Goed bezig Tim, eindelijk een goed onderwerp!
Ik heb ooit een mooi boek gelezen "twist of the wrist" ik weet niet meer preces wie de auteur is van het boek, dacht Keith code. ff kijken op bol.com.
Volgens hem is sturen met het lichaam en controle over je gashendel de sleutel tot hard gaan. knie aan de grond geeft je ontzettend veel informatie, bijvoorbeeld over je lean angle, bochten snelheid etc.. Wat Tom zegt klopt ook. Je kan door je lichaam goed te gebruiken dezelfde bochten snelheid aanhouden met minder "lean angle"en dus minder banden slijtage, risico enzovoort. Er zijn volgens hem geen nadelen aan "knie aan de grond" Het is ook niet voor niets dat iedere wegrace coureur het doet. Hij legt ook heel veel uit over throttle control en de ideale lijn, Apex enzovoort. Ik heb er erg veel van geleerd maar helaas vergeet ik alles zodra ik op het circuit ben
Gedoseerd gasgeven vind ik persoonlijk het fijnst, ik houd ervan om de overbrenging gekoppeld te houden. Dat hoor je ook als je op assen de 125 mannetjes ziet gassen voordat de bocht begint alweer controle krijgen over het achterwiel.