SBO 2011 Scooterspecial zippert sponsored bij DDL Tjoening

Wuntke

DDL Tjoening
Hallo,

Ook dit jaar hebben we (Jaap en ik (Stephan Wuntke)) weer een projectje gemaakt en op gang gezet.

Ik zal voor de mensen die me nog niet kennen even kleine intro geven:
Stephan Wuntke 19 jaar oud afkomstig uit het oh zo fantastische Klaaswaal. Ik doe dit samen met een vriend van mij (Jaap Verhagen 20 lentes jong).

De bedoeling is nadat we vorig jaar de smaak een beetje hadden geproeft op de SBO sprint in Sluiskil met iets competetievers aan de start zouden staan in 2011. Op Sluiskil heb ik mee gedaan met dit hok:

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/Aerox2.jpg[/ir]

Dat was in de Scooter 70b gewicht zat op 142Kg, snelste tijd daarme was een slechte 8.3 .......

Nu hadden we dus het idee om dit jaar mee te gaan doen in de scooterspecial klasse, puur omdat we geen zin hadden om iets op te bouwen met kappen e.d. Maar vooral ook omdat we beide geen zin hadden om er heel veel geld in te pompen en we wel lekker wilden knallen.












Doelen:
  • Lol hebben
  • Leuke mensen ontmoeten
  • 24+ pk scoren
  • Leren, heel veel leren en ervaring opdoen
  • Zo veel mogelijk heel houden
  • Onder de 7.0 seconden duiken
Wat doe je dan? Juist je gaat een basis zoeken! Zo gezegd zo gedaan, even rondgekeken en in Barendrecht bij Hans Drent een interessant frame gevonden:

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00346-20100524-2000.jpg[/ir]

Sommigen van jullie zullen het misschien herkennen als het oude frame van Jordi Oom, Vasco, HD Tuning oid en dat is het ook :!

Toen hebben we besloten om met het oude blokje van Jaap zijn zippert eronder te hangen zo gezegd zo gedaan, echter kwamen we bij het monteren van de blokje erachter dat het carter lekte op de carter helften dus toen hebben we nieuw carter aangeschaft! Ook was tot onze verbijstering het cilinderhemd helemaal door gescheurd in de cilinder..... :X allemaal vrij kut dus...

Nieuw gekocht:

  • Pia carter
  • Cilinder
  • Keihin met serrienummer
Dit bij DDL Tjoening gedaan en Dennis heeft ook gelijk alles getuned en overgezet van het oude blok....

Toen hadden we het idee om het oude lege blok maar eens onder het frame te hangen om te kijken hoe het eruitziet, dus Jaap kwam een paar uurtjes beunen en zo hebben we alles passend gemaakt/gekregen

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00386-20100710-1846.jpg[/ir]
[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00367-20100614-0710.jpg[/ir]

Ook gelijk kabelboom aangelegd omdat een deel van de draden wel door het frame loopt en een aantal niet zonder dat we in de kabels zouden moeten knippen.... Dus die ook maar gemaakt en aangelegd.


SBO Lisse 2010

Nou had ik me ingeschreven voor SBO Lisse in 2010, dus wij zijn gaan banken met het ding helemaal goed gekregen alles optijd (dag ervoor dus :+) geborgd en goed gemaakt.​

Weersvoorspeling : REGEN.....​

Wij s'ochtends met het hok in een 206'je naar Lisse geboekt onderweg al veel regen gezien dus de hoop op rijden was al vrij snel verkeken....
Bij aankomst was het gelukkig wel droog, maar aangezien wij (en vooral ik) het rustig aan wil doen en liever met droog weer op dat hok reed hebben we besloten om maar te gaan kijken en mijn veiligheid voor lief te nemen aangezien het de 1e keer op dat ding zou worden voor mij.​


Update 2011

Het jaar 2011 heeft voor ons alweer wat leuke dingen gebracht, zo hebben we de set-up wat aangepast en uitgebreid met dank aan Dennis (Vl13 tuned + malossi spruitstuk)​

Ook hebben we redelijk wat testmateriaal tot onze beschikking en willen we veel gaan testen met het blok. We rijden momenteel nog met een Malossi overbrengings setje maar willen dit veranderen in een Polini evo 6 en een 2e generatie Polini poulies.... (die laaste zoeken we nog!!!)

Zo staat het hok erop dit moment bij (kleine 8 weken terug)​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/IMG00392-20100805-1724.jpg[/ir]​


Update februari 2011

Inmiddels zijn deze dingen aangekocht/gedaan eraan:​

  • Recht stuurtje + clamp (dankje wel Jordi)
  • Alu voorvorkje (dankje wel Jordi)​
  • Voorvorkbusjes maken (dankje wel Dennis)​
Voorvorkje zit er ookal op, alleen is het stuk draad dat boven de bovenste lager-aandraai-ding zit te groot waardoor het clampje niet laag genoeg kan er hier dus nog een gat tussen zit van een cm of 2 á 3. Hiervoor moet ik dus nog even een oplossing zien te vinden om zo het stuur wat lager te krijgen.​












Meest recente foto's van het hok (geloof paar weken terug)​



[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/DSC07450.jpg[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/DSC07452.jpg[/ir]​

[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/DSC07451.jpg[/ir]​







dat was het voorlopig wel.... Er zullen niet meer zo heel veel updates komen over dingen die aan het uiterlijk/frame zijn gedaan, het blok zit aardig op vermogen (Doelstelling van hierboven is ookal ruim gehaald) dus nu gaan we het blok proberen door te ontwikkelingen zodat het vermogen constant blijft en het eventueel nog harder gaat lopen...​


Ook ben ik inmiddels ingeschreven bij de SBO als # 222 (was eerst 22, maar Oscar moest toen huilen, dus was ik zo lief om het te veranderen :+O-))


Update 02-03-2011

Vandaag even langs DDL geweest om te bespreken wat we kunnen gaan testen, hebben afgesproken o.a. wat pijpen te gaan testen ookal geeft deze c21 meer vermogen dan de meeste anderen.....

  • DDL Pijp
  • R/T Auspuffff
  • MHR '06 uitlaat
  • Hebo pijp
  • Yasuni C21 van ons al
  • ABT pijp op de kop getikt
[ir]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/image.jpg[/ir]


Update 11-04-2011

Nou een foto loze update helaas, zoals sommigen van jullie misschien al via het slapgeouwehoer topic hadden gelezen is de cili kapoet :p

Dus nu een ander blokje van zolder getrokken om er mee te gaan rijden as zondag alweer! Daarna kijken we wel wat we gaan doen, want dat blokje lag niet voor niets op zolder natuurlijk ....​

Ook afgelopen zondag (gisteren) wat wezen proefrijden.... Ging wel okay, alleen moet ik gewoon heel erg wennen aan het wegrijden en aan de machine.... Maja komt wel goed!​

Zie jullie zondag wel, misschien komt er tussendoor nog een update idunno :p


Laat een reactie achter! Je mening is welkom!

mvg

Stephan Wuntke
Jaap Verhagen​


Met dank aan:​
  • DDL Tjoening in Klaaswaal
  • HD Tjoening voor frame + vario​
  • Jordi Oom voorvorkje + stuur​
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ziet er netjes uit!

als er teveel draad op de voorvork zit kan je die er gewoon voorzichtig vanaf vijlen zodat je clamp wat lager kan. (Er kon maar beter wat teveel als teweinig draad op de voorvork zitten natuurlijk:) en als je het nogsteeds zoals mij hebt zitten kan je maar beter 2 moeren ipv 1 monteren. 1 kan vrij makkelijk los trillen.

succes met de goede tijden, aan het frame zal het in ieder geval niet liggen:)
 
@ Wallie

Set-up is momenteel:

Hebo Manston Revolution DDL Max Tuned
Power one p12 asje
VL 13 + Malossi draaibaar DDL Max Tuned
Keihin 28mm met serrienummer alleen gepolijst
PVL Digitaal
Yasuni C21
Malossi Overrange 2005 (Vario en poulies)
Afgedraaide ventilvar
Delta clutch
en uhm een Malossi wingbell dacht ik

Vertanding R.F. is op dit moment 7,7 als ik het goed heb!

@ Martin Kossen
Grafiekje is erwel, even overleggen ofdat we die plaatsen, want aangezien er net zals Cor van dijk ookal zegt nogal wat gezeik is op de DDL Grafieken en ikhun niet in een slecht daglicht wil stellen lig de keus niet bij mij:

@ Os
Jups zoeits was het idd :p

@ Jordi
Jah dat weg vijlen was ik idd van plan zodat de clamp wat lager komt te ligge, nu lijkt het op een periscoop en dat is ook geen gezicht :O In iedergeval bedankt voor de reactie en zal mijn best gaan doen :p


@ de rest (heb iedereen nu bijna persoonlijk te woord gestaan :p)
Thnx voor de reacties! en de antwoorden op jullie vragen staan hierboven wel ergens!

Mvg
Stephan
 
Last edited:
24+pk en je doel is onder de 7.7??

Dat is correct en tevens juist! Iets mis mee dan? Lijkt mij een leuke doelstelling ;) vermogen wil niet altijd zeggen dta je snel gaat.... en ik denk 7,7 een reeël doel is dat ik misschien in de 1e race al haal maar dan stellen we die doelstelling wel bij :)
 
Ziet er allemaal netjes uit zo!

Ach DDL bank of niet, ik ben van mening dat het niks scheeld. Bij Vas op de Tovami zat ik op een krappe 21pk, bij DDL op de Tovami net door de 20pk.
Als het maar hard rijd en je het verschil maar kan testen tussen bepaalde onderdelen toch :W

Zie jullie wel @ Etten-Leur!
 
@ Pepijn
Okay dat zou best kunnen, wij zijn alleen nog maar DDL op de bank geweest en alles is naar wens, is 5min lopen en ik ben er dusja ideaal....

Zekers! Zie jou en Jasper en consorten wel op Etten-Leur komen we wel bij jullie staan denk ik weer :)

@ Frank
Thnx! Komt het radje je bekend voor? hebben we toen bij jou vandaan getoverd ;)

@ Oscar
Zoals hij ernu bij staat niet, een kleine 3 maanden terug hebben we er wel even mee gereden toen voor Lisse maar dit jaar nog niet, al dat pleuris weer + kou en hij staat wel lekker op zolder :p met het nieuwe voorvorkje + de nieuwe voetsteuntjes moeten we idd weer even gaan kijken ofdat het lekker zit en loopt ...
 
ziet er allemaal lekker verzorgt uit!
ben benieuwd wat het ding gaat doen op de baan:)

24+pk en dan 7.7 sec vind ik inderdaad ook erg vaag.
Je mag toch wel een beetje een moeilijkere doelstelling stellen?
of weeg je 100 kg ofzo?

7 sec moet wel makkelijk haalbaar zijn lijkt mij
 
@ Stijn mwa ... idunno doelstelling kan je toch altijd nog bij stellen?? Dus ik vind dat er niet zo nauw moet worden gekeken ernaar....

en 100kg niet echt .....

als je me dik/groot vind op dat Aerox plaatje??
[IR]http://i665.photobucket.com/albums/vv19/Wuntke/SBO%20Sprint%20Zip/DSC07459.jpg[/IR]
dat ben ik op het hok, ben 1.73 en weeg 66kg ;)
 
ik heb met iets meer als 135 kilo totaal gewicht al een 6,99 gereden op dit frame dus onder de 7 moet makkelijk te doen zijn.
 
@ stainVonGay, Maar jij bent ook langzaam :*



Waar haal je trouwens zo een Malossi c21 ? :+

[

Set-up is momenteel:

Hebo Manston Revolution DDL Max Tuned
Power one p12 asje
VL 13 + Malossie draaibaar DDL Max Tuned
Keihin 28mm met serrienummer alleen gepolijst
PVL Digitaal
Malossie C21
Malossie Overrange 2005 (Vario en poulies)
Afgedraaide ventilvar
Delta clutch
en uhm een Malossi wingbell dacht ik


Maar succes verder, ziet er in ieder geval verzorgd uit allemaal :)
 
Back
Top