SBO Sprint Lemelerveld 4 Augustus 2012

Dus met andere woorden wat Jou niet lukt LUKT NIEMAND!!

nogmaals de 6.75 was eenmalig daarvoor reden we constant tussen 6.9 en 7 sec
maar inderdaad er gaat veel gewicht af en blok is volledig volgens de regelementen
lage 6 lijkt mij ook top maar denk dat rond de 6.5-6.6 realistischer is
 
Wat ook kan, maar die kans is zeer klein, dat de finish sensor niet goed staat of verschoven is en daarom slecht contact maakt met de reflector. Dit komt weleens voor en vaak krijg je dan rare tijden als 2/3 seconde. Het punt is dat het systeem dan sporadisch denkt dat er gefinished is omdat de sensor even contact verloor en daardoor een tijd neerzet. Dit valt wel te controleren door te kijken of er een snelheid geregistreerd is. Als dat niet het geval is is dit scenario aannemelijk.

Maar goed, een 6.7 is een erg bijzondere prestatie met 70cc en 140kg. Beetje hetzelfde als de 6.34 van Fouad in de Scooter Special, deze tijd is ook nooit meer verbroken (wel bijna!).

Maar ik denk dat een 6.7 wel moet kunnen met 140kg. Maar makkelijk zeker niet.
 
Juist, wij gaan ook nog even 4weken keihard tunen!
Zowel op gewicht als op vermogen. En dan toch weer beetje korter richting 6.50... 6.4.. Kruipen.
 
Dus met andere woorden wat Jou niet lukt LUKT NIEMAND!!

nogmaals de 6.75 was eenmalig daarvoor reden we constant tussen 6.9 en 7 sec
maar inderdaad er gaat veel gewicht af en blok is volledig volgens de regelementen
lage 6 lijkt mij ook top maar denk dat rond de 6.5-6.6 realistischer is

Nog een keer lezen, sterker nog, mijn uiterst respect als je dalijk bewijst dat het wel klopte.. Ik heb ook niet geoordeeld alleen mijn twijfel medegedeeld..

50 kg van een 6,7 eraf zou toptijden worden ( dan wel eenmalig of niet )

Ik reed zelf op kloosterzande een 3,5 omdat er iets voor de sensor vloog kees :p dus klopt wat je zegt..

Hoe dan ook.. Nogmaals bedoel ik dit niet om je tegen de knieen te schuppen.. Lees mijn projectpagina maar eens door en je ziet dat ik hetzelfde meegemaakt heb..

We zien t op de baan en hoop voor jullie dat t vaker lukt!
 
Wat ook kan, maar die kans is zeer klein, dat de finish sensor niet goed staat of verschoven is en daarom slecht contact maakt met de reflector. Dit komt weleens voor en vaak krijg je dan rare tijden als 2/3 seconde. Het punt is dat het systeem dan sporadisch denkt dat er gefinished is omdat de sensor even contact verloor en daardoor een tijd neerzet. Dit valt wel te controleren door te kijken of er een snelheid geregistreerd is. Als dat niet het geval is is dit scenario aannemelijk.

Maar goed, een 6.7 is een erg bijzondere prestatie met 70cc en 140kg. Beetje hetzelfde als de 6.34 van Fouad in de Scooter Special, deze tijd is ook nooit meer verbroken (wel bijna!).

Maar ik denk dat een 6.7 wel moet kunnen met 140kg. Maar makkelijk zeker niet.

Dit klopt in dit geval niet, heb de run gezien en hij klopt.

En idd tijden van 2/3 of 5 seconden mikken we er gewoon uit.
Daarnaast hebben die runs ook nooit een snelheid erbij (logisch want alleen de finish sensor word geraakt), dat had deze run wel.
 
Nog een keer lezen, sterker nog, mijn uiterst respect als je dalijk bewijst dat het wel klopte.. Ik heb ook niet geoordeeld alleen mijn twijfel medegedeeld..

50 kg van een 6,7 eraf zou toptijden worden ( dan wel eenmalig of niet )

Ik reed zelf op kloosterzande een 3,5 omdat er iets voor de sensor vloog kees :p dus klopt wat je zegt..

Hoe dan ook.. Nogmaals bedoel ik dit niet om je tegen de knieen te schuppen.. Lees mijn projectpagina maar eens door en je ziet dat ik hetzelfde meegemaakt heb..

We zien t op de baan en hoop voor jullie dat t vaker lukt!

Klopt en die 3.5 had geen KM/U weet je nog ;)
 
Als dit met 140 kg is gereden en er gaan dan nog gewicht af is een dikke tijd wel mogelijk.
Jammer dat de weegschaal kapoet was en daardoor het keuren niet nauwkeurig kon gebeuren. Ook in mijn klasse is dat "nadelig", in de 70b en scootersport helemaal omdat daar de concurrentie groot is. Maar dat gaat op twello goedkomen heb ik vernomen. Concurrentie is altijd goed en houd je scherp.
 
Ook al zou zijn gewicht niet kloppen en reed hij bijvoorbeeld met 120kg vindt ik het nog steeds een erg knappe tijd :)
 
Iedereen heeft het over de 2 geweldige weegschaaltjes maar niemand komt met een oplossing!!

weegschaal moet 500,- kosten om te repareren volgens Tim
als we allemaal 10 of 15 euro lappen de volgende keer dan is het toch weer geregeld

IDEE OF NIET..............
 
De tijd is met een scooter Zeker top. Alleen ging het mij hier even over het 140kg verhaal.
Als hij dalijk in de 70a daar ook zo een record aan barrels rijd krijgt hij van mij uiteraard felicitaties.
Ik ben benieuwd wat er op twello gereden word door diverse personen! Of henkie npg sneller kan. Wellicht ga ik ook in de super special A meerijden zonder al het toegevoegde gewicht.
 
Allereerst vind ik het leuk om te zien dat er nieuwelingen binnen de SBO (net als wij zelf overigens) zijn die lekker fanatiek aan het sprinten zijn geslagen. In theorie is het denk ik best mogelijk dat deze tijd gereden is. Vraag is echter of dit een eenmalige uitschieter is geweest of dat iemand in staat is deze tijd constant neer te zetten. Een groot aantal mensen heeft 'wel eens' en leuke uitschieter, maar de echt snelle jongens weten het te presteren om structureel binnen een zeer kleine marge te rijden. Dit heeft denk ik te maken met een stukje ervaring. Zelf merken wij dit namelijk ook; we beginnen de dag vaak nog met een 7.5+ terwijl we ( sinds Lemerveld) incidenteel onder de 7 doken. Het zal nog wel een aantal sprints duren eer we constant onder die 7 blijven gaan. Dit maakt de SBO juist ook zo leuk en bewijst dat er wel degelijk 'skills' nodig zijn naast alleen een bak vermogen.
 
Nou vooruit dan maar in Goes op de bank 25,6 Pk sae en hoogste gemeten bij Karsemeijer 26,9pk uncorrected setup is vrij standaard 7t cilinder met normale slag krukas c21 hpi 32mm carb etc etc
 
jan het heeft je ook 15 zuigers gekost ;) maar nu heb je wel 3 raketten

Volgende sprint ook maar weer is met onze hele mikmak komen
 
Back
Top