SBO Race - Spa-francorchamps - 29 juni

Ik heb ook echt lekker gereden! Voor de eerste keer als 20ste in de A gekwalificeerd en eerste race flink hard gereden en 13de geworden. Ondanks dat mijn bougie was losgetrild en het apparaat naar het einde toe steeds minder toeren draaide.
2de manche ook prima start en meteen wat plaatsten gepakt en op een gegeven moment achter iemand blijven steken waar ik maar geen ruimte van kreeg om erlangs te gaan, toen wilde ik buitenom en onderuit gegaan. Einde race dag.
Toch nog wat last van m'n elleboog en op aanraden van de dokter op het circuit thuis nog even langs het ziekenhuis geweest. Gelukkig niks gebroken maar aan het eind van de week wel weer terug om wat dingen te laten checken.
En denks ook maar een extra rad bijfiksen want 71 graden is toch net wat teveel van het goede.
 
goh dempie leuk he dat je naar je kleine broertje luistert .Ik zei nog dat je die gaskabel moest vervangen maar je zei:mijn gaskabel is vet relaxt en ik vervang hem niet. had je het nou maar wel gedaan beunhaas!
 
goh dempie leuk he dat je naar je kleine broertje luistert .Ik zei nog dat je die gaskabel moest vervangen maar je zei:mijn gaskabel is vet relaxt en ik vervang hem niet. had je het nou maar wel gedaan beunhaas!


Haha de gaskabel is niet gebroken die is nog helemaal perfect en soepel.. dempster heeft in zijn enthiousiasme te hard aan de gashendel getrokken dat ie afbrak en vast bleef zitten.. hoe is het mogelijk hahaha






HELAAS de onboard beelden zijn WEER mislukt ook weet ik niet waarom er deze keer geen geluid bij zit. ik zal ze nog wel even oploaden voor wat het waard is..
 
De eerste keer dat ik op een race was en het was geweldig.
Ook meteen meegereden met de endurance en DAMN wat werd ik hard voorbijgereden, maar er staat nu wel 1 ding voor mij vast, volgend jaar race ik ook :D
 
Die zat ook bij mij in de auto :+

@ MSSH...grappig dat elke sprint-dude dezelfde reactie heeft als ze eenmaal op een racer hebben gezeten :D
 
Beter weer dan gisteren konden we niet hebben ter plekke van de pispot in SPA dacht ik zo, wat een lekker weer was het en veel zon :)

Tijdens de 1e manche lekker geknalt, lag 3e, op weg naar 2e plek, maar ging veel te vroeg op het gas in de hairpin, gevolg een highsider en van de scoot af gekatapulteerd.
Daarna nog verder gereden, maar tapeind uit de cilinder gebroken, dus vanwege de geluidproductie maar gestopt voordat ik een zwarte vlag krijg.

Geprobeerd het voor 2e manch te fixen, maar niet gelukt.

Helaas 0 punten gescoord, maar verder wel prima weekendje :)

Heb nog wel last van me heup, kuit en scheenbeen van de val :p

Wat me overigens (hinderlijk) op viel was dat er steeds meer mensen met een Mychron op hun scoot in de Stage-6 rijden. Er staat duidelijk in het reglement dat de montage (dus niet alleen het gebruik) van andere data verschaffende apparatuur dan van Stage-6/Koso verboden is.
Wat mij betreft mag hier wel wat van gezegd worden. Ik heb 3 jaar (bij SOBW en Open-70) met een Mychron 3 Gold gereden en weet dat je hier aanzienlijk voordeel mee hebt t.o.v. het niet hebben van zo'n ding.
Buiten dat ze ook nog is nauwkeuriger en betrouwbaarder zijn.

Als volgende race nog steeds mensen er mee rijden, zit er op Veldhoven bij mij iig ook weer een Mychron 3 Gold op...
 
Die zat ook bij mij in de auto :+

@ MSSH...grappig dat elke sprint-dude dezelfde reactie heeft als ze eenmaal op een racer hebben gezeten :D

Logisch eigenlijk ook, want tijdens een race kan je nog steeds het rechte stuk af 'sprinten' alleen is dat, in dit geval, 180 meter en je bent al op snelheid als je begint :p

Edit:
Als iemand de tijden van de Endurance ziet verschijnen op MyLaps wil die dan even een gil geven, want ik ben echt benieuwd naar het 2e blok wat ik gereden heb.

Edit2:
Dat ik ook ff direct van de gelegenheid gebruik mag maken om Twan Nelissen en Lesly Peelen te bedanken voor het vertrouwen in mij en het lenen van de spullen :)
 
Als volgende race nog steeds mensen er mee rijden, zit er op Veldhoven bij mij iig ook weer een Mychron 3 Gold op...
hij mag niet aangesloten zitten op de racedag. zit ie dat wel is het 0 punten. en mocht het een probleem zijn gaat iedereen hem ervanaf halen. anders geen toegang tot het circuit. dat mensen hem thuis gebruiken of om te trainen is voor ons geen probleem, maar op de race dag mag ie niet aangesloten zijn.
 
Lekker dagje op spa gehad.

Eind van de dag endurance gereden met een mooie 3de plaats op de eind uitslag. eerste stint 55.6 gereden en in de 2 stint een 54.244. Hopelijk gaat het volgend jaar ook zo goed. dan kan ik misschien wel in de A starten :)

Me mede rijder zat eerst om 56 en 2de stint op 54.6
heb het gevoel dat ik op bepaalde punten nog wel wat harder kan. Ook kan ik nog eens wat pk's zoeken. zal ook wel helpen denks.
 
Wat me overigens (hinderlijk) op viel was dat er steeds meer mensen met een Mychron op hun scoot in de Stage-6 rijden. Er staat duidelijk in het reglement dat de montage (dus niet alleen het gebruik) van andere data verschaffende apparatuur dan van Stage-6/Koso verboden is.

Als dit zo is snap ik niet dat die mensen door de keuring komen....Dus EGT, niet ook zo'n ding monteren maar zorgen dat die andere er niet meer mee gaan rijden ;)

Mijn dag dan:

Het was echt het beste weer wat ik ooit in Spa heb gehad volgens mij. Echt heerlijk, en dan is het echt genieten om op die baan te rijden. Al viel het me wel op dat er echt onwijs veel valpartijen waren ondanks het weer.

De scooter liep erg goed, daarvoor wil ik Marco nog even bedanken. Er zat eindelijk wat topsnelheid in en dat kon ik goed gebruiken op Spa. Had als vierde getraind, had stiekem wat meer verwacht maar ik was er tevreden mee. Waar ik niet tevreden mee was, was het feit dat onze lieve Pronkie gewoon 0,8 seconden voor stond op de rest. Met z'n pk geouwehoer :* (ja Pronk je stuurt gewoon onwijs hard ;))

Eerste race begon erg goed, als derde de bocht in. Na één rondje vond Pronk het tijd om mij voorbij te gaan en een paar bochten erna op z'n bek te gaan voor m'n neus. Ik kon hem gelukkig nog net ontwijken en mijn weg vervolgen. Daarna nog twee rondes Gerrit Hol achter me gehad wat lekker close ging. Helaas vond m'n scooter het toen weer weer mooi geweest en kapte hij er ineens mee. De bouten van m'n grondplaat afgebroken dus die lag er compleet af |( Gelukkig konden we het snel weer maken (thnx arend!) en kon ik de tweede manche gewoon rijden.

Wederom had ik een goede start en ging ik als derde de bocht in. Hier heb ik de hele race verder gereden. Ik kon de aansluiting net niet vinden bij Pronk en Sarik. De scooter draaide helaas zo'n 800 toeren te weinig wat duidelijk te merken was maar ik heb de race goed uit kunnen rijden en al met al nog tevreden. Balen van de eerste manche.

Nu gaan we ons opmaken voor Lely...waar ik uiteraard alweer zin in heb!
 
@ patrick, je hebt verdomd snel gereden zeg :+

Beste Rondetijd 26.691 In Rnd 4
Beste Snelheid - door Patrick Groen
 
Back
Top