17 Mei, SBO Race Spa

Nou mijn verhaal :)

Training 2 rondes gereden, scooter stond ff iets TE rijk :D

Kwali, ging best lekker ff wennen in de regen. Uiteindelijk een 10e tijd neergezet en dat vond ik best netjes :)

1e Race, Doel was om in de top 10 te blijven dus daar ging ik ook voor.. De start ging goed alleen de eerste bocht was dringen en verloor ik een paar plaatsen, lag ongeveer 14e oid. Toen als een idioot gaan inhalen, Ik zag al gelijk dat mijn rempunt veel later lag als de rest voor me.. Daar maakte ik dus ook goed gebruik van.. Uiteindelijk kwam ik bij Pronk terecht, wat een leuk gevecht was. Hij heeft wat meer ervaring dus gooide vaak de deur voor me dicht. Ik wist dat ik sneller was en kon zo dus druk uitoefenen, uiteindelijk ging hij onderuit en kon ik door en werd 7e.

2e race, Doel was gewoon weer bij die eerste 10 te eindigen. Start ging goed, alleen weer de eerste bocht, dus moest weer gaan inhalen. Ging me weer goed af. Elke ronde pakte ik er wel een paar totdat ik op de 5e plaats reed.. Achter Gerrit, Jack, Six en Gilbert aan, Op het rechte stuk verloor ik snelheid wat ik met sturen goed moest maken, dat ging me erg goed af en kon gewoon met de kopgroep meekomen.
Gerrit ging op een geven moment nog onderuit toen reed ik op de 4e plek. Helaas in de 18e ronde reed ik in een vies spoor van een bocht en ging ik onderuit.. Snel de scooter weer gepakt en nog 7e geworden.

Ik vond het echt supergaaf!! En ik hoop de stijgende lijn vol te blijven houden!
 
ik irriteerde me vooral de achterblijvers die een gevecht met je aangaan terwijl dat je hun op een ronde zette..:S

ja idd een achterblijver reed mij bijna van de baan!!!! erg jammer dat sommige mensen niet beter weten, en over die vlaggen.

is het geen goed idee om voor de wedstrijd even een rijders briefing te doen.

en dan DUIDELIJK te zeggen dat ze zo af en toe eens achterom moeten kijken en als ze dan de wat snellere rijders zien komen even een voetje uitsteken welke kant ze langs kunnen rijden. een enkeling doet dit......
 
Pronk + Spa + Regen + Sava = Geen goede combinatie..

2e manche... Spa + Pronk + ML50 = betere combinatie....


Jammer dat hij onderuit ging, toen hij 2e lag....
 
Voetje uitsteken??

Gewoon als achterblijver altijd de langzaamste lijn kiezen... zo moeilijk is dat toch niet :?

Op lang rechte kies je gewoon als achterblijver 1 kant, en ga je niet slingeren.. de snellere rijder kan dan zelf kiezen, hoe of wat
 
Voetje uitsteken??

Gewoon als achterblijver altijd de langzaamste lijn kiezen... zo moeilijk is dat toch niet :?

Op lang rechte kies je gewoon als achterblijver 1 kant, en ga je niet slingeren.. de snellere rijder kan dan zelf kiezen, hoe of wat

ja maar dat is juist het probleem als je links voorbij wil gaat de achterblijver juist naar link en andersom !!

Dus lijkt het me de hoogste tijd voor een briefing voor de wedstrijd dag begint...
 
Last edited:
dat klopt ...ik zie al ruim van te voren dat ze me inhalen ...bij endurance of zo.. steek ik gewoon mijn poot even uit klaar..

dat is juist HET probleem als je er links voorbij wil gaan ze ook links rijden..:S
echt irritant!!!
 
Voetje uitsteken??

Gewoon als achterblijver altijd de langzaamste lijn kiezen... zo moeilijk is dat toch niet :?

Op lang rechte kies je gewoon als achterblijver 1 kant, en ga je niet slingeren.. de snellere rijder kan dan zelf kiezen, hoe of wat

ik heb achterliggers voor gehad die op het rechte stuk in het midden bleven rijden... ondanks dat ze blauwe vlag al focking ik weet niet hoevaak hebben gehad!!
en sommige deden die rare acties echt niet per ongeluk.. want je gaat niet per ongeluk in een bocht als iemand je voorbij gaat hem aan de kant proberen te duwen! wat dus bij mij wel het geval was met 1 v/d jog R's!!!!
 
Mijn verhaaltje dan maar. Aangezien er niet genoeg doekoes aanwezig waren om goede regenbanden te kopen heb ik mijn sava-mediums van vorig seizoen gepakt. Deze zagen er niet goed meer uit omdat ik er in arkel een keer mee op een droge baan heb gereden, dus ze waren verbrand, en op sommige plekken bladerde het rubber er een beetje af :p

In de vrije training en in de kwali merkte ik al dat ik totaaal geen grip had, ik moest extreem vroeg remmen (10 tot 15 meter eerder dan de rest) en heel geleidelijk anders blokkeerde het voorwiel. Elke ronde die ik reedt heb ik wel 2 of 3 glippertjes te pakken gehad, dus ik vond het zelf nog best knap dat ik het zodanig onder controle kon houden dat ik gister maar 4x ben gevallen. Geloof me als ik zeg dat ik nog nooit zo weinig grip heb gehad, zelfs niet op een regenachtige dag @ Emmen/Amsterdam, het was echt bizar.

Verbaasde me eigenlijk nog dat ik een 6e startplek had, ik zat zelf meer aan p10 te denken ofzo, maargoed. Afgelopen week al wat op straat proberen af te stellen wat de koppeling betreft, maar er zit iets in de scoot wat ik niet heb kunnen vinden, waardoor hij de 1e 5 meter helemaal in elkaar stort. Manche 1 dus als 6e gestart, en als 12/13e de 1e bocht in. 25 minuten lang ben ik het gevecht weer aan gegaan met de mijn bandjes, maar helaas verloor ik het gevecht weer, en eindigde als 8e.

Na manche 1 was ik het helemaal zat, ik wilde er dunlops opzetten, en dan zou ik het allemaal wel zien. Uiteindelijk ml50's van richard kunnen lenen, en dus ging ik het daar maar mee proberen.

Manche 2 dus weer een start vanaf de 6e plaats, en dit keer deedt de scooter nog vager dan ooit tevoren, volgens horen zeggen ging ik als 15e/16e de 1e bocht in. Maaaaar......voor mijn gevoel zaten mijn banden aan het asfalt GEPLAKT. Een ronde na de 1e bocht heb ik dik 10 mensen ingehaald, en stond ineenkeer op de 2e plaats! Ik ging helemaal door het dolle heen, en alle frustraties van die dag kwamen eruit. Ik wilde eigenlijk gelijk de leiding in de wedstrijd overnemen, maar bleek dus iets te enthousiast te zijn, ik remde te laat, kwam op het nette gedeelte, en BAM! ik ging weer onderuit. Probeerde weer weg te rijden, maar de scooter had geen aandrijving meer, spatbord blokkeerde het achterwiel volledig.

Ik het ding losgerukt, en weer gaan rijden, scooter deedt toen heel raar, waarschijnlijk zaten er kiezens/zand in de overbrenging want het toerental kwam niet meer boven de 9000. Ik had er allemaal schijt aan, en ben gewoon gaan rijden, naar mate ik meer rondjes reedt begon het ding steeds beter te lopen (waarschijnlijk roteerde ik al het zand weer uit de poulies/vario :p) en begon ik aan mijn inhaalrace. Omdat ik ruim een minuut heb stil gestaan lag ik op de laatste plaats. Maar omdat ik niets meer te verliezen had kreeg ik voor mijn gevoel ineens vleugels, alles lukte, en het ging hard! Hoeveelste ik uiteindelijk ben geworden weet ik niet, maar ik heb veel...veeeeeeeel mensen ingehaald. En sommige zelfs weer gelapt. Dit heeft mijn dag toch weer een beetje goed gemaakt, en ik hoop dat ik mijzelf in amsterdam weer terug kan vechten naar het bovenste plekje in het algemeen klassement!
 
ik heb achterliggers voor gehad die op het rechte stuk in het midden bleven rijden... ondanks dat ze blauwe vlag al focking ik weet niet hoevaak hebben gehad!!
en sommige deden die rare acties echt niet per ongeluk.. want je gaat niet per ongeluk in een bocht als iemand je voorbij gaat hem aan de kant proberen te duwen! wat dus bij mij wel het geval was met 1 v/d jog R's!!!!

je heb voor het eerst in je race carriere met achterblijvers te maken en gelijk wat te ouwehoeren

ik kan me nog wel herinneren dat ik aardig op jou zat te schelden dat je ook absoluut niet aan de kant ging ... zelfs nog op het allerlaatste moment de gaten dicht smijten

ik heb die man op de jog 2 keer gepasseerd en alle 2 de keren zonder enig probleem ... soms is het ook gewoon kut om iemand voorbij te laten gaan licht er maar net aan waar je er voorbij wil gaan. en soms moet je ook niet een gat verwachten maar em er gewoon tussen persen that's racing. kijk maar naar qwaas mn team mattie :p die rijd me 2keer in de zelfde manche vol nos de banden in ... ja so what ik had precies hetzelfde gedaan
 
je heb voor het eerst in je race carriere met achterblijvers te maken en gelijk wat te ouwehoeren

ik kan me nog wel herinneren dat ik aardig op jou zat te schelden dat je ook absoluut niet aan de kant ging ... zelfs nog op het allerlaatste moment de gaten dicht smijten

dus dat betekent dat ik niet mag zeuren? ik heb zelf ook vaakkkk zat een blauwe vlag gehad.. en probeerde altijd zo snel mogelijk ruimte te maken voor diegene!
ik heb volgens mij nog nooit met jou een duel gehad op de baan.. dus ws heb je iemand anders voor je...?
 
Doe je het toch net als die gast met die luchtgekoelde grijze Jog ? gewoon je claxon + knopje er in laten zitten, zodat je kan aangeven dat ze op moeten zouten.

TOET TOET, mag ik even passeren :+
 
ik reed in de eerste training de tiende tijd 1,10 dus wou ik in de kwalificatie weer zo'n mooi tijdje rijden om als 10de te starten.. ging ik me toch hard op me bek bij het insturen van de 2de bocht na recht stuk. schaafwond op me knie door me pak heen en kickstart geraakt waardoor ik een raar geluid bij me vario had (mensen zeker wel gehoord tijdens race 1 en 2) sinds dien durfde ik nauwelijks meer hard te gaan. ik krijg pas weer vertrouwen met me slicks en droog weer:p en pronk heb jou ook zeker wel 4 xtjes zien liggen:p

en laat mijn daar nou net toevallig een foto van hebben guzzip nam m net op tijd haha.
ik zal m zsm postten als ik me camera terug heb ligt bij mijn vriendin
 
dus dat betekent dat ik niet mag zeuren? ik heb zelf ook vaakkkk zat een blauwe vlag gehad.. en probeerde altijd zo snel mogelijk ruimte te maken voor diegene!
ik heb volgens mij nog nooit met jou een duel gehad op de baan.. dus ws heb je iemand anders voor je...?

2e keer spa vorig jaar en nog een race ... amsterdam ofzo ik weet et niet meer

maar mn punt is dat het timen van een inhaal actie ook een deel van het racen is

ik kies van te voren een plek waarvan ik me voorneem daar ga ik em voorbij ... bovendien heb je pas te klagen als je een podium plek verliest door een achterblijver ... of dat heel je scooter aan bonken gereden word. wat jou overkomt scheelt je op een ronde misschien 3 a 4 tiende BOEIEND
 
Doe je het toch net als die gast met die luchtgekoelde grijze Jog ? gewoon je claxon + knopje er in laten zitten, zodat je kan aangeven dat ze op moeten zouten.

TOET TOET, mag ik even passeren :+

dat was jack stolk vorig jaar in de std klasse :p althans dat is de enige racer die ik ken die rustig een toeter ging monteren op zn racer
 
2e keer spa vorig jaar en nog een race ... amsterdam ofzo ik weet et niet meer

maar mn punt is dat het timen van een inhaal actie ook een deel van het racen is

ik kies van te voren een plek waarvan ik me voorneem daar ga ik em voorbij ... bovendien heb je pas te klagen als je een podium plek verliest door een achterblijver ... of dat heel je scooter aan bonken gereden word. wat jou overkomt scheelt je op een ronde misschien 3 a 4 tiende BOEIEND


ik had er voornamelijk in manche 1 last van! ik lag toen 4de en kwam op jack stolk inlopen.. dankzij de achterblijvers verloor ik vrij veel meters, waardoor ik daarna nicky six en gerrit hol om me heen had.. uiteindelijk dus een plek verloren... maarja deze discussie kunnen we nog wel 100 jaar voeren.. je begrijpt me punt neem ik aan...?
 
voor mij was de dag ook geslaagd, (de man met de grijze luchtgekoelde toet, toet jog)
Normaal rij ik met een streetmagic met een min. blok, dus ik had nog een scooter staan, rap even mijn trainblokje erondergehangen, bandjes gemonteerd, en gaan met die banaan was eigenlijk de 1ste keer dat ik met die brommer reed, ik heb enkele jaren geleden ook nog even op een scooter gereden, maar dat was echt lang geleded.

Ik was heel blij dat de baan opgedroogd was, ik had enkel de dunlops bij, wegens een gebrek aan een extra stel velgen.
had het echt hard geregend tijdens de endurance, had ik dus niet gestart.
maar al bij al voor de power dat er in de scooter zat vind ik van mezelf dat ik goed gerden heb. 7ste gestart en voor de 1ste bocht al nummer 1, de plaats kon ik natuurlijk niet behouden maar de start was dus wel leuk.

Groetjes
 
Back
Top