een beetje flauw om dan direct deze verantwoording ook bij de organisatie neer te leggen. Volgens mij hoort een rijder kennis te hebben genomen van het reglement? En jij gaat mij niet vertellen dat je dit niet wist, want Lars heeft er ook een jaar op zitten en weet echt wel hoe het zit met de regels.

Dat het niet opgemerkt is door de organisatie valt zeker wat van te zeggen, en daarin is jouw kritiek meer dan terecht maar ik vindt het wel tegen het kinderachtig zijn aan om dan desondanks in deze klasse te gaan rijden en ook zonder je veiligheid op orde te hebben. Heb je ook alleen maar je zelf mee en is zeker niet sportief.
 
Beter maakt iemand een topic aan voor lemelerveld ipv hier over reglementen te hebben. Wat kees zegt is ook waar, zelf hoor je Je ook te verdiepen in het reglement. Mensen moeten blij zijn dat er een sprint is! Lekker weer hè?
 
Man man man, Kees :p

Ik pak een daginschrijving omdat het in de buurt was en dan ga ik me niet helemaal in het reglement verdiepen, weet niet eens waar ik die atm kan vinden.. En ja ik ga je zeker wel vertellen dat ik dat niet wist over de scootersport. Ik pak een daginschrijving voor de fun om weer eens te rijden, dat ik dan een 2e plek rij en nu iedereen op zijn achterpoten staat kan ik verder weinig aan doen.

Verder had ik mijn veiligheid verder netjes op orde!
 
Omdat ik graag open boek speel bij deze de foto's die gebruikt worden in een claim van 2000 euro (Ex btw) tegen de Stichting SBO.

Zie wat je ziet en trek er aub zelf als rijders een lering uit. Iedereen weet wie wat gedaan heeft en hoe je het kan voorkomen. Het gras is overigens imo niet iets waar je je druk om moet maken, dat gebeurt gewoon bij zo'n evenement en komt ook wel weer goed.

goes%20(1).jpg

goes%20(2).jpg

goes%20(3).jpg

goes%20(4).JPG

goes%20(5).jpg

goes%20(6).jpg

goes%20(7).jpg

goes%20(8).jpg

goes%20(9).jpg

goes%20(10).jpg

goes%20(11).jpg
 
Last edited:
Tim,

Is het niet zo dat die eigenaar van Bouwman niet moet aantonen dat de schade die dag is ontstaan....

Schade aan de bus (zoals je op de foto zit staat de tent er vanaf, is wel raar)
Ook de schade aan de gevel kan al weken oud zijn....

Als ik me niet vergis moeten hun aantonen dat wij die schade hebben gemaakt en niet andersom.

edit:
Vind die olie vlekken wel raar... voor hetzelfde geld heeft er een oude auto gestaan die wat olielekt. Dan maken ze er geen groot probleem van.... Burnen vind ik dan wel weer associaal (noem geen namen, ik weet iig wie het was)
 
mja die gast van da bedrijf moeten ze per definitie al met zn kop over zn eigen terrein schuren tot er geen vel meer op zit..

hij zegt uiteraard dat het komt door het evenement. SBO zegt van niet, welles nietus..
hij dient een claim in en dan is het dus gezeik..
een heel vervelend iets voor de stichting dit..
 
Trouwens,

Als je inzoomed opde foto van die truck van hun zie je de zwarte strepen al zitten.... Die zaten er volgensmij echt al op hoor.... Zou ookniet weten wat dat veroorzaakt moet hebben.

Jah het is idd erg kut voor een stichting, en dat touwtje trekken werkt ookniet mee idd.

Iig Tim (of iemand anders) keep us posted! Ben benieuwd, volgensmij probeert die gewoon de stichting een oor aan te naaien...
 
Allemaal heel leuk en aardig dat detectivewerk, maar ik vind het sowieso niet netjes dat degene zijn of haar tent heeft vastgezet aan de vrachtwagen. Dat hadden ze iig al niet moeten doen naar mijn mening.
 
Allemaal heel leuk en aardig dat detectivewerk, maar ik vind het sowieso niet netjes dat degene zijn of haar tent heeft vastgezet aan de vrachtwagen. Dat hadden ze iig al niet moeten doen naar mijn mening.

Tim,

Is het niet zo dat die eigenaar van Bouwman niet moet aantonen dat de schade die dag is ontstaan....

Schade aan de bus (zoals je op de foto zit staat de tent er vanaf, is wel raar)
Ook de schade aan de gevel kan al weken oud zijn....

Als ik me niet vergis moeten hun aantonen dat wij die schade hebben gemaakt en niet andersom.

edit:
Vind die olie vlekken wel raar... voor hetzelfde geld heeft er een oude auto gestaan die wat olielekt. Dan maken ze er geen groot probleem van.... Burnen vind ik dan wel weer associaal (noem geen namen, ik weet iig wie het was)

Zoals Melv eigenlijk al zegt. Uiteraard zijn een aantal zaken discutabel maar hieruit kan wel blijken dat sommige rijders zich absoluut niet netjes gedragen hebben. Ik weet niet van wie die burn strepen zijn (ik was er niet) maar die persoon is niet erg volwassen geweest. En ook al groeit het gras weer aan, lekker andermans gras verragen is ook niet echt netjes. Ik vindt dat als je de mogelijkheid krijgt om een rennerskwartier te plaatsen op andermans terrein dat je daar heel respectvol mee om moet gaan, dat is kennelijk niet gebeurt door sommige.
 
Nou dat gras is niet anders. Het was drassig die dag en als daar dan zoveel bezoekers overheen lopen dan krijg je wat schade.

Kennelijk heeft de eigenaar van het pand ook vrijdag al foto's van de situatie gemaakt, maar die heb ik niet mogen ontvangen.
Uiteraard is dit maar een claim, de verdere afhandeling zal door mijn verzekeraar gedaan worden en in het ergste geval zal die ons als Stichting of de Rijder die de schade veroorzaakt heeft proberen aansprakelijk te stellen.
 
In mijn ogen is het ook heel normaal dat als een bedrijf zijn terrein ter beschikking stelt voor een evenement, dat de eigenaar van het bedrijf te samen met iemand van het evenement een rondje over het terrein loopt om eventuele schade die er al is kenbaar te maken en te noteren.
Dat doe je ook als je een auto leent, eerst kijken of er geen deuken en krassen op zitten zodat jij naderhand niet word aangerekend.

Is dit gebeurd?
Wellicht niet, dan is dat in mijn ogen een risico wat je neemt.
Niet controleren op milieu matten, Is ook een eigen verantwoording
De gene die geburned heeft zal daar voor moeten opdraaien.
Ik zou die persoon gewoon aangeven, aangezien anders de hele SBO het dupe is van 1 persoon.
Dan had hij maar niet moeten burnen, dat kon hij bij voorbaat al ruiken dat dat niet mocht.
Staat tevens ook in het reglement.

Dit geeft wel aan dat mensen elkaar moeten aanspreken of het gebruik van milieu matten / burnen en dergelijke.
En dat de SBO misschien vaker een rondje rennerskwartier moet doen. of bepaalde mensen in functie stellen dan hun er wat van mogen zeggen.
Iedereen weet dat een milieu mat verplicht is. op gerold neemt het amper plaats in, en is in 10 sec uitrollen en ligt op de grond. daar valt toch geen smoesje op te verzinnen.
Dat er wellicht te weinig mensen waren om deze controles te doen zal een feit zijn, maar is geen reden dat mensen dat maar moeten gaan burnen en geen matten moeten neerleggen.
Maar zoals men weet, regels worden graag verbroken en dat is door bovenstaand maar weer bewezen.

Begrijp me niet verkeerd, wil niemand hier een oor aan naaien of dergelijke.
Maar zo werkt het tegenwoordig.
Die man heeft foto's gemaakt ( dat zegt hij ) voor het evenement. Als dat waar is dan zal zijn claim geldig gevonden worden.
 
Wat is hier te zien wat niet mag en/of schade heeft aangericht als ik vragen mag? (geen milieumatten maargoed er heeft niks gelekt of gemorst)

goes%20(6).jpg


goes%20(7).jpg
 
Back
Top