2de SBO race 10 mei - Veldhoven

Status
Not open for further replies.
wat dacht je van deze kleuren dan?

hoort ook nog bij de collectie ;)

Gé die Daniel voorbij probeert te steppen :p

(komt btw nog uit de tijd van de oude circuit layout)

steppen.jpg
 
kunnen jullie niet beter naar het slapouwehoer topic gaan ipv in dit Veldhoven topic?
 
het salomon/swierts team reed toen op van die kawasaki groene runners geloof ik....dat waren nog eens tijden. En Er reed inderdaad een Katana rond...met onze eigen Twan nelissen erop nog wel...meen me te herinneren dat die zelfs met een standaard cilinder rondreed omdat er voor een katana geen opvoerspul te verkrijgen was :D

Op verzoek dan maar? Groene runner:

http://home.planet.nl/~flux0008/Scooterforum/runnercrash.mpg

En nog een mooie :W

http://home.planet.nl/~flux0008/Scooterforum/dekruifcrash.mpg
 
wat een foto's en filmpies :D

Ge ik vind die foto's echt helemaal tegek :)
@Mol: hahaha wat een crashes zeg!

misschien een stomme vraag, maar ik vroeg me altijd al af wat voor vermogen er nou uit die 50 cc'tjes werd gehaald?
aangezien nu toch niemand meer bij de SOBW met de 50cc blokken rijd, mag het toch wel is gepubliceerd worden :p

aangezien er in het verleden toch altijd wel enigzins geheimzinnig over werd gedaan
 
Als we het over de top3 hebben :

50cc AC met 14mm carb 12-13pk
50cc LC met 19mm carb 17-18pk

expi's (schakels) haalde zelfs 20 pk
(dacht met 22mm carb)
wat een foto's en filmpies :D

Ge ik vind die foto's echt helemaal tegek :)
@Mol: hahaha wat een crashes zeg!

misschien een stomme vraag, maar ik vroeg me altijd al af wat voor vermogen er nou uit die 50 cc'tjes werd gehaald?
aangezien nu toch niemand meer bij de SOBW met de 50cc blokken rijd, mag het toch wel is gepubliceerd worden :p

aangezien er in het verleden toch altijd wel enigzins geheimzinnig over werd gedaan
 
Filmpje 1:
Zooo, leuke manier hoe Dennis van Rhoon, Karel Prins ff van z'n Runner af laat stuiteren met het ingaan van die bocht!

Fiilmpje 2
Weet niet wie er viel.
Paul of z'n teamgenoot Marcel, maar het was volgens mij wel Martijn van Rijn die er tegenaan tikt :O

Wel enorm leuk de filmpjes terug te zien.
Das voor m'n gevoel echt langgeleden.

Ik heb er ook nog 1 uit de oude doos.
110781211_6_Q3MN.jpeg
 
@ pronk dat zijn geen misselijke scores!
ik dacht ooit een grafiekje van Daniel gezien te hebben, die zaten op 19??Pk volgens mij.

Vind het toch wel een prestatie om dat uit de 50cc te persen
 
Klopt...

Hadden we laatst nog een leuke discussie over... Toen werd er echt getjoent en op het randje gereden van detonatie, vastperen & het uiterste vragen van materiaal.

Momenteel trappen we het in elkaar, zetten het safe "want het knalt toch wel" :)
 
dat met die expi met 20 pk is wel erg veel , is overigens met 20mm max , denk dat de meesten(!) zo rond de 18 pk zitten max..

mja , 18 pk uit een 50cc is dus wel met een "geknepen" motor , dus met een 19mm , carters mogen niet worden opgelast ,inlaat moet zijn als gehomologeerd oid , en je rijdt op kleine banen. zou je op banen als Assen gaan rijden en het regelement vrij kun je nog meer doen wellicht , mja dat doen we niet ;)

er word overigens nog steeds met 50cc gereden btw , std scooterklasse watergekoeld.

afgelopen vrijdag @ Pottendijk kwam ik btw nog even een Zipje tegen in Salamons en Swierts kleuren , maar heeft zaterdag niet meegedaan.

@ Mol , zo ,dat is echt niet netjes zoals dat gaat zeg!

en die 2e is gewoon dom :p

dat je die filmpjes nog hebt :)
 
Klopt...

Hadden we laatst nog een leuke discussie over... Toen werd er echt getjoent en op het randje gereden van detonatie, vastperen & het uiterste vragen van materiaal.

Momenteel trappen we het in elkaar, zetten het safe "want het knalt toch wel" :)

Haha wel toevallig, ik dacht er eigenlijk precies hetzelfde over.
Met een kant en klaar malossi pakket wat gewoon goed in elkaar zit kom je al een heel end.

Het aantal vastlopers etc is in vergelijking met de 50 ook vele malen minder, de 70 is dan misschien wat minder kritisch, maar toch hoor ik bijna niets meer over vastlopers etc.

toch wel weer balen dat ik die gouwe ouwe 50cc tijd nooit heb meegemaakt, afgezien v/d raceverslagen in het SOBW topic en hooguit 2 of 3 races als toeschouwer
 
Filmpje 1:
Zooo, leuke manier hoe Dennis van Rhoon, Karel Prins ff van z'n Runner af laat stuiteren met het ingaan van die bocht!

Fiilmpje 2
Weet niet wie er viel.
Paul of z'n teamgenoot Marcel, maar het was volgens mij wel Martijn van Rijn die er tegenaan tikt :O

Wel enorm leuk de filmpjes terug te zien.
Das voor m'n gevoel echt langgeleden.

Ik heb er ook nog 1 uit de oude doos.
110781211_6_Q3MN.jpeg

Ik hoor net van Martijn dat hij het inderdaad was tegen Paul aan.
 
@ pronk dat zijn geen misselijke scores!
ik dacht ooit een grafiekje van Daniel gezien te hebben, die zaten op 19??Pk volgens mij.

Vind het toch wel een prestatie om dat uit de 50cc te persen

Die hebben idd wel eens rond de 19pk gezeten, maar dat was dan wel geblokkeerd met tandriem, die score viel altijd iets hoger uit @ Tino. Maar dat zijn zeker geen misselijke scores! Ik weet zeker dat Ge of Rik met zo'n scooter gewoon top5 rijden @ open70 :)
 
wat een foto's en filmpies :D

Ge ik vind die foto's echt helemaal tegek :)
@Mol: hahaha wat een crashes zeg!

misschien een stomme vraag, maar ik vroeg me altijd al af wat voor vermogen er nou uit die 50 cc'tjes werd gehaald?
aangezien nu toch niemand meer bij de SOBW met de 50cc blokken rijd, mag het toch wel is gepubliceerd worden :p

aangezien er in het verleden toch altijd wel enigzins geheimzinnig over werd gedaan

Malaguti & Benelli tijd ca. 8/8.5 kW ongeveer 11 pk
Seizoen 2000/2001 rond de 14 pk
vanaf 2002 tussen de 16 en 18 pk
huidige top expi fietsen tussen de 19 & 20 "echte" pks (20mm)

Maar het gekke is dat bijv. ik tijdens de ISC 2001 (ca. 19 pk met de 70) my personal best heb staan van 50,011 en dat ik in de jaren daarna met 23/24 pk niet verder ben gekomen dan een 50.4. blijft gek pk's en scooters.
kijk maar naar de rondetijden van het eerste jaar SBO en het laatste, ik denk dat er bij de meeste een pk of 4/5 tussen zit, maar de rondetijden zwaar verbeteren is er niet bij.

btw, de jaren dat er echt geracet werd bij SOBW in de Topscooterklasse, met o.a. ondergetekende, Yrjo, Wilco, Arie (Vos), Ben (Barten), Rik, Dennis (Krebs) en met tuners als Malossi, Dirk Langenberg en Mario v/d Heijden. Waren de scooters ongeacht welke baan altijd de snelste klasse, zelfs op Croix. Dit om maar even aan te geven hoe hoog toen het niveau was. En daardoor iedereen zich ook heeft ontwikkeld als rijder, ik denk dat dat de grootste reden is dat we weinig nieuw top talent zien, en het eigenlijk nog steeds de "oude" garde is die vooraan rijdt.
 
Last edited:
btw, de jaren dat er echt geracet werd bij SOBW in de Topscooterklasse, met o.a. ondergetekende, Yrjo, Wilco, Arie (Vos), Ben (Barten), Rik, Dennis (Krebs) en met tuners als Malossi, Dirk Langenberg en Mario v/d Heijden. Waren de scooters ongeacht welke baan altijd de snelste klasse, zelfs op Croix. Dit om maar even aan te geven hoe hoog toen het niveau was. En daardoor iedereen zich ook heeft ontwikkeld als rijder, ik denk dat dat de grootste reden is dat we weinig nieuw top talent zien, en het eigenlijk nog steeds de "oude" garde is die vooraan rijdt.

Ik zou heel graag sneller willen zijn, maar het zit er echt niet in... En wat er niet in zit, kan er ook niet uit :(.

Dila, mario & Malossi was echt gestoord..... Die sound die uit die machines kwam was echt gestoord. DAT waren mensen met verstand van 2takt....:'(
 
Vooral het geluid uit die Polini machine van Yrjo was echt ziek!
Die hoorde je overal bovenuit.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top