SBO Races 08 - Slap geouwehoer topic #2

Status
Not open for further replies.
dan ga je 1x niet stappen...

Net wat Jasper zegt. Als jullie met goede uitleg komen. Na je rijders toe denk ik dat er maar heel weinig mensen een probleem er van maken om iets meer inschrijf geld te betalen.

Kenny:
Ik ben best bereid om 10 a 15 euro meer te betalen per wedstrijd als daarmee het personeelstekort wordt opgelost.

Ben ik het niet mee eens...Als je eens uitrekend wat een racedag kost... ben je echt niet blij als je er serieus over na gaat denken..... Ik heb geen vreemde handeltjes, deal niet, en doe ook nog school ernaast.... Best prijzige hobby dan....

Je kan het probleem ook zo oplossen:

8 wedstrijden op de kalender, 7 wedstrijden maximaal deelnemen als coureur.. Iedere rijder MOET dus 1 wedstrijd overslaan/niet deelnemen om eenmaal te vlaggen... Je laat de rijder zelf het circuit kiezen (die de rijder het minste ligt).

Zo heb je toch een soort van schrapresultaat, en voldoende baco's...???
 
Ik vind dit een nutteloze discussie omdat je zit te zeiken tegen de crew terwijl je te fucking laf bent een protest in te dienen... (omdat je niet als 'natie' gezien wil worden, wat je daarmee ook mag bedoelen...)

WTF, dit gaat serieus helemaal nergens meer over, ik heb mijn posts 3x nagelezen en kan daaruit alleen maar concluderen dat jullie niet goed lezen.

Ik ben niet te laf om een protest in te dienen want dit is wat ik heb gezegd :

Dus als ik weet dat er iets mee gedaan wordt zal ik zeker actie ondernemen, alleen met reacties als :

"we hebben melding gekregen, maar geen protest"

"we kunnen niet alles, want we zijn met te weinig TC-ers"

etc.

Weet ik dus niet of ik er wel zin in heb, simpelweg omdat ik er niet blij van wordt om een protest in te dienen. We doen het allemaal voor de lol, en ik krijg een beetje 'natie-achtige' gevoelens bij dat soort dingen.

Dus voordat je begint te blaten moet je eerst eens leren lezen ralphie-boj. Zal ik het nog even voor je samenvatten?

Ik voer een protest in als ik zeker weten dat het terecht is EN als ik zeker weet dat er iets mee gedaan wordt.

De redenen waarom ik afgelopen wedstrijd geen protest heb ingevoerd :
- Ik had het vermoeden het geroken te hebben, maar voor zover ik wist was ik de enige en het kon ook van de crossbaan afkomen. Dus ik had geen zekerheid.
- Na manche 1 ben ik zelf full time tot aan de laatste minuut aan het sleutelen geweest tot aan de 2e manche. Na de 2e manche heeft het weinig zin meer.

De redenen waarom ik het achteraf naar boven haal :
- Ik kreeg te horen dat het TIJDENS de wedstrijd gemeld is bij de TC, maar er niets aan gedaan werd (wat achteraf dus niet waar bleek te zijn)
- Ik kreeg van 5 andere rijders en van 2 toeschouwers te horen dat ze het ook hadden geroken, dit versterkte mijn vermoeden.

Het enige wat ik wilde bereiken met deze discussie is de mensen waarschuwen die (mits mijn vermoeden klopt) zich aangesproken voelen, opheldering krijgen van de gang van zaken @ TC en vragen waarom er niets met de vermelding werd gedaan. Dat is alles.

En zoals Haman al aangaf :
- Ik bekritiseer helemaal niemand van de SBO, er staat niets dan lof in mijn reacties richting de SBO als organisatie. Alleen kritiek op de manier van reageren van Kenny, maar dat is mijn volste recht.

Maargoed...ik ben nu wel weer een heel verhaal aan het typen, terwijl ik vantevoren weet dat de helft maar gelezen wordt en alleen de negatieve dingen worden opgepikt. Dus waar ik het voor doe weet ik ook niet...
 
Pronk, ik vind dat Kenny in dit geval volkomen gelijk heeft.

Er zit niet voor niets een bedrag verbonden aan het indienen van een protest, daardoor worden de protesten gebaseerd op vage vermoedens er al uit gefilterd.
Zeker met het personeels tekort van dit moment vind ik het totaal niet gek dat er niets wordt gedaan met de "meldingen".
Wil je dat er iets wordt gedaan, dien een protest in en verplicht daarmee de organisatie om actie te ondernemen.


Kenny:
Ik ben best bereid om 10 a 15 euro meer te betalen per wedstrijd als daarmee het personeelstekort wordt opgelost.

Waar heeft Kenny gelijk in dan? Kenny heeft het alleen maar over dingen die ik volgens hem niet doorheb/niet zie, terwijl ze in mijn post erboven genoemd worden :?
 
ik stress hem verder helemaal niet. ik zeg gewoon wat ik denk. dat heb ik de afgelopen 3 jaar niet meer gedaan hier op deze manier geloof ik.

Je moet ook zeggen wat je denkt, maar ook proberen te begrijpen wat anderen denken. En nee deze discussie is niet zinloos, ik vind hem leuk, leerzaam en nu gaan we hem afmaken ook :D
 
Ben ik het niet mee eens...Als je eens uitrekend wat een racedag kost... ben je echt niet blij als je er serieus over na gaat denken..... Ik heb geen vreemde handeltjes, deal niet, en doe ook nog school ernaast.... Best prijzige hobby dan....
ik zit in hetzelfde schuitje en probeer het ook low-budget te houden.
maar kijk eens wat een racedag kost:
50 euro inschrijving.
25 euro vervoer (gemiddeld, 2 man per auto).
15 euro brandstof (incl olie).
40 euro onderdelen en afschrijving kleding (dat is nog aan de lage kant).

totaal: 130 euro per racedag, maakt het dan zoveel uit als het 140 zou gaan kosten ?
 
Ik voel een eindeloze discussie aankomen. :p

Als het echt op die €100 tot €150 aankomt op een seizoen heb je volgens mij de verkeerde hobby gekozen, maar dat terzijde.

Voor mij is het geen optie om iemand aan te dragen om te helpen bij de organisatie voor één dag.

Ik heb gekozen voor het racen en dan wil ik ook graag racen en niet een dag inleveren om te vlaggen. Als ik dat kan afkopen met die €10 a €15 per wedstrijd, doe ik dat graag, ook al ben ik nog een student die het in 1 dag per week bij elkaar moet verdienen. (maw het geld groeit me niet op de rug)
 
@ pronk post

Hiermee vat je precies samen wat ik bedoel, ik zeg het alleen in twee regels ipv 20...

Ik hoor zo dagelijks dingen:
Schoppen naar andere rijders
Stinkende benzine
Valse start
Technisch niet reglementair

en elke keer weer wordt er geen protest ingediend, dan zijn mensen opeens niet meer zeker van hun zaak ofzo. Dat stoort me :)
Al die roddels, speculaties, vijandigheden tussen teams, concurrentie, het kan me allemaal aan me reet oxideren...
 
pssst, ralf.

oxidatie aan je reet.











:*
ben het wel met je eens dat er teveel gelult wordt(bij vermoedens), maar ik ben het ook eens met pronk.
doordat mensen zoals hij opletten zal iedereen zich aan het reglement moeten houden.
 
vijandigheden tussen teams, concurrentie, het kan me allemaal aan me reet roesten...

Vijandigheid tussen teams? Hebben we het over dezelfde organisatie Ralf?? Ik heb dit gezien bij de SOBW, maar heb er nog niemand op kunnen betrappen bij de SBO....

Ik vind het iig beregezellig, en heb met niemand ook maar ietsiepietsie ruzie :)
 
Nee, die 10 euro extra is niet heel erg, maar gelukkig wordt er eerst naar andere mogelijkheden gezocht. Het idee van Sander is bijvoorbeeld ook niet gek, maar misschien iets te extreem. Ik vind het zelf al jammer dat er ' maar' 9 races zijn, dit jaar zijn het er dan ook nog eens 8 geworden, dat is gewoon vervelend.

Misschien beter gewoon mensen uitloten om een manche te vlaggen, ik bedoel, als de scooter niet al teveel hoeft te worden opgelapt, vind ik het niet erg om een een manche te vlaggen. Misschien een soort roulatie systeem daarvoor verzinnen.

Als voorbeeld, bij deze volgorde :

1e manches :

Stage6 cup
Pitbike -10
Pitbike + 10
Open 70

Vind ik het niet erg als stage6 cup rijder om bijvoorbeeld 2x de pitbike 10+pk wedstrijd te vlaggen. Met uitzondering als je scooter getrashed is (wat bij mij nog wel eens wil gebeuren :p)
 
Je wil zeggen dat ook bij SBO mensen niet geneigd zijn iets eerder op te merken van de persoon net voor hun op de baan of in de puntenlijst? :D
 
Waar heeft Kenny gelijk in dan? Kenny heeft het alleen maar over dingen die ik volgens hem niet doorheb/niet zie, terwijl ze in mijn post erboven genoemd worden :?

Op het punt dat er niets wordt gedaan met de "melding".
Ik had dat stukje even moeten quoten. :*

Als je zekerheid wilt dat er iets met je klacht gebeurd, dien je een protest in.
Dat is de manier om de organisatie te verplichten om actie te ondernemen/ een onderzoek in te stellen.
Als je het alleen "meld" moet je niet gaan miepen dat er niets mee wordt gedaan, zeker niet nu de organisatie zo onderbezet is.

Dat je continue aan het sleutelen bent geweest tussen manche1 en manche2 vind ik een slap excuus om eerlijk te zijn. Als je het zo hoog zit vind je wel ergens 5 minuten om het protestformulier in te vullen en in te leveren.
Als het je niet zo hoog zit, is het waarschijnlijk ook geen protest waardig.
 
@ pronk post

Hiermee vat je precies samen wat ik bedoel, ik zeg het alleen in twee regels ipv 20...

Ik hoor zo dagelijks dingen:
Schoppen naar andere rijders
Stinkende benzine
Valse start
Technisch niet reglementair

en elke keer weer wordt er geen protest ingediend, dan zijn mensen opeens niet meer zeker van hun zaak ofzo. Dat stoort me :)
Al die roddels, speculaties, vijandigheden tussen teams, concurrentie, het kan me allemaal aan me reet oxideren...

Ik ben idd van de lange posts, kan er niets aan doen, heb ook zoveel te vertellen :D

Maar je slaat de spijker op zijn kop door te zeggen dat ik precies zeg wat jij bedoelt. Ik weet zeker dat we ook hetzelfde bedoelen en dat ik hetzelfde bedoel als Kenny, alleen begrijp ik hem verkeerd en hij mij :) Ik begrijp ook dat er veel geklaagd wordt op zo'n dag, en dat wordt alleen maar meer met zoveel rijders.

Daarom geef ik de melding van afgelopen race nog even een staartje op deze manier, zodat de organisatie iig weet dat ik (en genoeg andere met mij) ook hun ogen open houden tijdens zo'n racedag. En bereid zijn om actie te ondernemen als dat nodig is. Maargoed...ga nu maar slapen poepiej :* <---- en dat is een gemeende smile!

Ook een hele dikke nachtkus voor Kenny, want ookal liggen we elkaar op het forum nooit zo, in het echt vind ik je gewoon een lekkere vent en ook de komende race kom ik je s'ochtends gewoon weer even een handje geven hoor :*
 
Je wil zeggen dat ook bij SBO mensen niet geneigd zijn iets eerder op te merken van de persoon net voor hun op de baan of in de puntenlijst? :D


De betreffende scooter rijdt achter mij (sorry, voel mij aangesproken) :p
 
Nee, die 10 euro extra is niet heel erg, maar gelukkig wordt er eerst naar andere mogelijkheden gezocht. Het idee van Sander is bijvoorbeeld ook niet gek, maar misschien iets te extreem. Ik vind het zelf al jammer dat er ' maar' 9 races zijn, dit jaar zijn het er dan ook nog eens 8 geworden, dat is gewoon vervelend.

Misschien beter gewoon mensen uitloten om een manche te vlaggen, ik bedoel, als de scooter niet al teveel hoeft te worden opgelapt, vind ik het niet erg om een een manche te vlaggen. Misschien een soort roulatie systeem daarvoor verzinnen.

Als voorbeeld, bij deze volgorde :

1e manches :

Stage6 cup
Pitbike -10
Pitbike + 10
Open 70

Vind ik het niet erg als stage6 cup rijder om bijvoorbeeld 2x de pitbike 10+pk wedstrijd te vlaggen. Met uitzondering als je scooter getrashed is (wat bij mij nog wel eens wil gebeuren :p)

Je noemt zelf al een goede reden waardoor jou systeem waarschijnlijk niet goed zal gaan werken. :p
 
Als je het alleen "meld" moet je niet gaan miepen dat er niets mee wordt gedaan, zeker niet nu de organisatie zo onderbezet is.

Dat je continue aan het sleutelen bent geweest tussen manche1 en manche2 vind ik een slap excuus om eerlijk te zijn. Als je het zo hoog zit vind je wel ergens 5 minuten om het protestformulier in te vullen en in te leveren.
Als het je niet zo hoog zit, is het waarschijnlijk ook geen protest waardig.


:D:D:D

Jasper, ik smeek je, lees alsjeblieft een aantal posts terug waar ik vertel dat IK de melding niet heb gedaan en waar ik een aantal directe redenen geef waarom ik de afgelopen wedstrijd geen protest heb ingedient. Dat hele protest-idee kwam pas een aantal dagen na de race in mij op toen ik hoorde dat meerdere mensen mijn vermoeden bevestigden. Snappez-vous?

Ik ga nu eerst eens googlen of ik geen japans toetsenbord/beeldscherm heb ofzo, want ik snap er niets meer van 8P

Oja...kan je alsjealsjeblieft je 06 oid PM-en, of bij deze bevestigen dat je aanstaande wedstrijd een viziertje voor mij meeneemt? :D
 
Je noemt zelf al een goede reden waardoor jou systeem waarschijnlijk niet goed zal gaan werken. :p

Inderdaad...de uitzondering. Daarom zeg ik er ook bij dat er een systeem voor BEDACHT moet worden :D

Ik heb gvd nog nooit zoveel letters naar dit forum geupload als in het afgelopen kwartier :D
 
ben het wel met je eens dat er teveel gelult wordt(bij vermoedens), maar ik ben het ook eens met pronk.
doordat mensen zoals hij opletten zal iedereen zich aan het reglement moeten houden.
En dat is dus ook precies de reden dat er een mogelijkheid tot het indienen van een protest is. :)
 
:D:D:D

Jasper, ik smeek je, lees alsjeblieft een aantal posts terug waar ik vertel dat IK de melding niet heb gedaan en waar ik een aantal directe redenen geef waarom ik de afgelopen wedstrijd geen protest heb ingedient. Dat hele protest-idee kwam pas een aantal dagen na de race in mij op toen ik hoorde dat meerdere mensen mijn vermoeden bevestigden. Snappez-vous?
Pronky, ik weet dat jij het niet hebt gemeld, maar jij bent wel de persoon die het hier aankaart.
Maar ik dacht dat jij het wel snapte dat mijn opmerking in het algemeen bedoel is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top