SBO Races - Slapgeouwehoer topic #5

Status
Not open for further replies.
Ok, dus door je knie weet je ongeveer hoever je al bent zeg maar? Maar kan jij dan ook je knie intrekken stel je wilt nog wat platter/sneller door de bocht? Of is het knie raken einde plat gaan, want dan is dat imo misschien wel een beperking.
Ik gebruik dus geen knie en doe het hangen puur op gevoel.

Het kapot rijden van de zijkant van je band kan ik wel iets in vinden, maar ik heb niet het idee dat ik banden harder verslijt als anderen in de race.
Wel denk ik dat je met platter gaan harder door de bocht kan rollen, maar niet eerder op het gas, want je hebt tenslotte minder rubber in contact met de baan.

Hoe denk jij over voorop/achterop zitten? Jij rijdt namelijk een 2000, maar vind zelf dat jij in vergelijking met andere 2000tjes erg voorop zit.

Ook vind ik de positie van je voeten in vergelijking met andere 2000 rijders heel anders, is dat express? Voelt het goed?

Zodra ik de grond raak trek ik hem wel al in ja om nog platter te gaan.

Wat je zegt over naar voor zitten klopt wel. Het is mijzelf ook al vaker opgevallen. Ik doe het niet expres ofzo, maar dit voelt goed en het is er zo ingekropen denk ik. Ook wel de reden dat ik vrijwel nooit een wheelie heb de bocht uit.

Wat de voeten betreft, het been de voet waarvan ook het knie aan de grond zit plaats ik tegen de zijkant van de treeplank zodat deze er niet af kan glijden. De andere voet staat inprincipe gewoon op de treeplank.

Ik denk ook dat iedereen zelf gewoon een rijstyle ontwikkeld. Ligt natuurlijk ook aan je lengte, gewicht, veering, type scooter enz...

Niet negatief t.o.v van jou tim, maar volgens mij lig jij er wel vaak af, misschien kan je dit verhelpen door wel een knie te gaan gebruiken?? Dan voel je, je lean angle.

Hallo heren,

De nieuwe reglementen staan online! Deze zijn definitief goedgekeurd bij de MON:

http://www.stichtingsbo.nl/competitie/70cc+open+cup/
http://www.stichtingsbo.nl/competitie/stage+6+cup/
http://www.stichtingsbo.nl/competitie/Scooter+4T/
http://www.stichtingsbo.nl/competitie/pitbikes/

Mochten jullie vragen inhoudelijk over het reglement hebben dan kun je even een e-mail sturen!

Kees, er staan geen specifiek reglement op de site. Alleen algemeen technisch.

Een jog met extra remsysteem of wat is dit?

pb103843.jpg

pb103844.jpg

Zodra ik de grond raak trek ik hem wel al in ja om nog platter te gaan.

Wat je zegt over naar voor zitten klopt wel. Het is mijzelf ook al vaker opgevallen. Ik doe het niet expres ofzo, maar dit voelt goed en het is er zo ingekropen denk ik. Ook wel de reden dat ik vrijwel nooit een wheelie heb de bocht uit.

Wat de voeten betreft, het been de voet waarvan ook het knie aan de grond zit plaats ik tegen de zijkant van de treeplank zodat deze er niet af kan glijden. De andere voet staat inprincipe gewoon op de treeplank.

Ik denk ook dat iedereen zelf gewoon een rijstyle ontwikkeld. Ligt natuurlijk ook aan je lengte, gewicht, veering, type scooter enz...

Niet negatief t.o.v van jou tim, maar volgens mij lig jij er wel vaak af, misschien kan je dit verhelpen door wel een knie te gaan gebruiken?? Dan voel je, je lean angle.

Ik ben maar in 2 races gevallen. Lely met de gladheid en Spa door remfout dus valt wel mee denk ik zo. Even vaak als jou toch :P
Trainingen is een ander verhaal dan probeer ik ook dingen waardoor ik val, maar gelukkig weet ik wat ik fout deed/doe als ik val dus leer ik er van.

Maar ver naar voren zitten doe ik zelf ook en ook veel voorover geleund. Ik heb zelf gelukkig ook nooit wheelies uit de bocht, alleen de hele korte knikken zoals bijvoorbeeld de haarspeld @ Spa.

eq1b6.jpg

2wd0awy.jpg

25yunpf.jpg

ik gebruikt de knie als steunpunt gedurende de bocht. en is het signaal dat je de juiste hoek hebt gevonden

zal straks even kijken op de alfano wat mijn helings hoek was laatste race op spa

Een jog met extra remsysteem of wat is dit?

pb103843.jpg

pb103844.jpg

is de yasuni yog van vinny

rede is gewoon omdat het het gehomologeerde carter moet zijn , sd dus ;)

heeft wel het voordeel dat de achteras nu dubbel gelagerd zit + extra steunpunt voor het carter

Last edited:
Ik ben maar in 2 races gevallen. Lely met de gladheid en Spa door remfout dus valt wel mee denk ik zo. Even vaak als jou toch :P
Trainingen is een ander verhaal dan probeer ik ook dingen waardoor ik val, maar gelukkig weet ik wat ik fout deed/doe als ik val dus leer ik er van.

Maar ver naar voren zitten doe ik zelf ook en ook veel voorover geleund. Ik heb zelf gelukkig ook nooit wheelies uit de bocht, alleen de hele korte knikken zoals bijvoorbeeld de haarspeld @ Spa.

Ok, my bad :+. Ik wist het ook niet zeker, maar het leek mij wel een mogelijke oorzaak. Maar je zal het natuurlijk zelf beter weten ;).

@ nicolas, je hebt vrijwel dezelfde rijstijl als mij!

Om nog even mee te gaan in de rijstijl discussie. Mijn rijstijl is dit jaar ook drastisch verandert, vorig seizoen reed ik veel meer voorop zittend op mijn zadel, dit kwam ook mede doordat het toen nog niet aangepast was. Dit jaar leg ik ook steeds vaker mijn knie aan de grond waarbij ik vol op het gas zit met een stuiterend achterwiel, iemand misschien een idee waar dit door komt? Had hier namelijk last van in bochten zoals opkomen rechte stuk emmen, bocht na rechte stuk lely, dus voornamelijk hoge snelheids bochten. Ook ik ben dit jaar veel meer met mijn lichaam gaan rijden en dit geeft me wel een beter gevoel, echter vind ik wel dat ik nog veel te vaak op mijn muil ligt en weet niet altijd waar dit van komt. Maargoed heb maar de helft gereden en eens kijken hoe we het volgend jaar gaan financieren want ik zit weer vol aan de studie en dan kan geld nogal eens een isue zijn! :'(

@Flip: Vering en banden

@Tom: Flip heeft slechts RS24 dus kan niet los kiezen en zal altijd met een compromis moeten blijven rijden.

@Nicolas: Ik zie een duidelijk verschil tussen je linker en rechterbocht in houding van het bovenlichaam, ben je je daar bewust van? En zo ja doe je het dan express en waarom? Bij een rechterbocht lijk je meer de scooter te volgen terwijl je bij een linkerbocht wat feller je schouder erin lijkt te duwen.

@Flip: Vering en banden

@Tom: Flip heeft slechts RS24 dus kan niet los kiezen en zal altijd met een compromis moeten blijven rijden.

@Nicolas: Ik zie een duidelijk verschil tussen je linker en rechterbocht in houding van het bovenlichaam, ben je je daar bewust van? En zo ja doe je het dan express en waarom? Bij een rechterbocht lijk je meer de scooter te volgen terwijl je bij een linkerbocht wat feller je schouder erin lijkt te duwen.

normaal niet hoor. kan gewoon aan de baan liggen of een verkeken beeld omdat ik verder moet kijken om het einde van de bocht te zien laatste foto is van croix en andere berghem

Status
Not open for further replies.
Back