SBO 80cc Speed7t Peugeot Kamikaze sprintframe sjeezer

Dus als je een pia of mina carter neemt ben je metteen een winnaar of je rijd tenmiste zeker weten in de top mee?
Zie dat anders genoeg pia en mina scooters dat niet doen.

En dat er nog nooit een peugeot bij de laaste 10 heeft gezeten komt doordat iedereen haast zo beperkt denkt als jou en bij voorbaat al weet te denken dat het met een peugeot niks word.
Zogenaamd vanwege de carters/inlaat.

Nou als pia en mina z,on top stand heeft qua cilinder en inlaat.
Waarom heeft een crossmotor dat dan niet?
En crossmotor blok heeft ook een staande cilinder met ongeveer dezelfde inlaat als een peugeot blok.
En met die blokken is toch echt niks mis.

Als er gewoon eens een goede tuner met veel middelen en geld en eens wat lef.
Zich vol op een peugeot zou storten zie ik hem rustig in de top 5 eindigen.

Of vergeten we de abt kymco sprinter.
Met een 70 pro raceje oude rondschuif carb en een koppeling die met een popnagel was vast gezet.
En die reed daar toch 7.1 of 7.2 mee.
Dus had je na kunnen gaan als daar top spul op gezeten had zoals een 2 fast mooie keihin vlakschuif en een normale hele koppeling.
Dan had ie makkelijk onder de 7 gekomen.
En dat met hetzelfde carter presiepe als peugeot.

Maar goed ik loop al jaren tegen het gelul aan dat peugeot niet snel zou wezen kom eens met argumenten ipv aleen maar van dat horen en zeggen reclame.
Er is namelijk gewoon geen echt min punt te noemen.
Enige punt is, is dat de massa het niet gebruikt.
Maar dat maakt het niet meteen slecht hoor.
De betamax en video2000 waren ook beter dan de vhs video recorder maar toch is vhs het uiteindelijk geworden.
En zo is het met een hoop dingen niet alles wat door de massa gebruikt word is ook meteen beter.

Maar goed dit gaat opzich offtopic dus als er iemand verder wil discuseren pm dan maar.

Hier wil ik ook even op reageren...

Ik vind dat ook weer een redenering van niks.... pia en mina hebben zich gewoon al bewezen... peusj nog niet. en de reden dat onze top jongens geen peusj pakken zegt al genoeg denk ik...

waarom zou je heeeeeel veeeeeeeel werk en geld steken in een carter die mischien niet eens lekker presteerd terwijl je een carter waar veeeeeeel minder werk in hoeft zeg al bewezen heeft...

lijkt mij dat je een basis pakt zoals wieger al zegt die al goed presteerd en dat gaat door ontwikkelen...

Ja gaat toch ook niet een Golf 2 cl helemaal ombouwen naar een snelle auto terwijl je met een golf gti al een snelle basis heb....

Maar goed no offense @ TS verder. vind het wel grappig dat je wat anders doet dan menig ander forumer...

Ik heb iig de middelen en het geduld er niet voor :*
 
kymco sprinter was btw op jubbega ( toch wel positieve metingen ) maar goed ik begrijp je punt...

we hebben niets tegen je michel en heb respect voor wat je wilt hoor :*
 
OMG Michel, heb je een klap van de molen gehad :P

Kom op zeg kansloze geouwehoer over pia , mina, peugeot "whatever" voor meuk wat kan het rotten wat die opbouwd.
Ga even iemand topic vergallen met geouwehoer:)
 
Kom op zeg kansloze geouwehoer over pia , mina, peugeot "whatever" voor meuk wat kan het rotten wat die opbouwd.
Ga even iemand topic vergallen met geouwehoer:)


Is toch een leuke discussie? Moeten er dan 15 pagina`s vol komen te staan met: "leuk ding", "lelijk ding", "Leuk ding, wil ik ook", "Ik zou hem in de sloot rijden" etc?
 
waarom zou je heeeeeel veeeeeeeel werk en geld steken in een carter die mischien niet eens lekker presteerd terwijl je een carter waar veeeeeeel minder werk in hoeft zeg al bewezen heeft...

Ik heb iig de middelen en het geduld er niet voor :*

Daar moeten we dan achter zien te komen of het wel of niet goed kan presteren. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de 2fast peugeot van Aftershock zal presteren komend seizoen ALS hij SBO gaat rijden :). En ik denk dat er in een peugeot carter echt wel potentie in zit om dit goed te laten lopen, alleen zijn de middelen die daarvoor nodig zijn gewoon minder bereikbaar. Dus daarom moet je ze aanpassen wat geld / tijd kost en dan nemen mensen dus eerder een mina / pia carter. Overigens heb ik de middelen er ook niet voor en daarom heb ik Aad al een pm gestuurd.


OMG Michel, heb je een klap van de molen gehad :P

Heb laatst wel mijn hoofd gestoten :P


Overigens heb ik een opgeboorde 80cc Speed7t mina gekocht. Deze is onder handen geweest bij ABT dus dat moet wel goed zitten. Hier komt volgende week wel meer over.

En daarnaast...een leuke discussie is nooit weg natuurlijk :W
 
Hahaha :*

Ik vind het persoonlijk nog steeds erg nutteloos. maar goed.

Nogmaals suc6!

Aan deze opmerking kan je zien dat peugeot een slechte naam heeft gekregen door mond op mond reclame en niet door feiten.
Want heb jij ooit wel eens een peugeot carter in de handen gehad?
Nee waarschijnlijk niet maar toch heb je er wel een oordeel over.
Komt gewoon omdat de massa roept dat het niks is en de rest loopt met die mening mee.
Zoals ik al meer gevraagt heb in een duscussie hierover.
Kom eens met aantoonbare fieten waarom het een minder blok zou wezen?

En dan niet met een antwoord komen"van pia en mina is gewoon beter want iedereen gebruikt het"
Das geen aantoonbaar feit namelijk.
Het is namelijk algemeen bekend dat de mens net schapen zijn en achter de massa aanlopen.
Zie de mode van kleding enzo ieder jaar.

Ik heb ie ieder geval alle 3 de blokken wel eens in de handen gehad en ik zie hier niet zoveel verschil in dat het minder zou moeten lopen.
Tenmiste ik kan de echte voordelen van een pia mina carter niet zien.
Dus laat iemand dit dan eens toelichten.
En de stand van de cilinder en inlaat hoef je niet over te beginnen want die is haast gelijk aan die van crossmotors.
En nam niet aan dat die onder de catogorie slecht vallen.
 
verhaaltje

dan heb jij toch andere blokken in je hand als mij en de rest, kijk naar de inlaat, deze is gwn verre van perfect te noemen. dat is dus ook het grootste nadeel. uitlaten is een probleem, enz

tot nu toe is er 1 iemand met een beetje score uit ene peug en dat is aftershock, voor de rest weet ik niemand die er iets leuks heeft uitgehaald.

ontopic:

ik vind het zeer tof wat je tot nu toe met peug hebt neergezet. De burn was gwn een hele vette afsluiting. ik zou gwn de opgeboorde speed op een pia carter leggen en daarmee gwn lekker mee gaan knallen.
 
Man man, wat een gezeik. Gewoon vet dat je dit doet :)

Ik heb er alleen maar respect voor, en met een beetje goede kijk op de zaak zijn er zeker goede score's mee te halen.

:W
 
we gaan gewoon proberen om de peugeot blokjes snel te krijgen.

moet lukken als de betrouwbaarheid verbeterd word, want dat is het grootste probleem
 
Aan deze opmerking kan je zien dat peugeot een slechte naam heeft gekregen door mond op mond reclame en niet door feiten.
Want heb jij ooit wel eens een peugeot carter in de handen gehad?
Nee waarschijnlijk niet maar toch heb je er wel een oordeel over.
Komt gewoon omdat de massa roept dat het niks is en de rest loopt met die mening mee.
Zoals ik al meer gevraagt heb in een duscussie hierover.
Kom eens met aantoonbare fieten waarom het een minder blok zou wezen?

En dan niet met een antwoord komen"van pia en mina is gewoon beter want iedereen gebruikt het"
Das geen aantoonbaar feit namelijk.
Het is namelijk algemeen bekend dat de mens net schapen zijn en achter de massa aanlopen.
Zie de mode van kleding enzo ieder jaar.

Ik heb ie ieder geval alle 3 de blokken wel eens in de handen gehad en ik zie hier niet zoveel verschil in dat het minder zou moeten lopen.
Tenmiste ik kan de echte voordelen van een pia mina carter niet zien.
Dus laat iemand dit dan eens toelichten.
En de stand van de cilinder en inlaat hoef je niet over te beginnen want die is haast gelijk aan die van crossmotors.
En nam niet aan dat die onder de catogorie slecht vallen.

Heb ik wel...

Nutteloos verhaaltje dit... appels met peren vergelijken....

Zoals ik een aantal pagina's terug al zei, waarom een Golf 2 CL proberen snel te maken terwijl er ook massa's Gti's rond rijden...

Daarom zeg ik dat ik het nutteloos vind...

Wel grappig maar nutteloos
 
Heb ik wel...

Nutteloos verhaaltje dit... appels met peren vergelijken....

Zoals ik een aantal pagina's terug al zei, waarom een Golf 2 CL proberen snel te maken terwijl er ook massa's Gti's rond rijden...

Daarom zeg ik dat ik het nutteloos vind...

Wel grappig maar nutteloos

Aangezien de topic starter aangaf dat een discussie niet erg was reply ik nog maar eens.

Daar zeg je namelijk presies wat ik al zei.
Jij loopt met de massa mee en neemt een golf gti omdat iedereen dat doet.
Terwijl die golf cl hetzelfde blok heeft, alleen dat blok heeft vanaf de fabriek want minder mee gekregen dan de gti.
Maar die cl is even snel te maken als die gti.

Dus ik zou idd de cl nemen om gewoon niet bij de massa te hoeven horen.
Ik win liever met een underdog dan met iets zogenaamd bewezen iets omdat de massa het heeft.
Als joel bv morgen met een peugeot blok zou winnen zou 80% hier hard een peugeot carter nemen en er geen vies woord meer over zeggen.
Zelfde mensen die nu roepen dat het bagger is.

Maar goed de reden dat ik hier al niet veel reply was presies deze.
En dat is dat hier mensen al hun mening/oordeel hebben zonder zich er echt in verdiept te hebben.
Iemand die zich er namelijk in verdiept had, had geweten dat de blokken niet zoveel verschelen van elkaar.
Het zijn beide membraan blokken via het carter.
Het is niet dat de ene zuiger gestuurd is of het membraan op de cilinder heeft zitten.
Dus verschillen zullen ook nooit groot wezen.

Maar goed ik had alles op een laag pitje staan omdat ik met 2takt motors bezig ben.
Was zelfs van plan om het aankomende jaar te laten schieten qua sprinten.
Maar door deze nog steeds minachtende denk wijze over peugeot motiveerd mij dat om het 2fast blokje deze maand nog in elkaar te rammen om te banken.
Dus over 2 a 3 maanden plaats ik wel eens een grafiekje wat mijn 2 fast blok deed.
Want die is misshien op een nog wat betere uitlaat na niet meer te verbeteren.
Dus wat daar uitrolt is wel ongeveer de max voor een peugeot.
En ik denk niet dat die onder de grens van pia of mina zal komen te liggen.
 
dan heb jij toch andere blokken in je hand als mij en de rest, kijk naar de inlaat, deze is gwn verre van perfect te noemen. dat is dus ook het grootste nadeel. uitlaten is een probleem, enz

tot nu toe is er 1 iemand met een beetje score uit ene peug en dat is aftershock, voor de rest weet ik niemand die er iets leuks heeft uitgehaald.

Heb jij feitelijk bewijs dat de a-symmetrische spoeling van een peugeot blok minder goed werkt als een symmetrische van het minar/pia blok? Mij wordt iig steeds meer duidelijk dat een Peugeot blok, met dezelfde onderdelen als een pia speed blok, ongeveer hetzelfde presteert.

Maar idd, het kost wat meer moeite. En om de specialiteit hoef je het ook niet te doen. Makkelijker is een pia/minar blok, dat weet iedereen.

Dus John G heeft wel gelijk.
 
Omdat een project pagina hier eigenlijk ook niet voor bedoeld is, en het zo toch ook wel offtopic gaat kunnen we misschien beter in het juiste topic verder gaan :)

http://forum.scooterforum.net/forum/f41/ff-nog-een-keer-uit-leg-peusjo-tuning-6221/index4.html

Was zelfs van plan om het aankomende jaar te laten schieten qua sprinten.
Maar door deze nog steeds minachtende denk wijze over peugeot motiveerd mij dat om het 2fast blokje deze maand nog in elkaar te rammen om te banken.
Dus over 2 a 3 maanden plaats ik wel eens een grafiekje wat mijn 2 fast blok deed.
Want die is misshien op een nog wat betere uitlaat na niet meer te verbeteren.
Dus wat daar uitrolt is wel ongeveer de max voor een peugeot.
En ik denk niet dat die onder de grens van pia of mina zal komen te liggen.

Ik ben zeer benieuwd wat voor score daar uit komt rollen :W
 
Aangezien de topic starter aangaf dat een discussie niet erg was reply ik nog maar eens.

Daar zeg je namelijk presies wat ik al zei.
Jij loopt met de massa mee en neemt een golf gti omdat iedereen dat doet.
Terwijl die golf cl hetzelfde blok heeft, alleen dat blok heeft vanaf de fabriek want minder mee gekregen dan de gti.
Maar die cl is even snel te maken als die gti.

Dus ik zou idd de cl nemen om gewoon niet bij de massa te hoeven horen.
Ik win liever met een underdog dan met iets zogenaamd bewezen iets omdat de massa het heeft.
Als joel bv morgen met een peugeot blok zou winnen zou 80% hier hard een peugeot carter nemen en er geen vies woord meer over zeggen.
Zelfde mensen die nu roepen dat het bagger is.

Maar goed de reden dat ik hier al niet veel reply was presies deze.
En dat is dat hier mensen al hun mening/oordeel hebben zonder zich er echt in verdiept te hebben.
Iemand die zich er namelijk in verdiept had, had geweten dat de blokken niet zoveel verschelen van elkaar.
Het zijn beide membraan blokken via het carter.
Het is niet dat de ene zuiger gestuurd is of het membraan op de cilinder heeft zitten.
Dus verschillen zullen ook nooit groot wezen.

Maar goed ik had alles op een laag pitje staan omdat ik met 2takt motors bezig ben.
Was zelfs van plan om het aankomende jaar te laten schieten qua sprinten.
Maar door deze nog steeds minachtende denk wijze over peugeot motiveerd mij dat om het 2fast blokje deze maand nog in elkaar te rammen om te banken.
Dus over 2 a 3 maanden plaats ik wel eens een grafiekje wat mijn 2 fast blok deed.
Want die is misshien op een nog wat betere uitlaat na niet meer te verbeteren.
Dus wat daar uitrolt is wel ongeveer de max voor een peugeot.
En ik denk niet dat die onder de grens van pia of mina zal komen te liggen.

@ TS dit word mijn laatse reply hier... (over dit verhaal)

Golf cl heeft niet de delfde motor als een gti... ken je feiten voor je onzin gaat blaten...
(mischien de basis that's it)

Je snapt het ook echt niet he?

Zoals jij redeneert kan je alles snel krijgen. maar waarom zou je dat doen? lekker belangrijk dat iedereen met de meute meeloopt. als het toch bewezen snel is? waarom zou je dan belachelijk veel tijd, geld en energie in iets steken wat mischien na heeeeeeel veeeeeeeeel bank uren net zo snel is...

Dus omdat iedereen elke ochtend brood eet ga jij patat eten? omdat je zo nodig anders wil zijn...

dat heeft een naam he?

Ik neem een cl want ik ben liever heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel meer geld kwijt dan mijn buurman maar dan ben ik wel net zo snel..... klinkt best wel nutteloos toch?

"Dus wat daar uitrolt is wel ongeveer de max voor een peugeot"

Hier zeg je zelf al dat er een max is... bij pia en mina zijn we nog niet op de max....

Beetje vreemd verhaal dus....

Maar goed om het even gezellig te houden...

Ik ben wel benieuwd naar die score...

Verder maar weer Ontopic? :P
 
@ TS dit word mijn laatse reply hier... (over dit verhaal)

Golf cl heeft niet de delfde motor als een gti... ken je feiten voor je onzin gaat blaten...
(mischien de basis that's it)

Je snapt het ook echt niet he?

Zoals jij redeneert kan je alles snel krijgen. maar waarom zou je dat doen? lekker belangrijk dat iedereen met de meute meeloopt. als het toch bewezen snel is? waarom zou je dan belachelijk veel tijd, geld en energie in iets steken wat mischien na heeeeeeel veeeeeeeeel bank uren net zo snel is...

Dus omdat iedereen elke ochtend brood eet ga jij patat eten? omdat je zo nodig anders wil zijn...

dat heeft een naam he?

Ik neem een cl want ik ben liever heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel meer geld kwijt dan mijn buurman maar dan ben ik wel net zo snel..... klinkt best wel nutteloos toch?

"Dus wat daar uitrolt is wel ongeveer de max voor een peugeot"

Hier zeg je zelf al dat er een max is... bij pia en mina zijn we nog niet op de max....

Beetje vreemd verhaal dus....

Maar goed om het even gezellig te houden...

Ik ben wel benieuwd naar die score...

Verder maar weer Ontopic? :P



Nou zal m,n laaste reply er ook aan vuil maken.
Jij begint dat ik m,n feiten moet kennen ander blaat ik onzin.
Terwijl ik jou al 2x gevraagd met aantoonbare feiten te komen waarom een peugeot carter minder zou wezen.
En daar heb jij nog geen 1x op beantwoord, dus kan al jou reply,s van hiervoor dus ook wel geblaat noemen.

En wat zou ik niet echt snappen he?
Volgens mij snap jij niks van lezen.
Ik zou denken dat alles snel te krijgen is?
Waar haal je die teks uit vandaan?

Jij begon uberhoud al over een golf terwijl we het over een peugeot blok hadden.
En nu alweer je patat en brood mooie vergelijking.
Dat jij bij alles het liefst achter de massa aanloopt moet jij weten.
Als die massa er morgen dus voor kiest om dagelijks de sloot in te springen zal jij dat dan ook wel gaan doen.
Want ja iedereen doet het dus dan is het vast goed.

En heeeelll veeeeell meer bank uren waarom?
Bij een peugeot kost alleen het aanpassen van de cilinder en inlaat wat extra tijd tov pia of mina.
Maar als het 1 x in elkaar zit loopt het even snel goed op de bank als een pia of mina hoor.
Misshien dat het voor jou nieuw nieuws is dat peugeot ook gewoon een vario met koppeling heeft net zoals pia en mina.


En dat max verhaal, tuurlijk zal het nooit de echte top wezen want een perfeckte afstelling in 1 x scoren word moeilijk.
Maar het gaat er gewoon dicht tegenaan zitten omdat er op mijn blok geen verbeteringen meer zijn toe te voegen.
Hoogstens de uitlaat die misshien beter zou kunnen.
Dus de score die daaruit rolt mits het mooi loopt natuurlijk, zal tegen de max aanliggen.
Zal sowieso geen 2 pk meer gaan schelen.


Maar goed verder ben ik eigenlijks wel uit gepraat mocht er al 1 verder willen discuseren dan maar even via de pm.
Want begint nu haast een topic in een topic te worden:P

TS succes met je project en vooral je peugeot blok lekker houden wat anderen er ook van zeggen.
Peugeot gaat ooit nog wel eens een scores neerzetten waar niemand meer wat van kan zeggen:winner:
 
Back
Top