SBO Races - Slap geouwehoer topic deel 2.

Status
Not open for further replies.
Eehm

Enkel sukkels doen hun banden andersom erop (per ongeluk natuurlijk). Ik kan je er niks over vertellen... Enkel vraag ik me anders af, waarom ze er een draairichting opzetten :X
 
klopt :)

snap ook niet dat de desbetreffende persoon / dealer het over het hoofd heeft gezien!!!!
 
Op de voorband staan de krachten precies andersom in vergelijking tot de achterband.
En laat de TT91 nou geen specifieke voorband hebben in 10 inch.
De band vangt de krachten nu dus beter op, het nadeel is alleen dat het profiel verkeerd om zit, maar daar heb je alleen last van in de regen.
 
Ja maar Jasper, bij de gemiddlede (race) scoot treden de grootste krachten bij het afremmen op toch?
Denk zelf dat ze er ook wel een btje rekening mee hebben gehouden, alleen wel sneu dat ze geen specifieke voor- en achterband hebben geproduceerd...

T viel me zowiezo op dat een TT91 een zogenaamde 0-graden gordel heeft als je erin kijkt, net zo als een motorfiets voorband.
Terwijl een motorfiets achterband de gordels onder een bepaalde hoek heeft.
Vanwege de enorme acceleratie krachten.

Tis wellicht het testen waard, maar betwijfel of het andersom monteren van de voorband nut heeft.
 
Lijkt mij dat de rijrichting van de band alleen invloed heeft op de profielinsnijding, in hoeverre je hier last van hebt op droog wegdek..?
 
Ja maar Jasper, bij de gemiddlede (race) scoot treden de grootste krachten bij het afremmen op toch?
Denk zelf dat ze er ook wel een btje rekening mee hebben gehouden, alleen wel sneu dat ze geen specifieke voor- en achterband hebben geproduceerd...

T viel me zowiezo op dat een TT91 een zogenaamde 0-graden gordel heeft als je erin kijkt, net zo als een motorfiets voorband.
Terwijl een motorfiets achterband de gordels onder een bepaalde hoek heeft.
Vanwege de enorme acceleratie krachten.

Tis wellicht het testen waard, maar betwijfel of het andersom monteren van de voorband nut heeft.

Een achterrem doet normaal maar iets van 10% mee aan de remvertraging, op de voorband komen dus veel grotere krachten te staan.

Ik heb van verschillende mensen vernomen dat het omdraaien van de voorband de levensduur bij hen heeft verlengd.

Ik heb zelf geen problemen met de levensduur van de voorband laat hem daarom er normaal op zitten, zodat ik ook in de lichte regen nog normaal kan rijden.
 
ik heb vandaag de voorband andersom gemonteerd, ben benieuwd of er verschil is... we zien het vanzelf wel:)
 
ik ga slape mannen ;)
zie jullie morgen..
kwart over 7 vertrek ik bij Niek thuis op de bromm0rz :W
half 8 daar

bis morgen
 
nou bericht uit ibiza, ik kom nu net van een villa party, daarvoor heb ik bora bora en space gepakt. ben nu bijna 48 uur wakker. en ben helemaal lam. dus gaat goed hier. veel succes vandaag op veldhoven.
 
Op de voorband staan de krachten precies andersom in vergelijking tot de achterband.
En laat de TT91 nou geen specifieke voorband hebben in 10 inch.
De band vangt de krachten nu dus beter op, het nadeel is alleen dat het profiel verkeerd om zit, maar daar heb je alleen last van in de regen.

precies, de band is dus stabieler met remmen voor, als je de draairichting omdraait. omdat de band hoofdzakelijk is gemaakt voor acceleratie krachten op te nemen.
 
jah hier nog een dagje voorbij kom net uit amnesia, ben helemaal waus. even handdoek en zwembroek pakken en door naar schuimfeest @ bora bora. Daarna denks even slapen op strand want. ik kan namelijk niet meer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top