SBO 80cc Speed7t Peugeot Kamikaze sprintframe sjeezer

Ben ik nou de enigste die het standpunt / hoek waarin het blok hangt gewoon grofweg super lelijk vind?

Valt nog niet echt veel te zien, ben benieuwd wat je er nu van gaat maken...

Ben ik nou ook echt de enige die vindt dat je het jezelf wel erg moeilijk maakt allemaal?

Dit soort dingen moet je doen als je je eigen machinepark hebt, of daar beschikking over hebt.

Dit kost je 2x zoveel geld en levert minder op dan wanneer je het op een normale manier zou doen.

Als je orgineel wil zijn, dan moet je hebben; kennis, tijd, geld en handigheid.
Zonder al deze dingen is het alleen maar verspilling. No offence verder.
 
hey michel ziet er leuk uit maar tcr blok word te duur nu ga je hier geld in stoppen en dan is de vraag nog maar of je genoeg vermogen heb had dan tcr blok gehouden dit verkocht had je meer zekerheid denk ik ..
 
tcr was toch ook origineel? vondt ik persoonlijk vetter en zou harder gaan denk ( daar gaat et toch uiteindelijk om :P )

maar wel leuk dat je hier voor kiest, en kwa prijzen zal je dit ook nog tegen gaan vallen denk ik * denk aan krukas ombouwen en de dure big bore cilinder *

komt wel goed, je ging ook naar TD toch ? STAMPFEN !!!!

Asje ombouwen valt mee hoor... (als je nog een asje heb)

Doet er eindelijk iemand wat leuks krijgt die weer dom commentaar:p

Ziet er leuk uit Michel, wat zijn je plannen met de krukas? Laten maken neem ik aan?

Dom commentaar? pfff beter hou jij je niet veel intelligentere commentaar voor je :*
 
denk dat je aardig wat meer geld kwijt bent aan het maken van het peugeot blok wat hier beschrijft.

dan dat je tcr blok had gehouden. hier komt iets meer bij kijken dan een evo op je peugeot carter douwen.

ookal is het natuurlijk wel erg leuk.
 
tcr was toch ook origineel? vondt ik persoonlijk vetter en zou harder gaan denk ( daar gaat et toch uiteindelijk om :P )

maar wel leuk dat je hier voor kiest, en kwa prijzen zal je dit ook nog tegen gaan vallen denk ik * denk aan krukas ombouwen en de dure big bore cilinder *

komt wel goed, je ging ook naar TD toch ? STAMPFEN !!!!

Big bore cilinder komt te laat dit jaar denk ik dus ik ga zelf een Speed7t aanpassen. Ik heb een aanbod gekregen van Pikeheat, hij bied een 50mm Speed voor pia aan waar alleen nog een wand in moet. Moet hier nog even over nadenken.

En als jij ook naat TD gaat moeten we echt even meeten 8)


Ben ik nou de enigste die het standpunt / hoek waarin het blok hangt gewoon grofweg super lelijk vind?

Het moet nog opnieuw gelast worden, en daarbij zal het standpunt hoger komen te liggen :* Dat het blok naar beneden wijst vind ik zelf ook niet mooi. Maar het was gelast voor pia carter.


Leuk projectje! Ben wel benieuwd of je een BB neemt of een std Speed opboord!

Als ik het goed lees wil je de cilinder op het carter aanpassen? Misschien een idee om de tapeinden te verplaatsen?

Succes ermee!

Ik ga dus voor een opgeboorde speed7t :). En het was ook idd de planning om mijn tapeinden te verplaatsen, en niet die van de cilinder.


Dat lijkt me wel, idd :P
Snap je frame-keuze alleen niet, maar goed.
Zie het wel @ SBO'08 :*

Ik vind het een mooi degelijk frame :W
 
Ja, moeten de tapeinden dan verplaatst worden? Nee toch?

Als je de boring groter maakt bij een pia cilinder naar 50 mm, moeten je tapeinden dan verplaatst worden in de cilinder? Zo niet, dan past die cilinder toch gelijk?
 
tapeinden zijn gelijk bij pia cilinder, dus tapeinden verplaatsen is onzin.

ik pak zowiezo altijd een pia cilinder voor een peugeot blok, dit is nagenoeg gelijk, enkelt wat gezeur met de koeling.
 
Ik heb hem dus een opgeboorde speed aangeboden. Hier zit uiteraad nog wel wat werk aan. Maar het is iig al een begin.

Verder vindt ik het een mooi project, en hoor ik het wel van je :)
 
Ben ik nou ook echt de enige die vindt dat je het jezelf wel erg moeilijk maakt allemaal?

Dit soort dingen moet je doen als je je eigen machinepark hebt, of daar beschikking over hebt.

Dit kost je 2x zoveel geld en levert minder op dan wanneer je het op een normale manier zou doen.

Als je orgineel wil zijn, dan moet je hebben; kennis, tijd, geld en handigheid.
Zonder al deze dingen is het alleen maar verspilling. No offence verder.


Enigsinds heb je gelijk dat er best eens iemand met veel mindelen tijd en geld er een mee bezig mocht gaan houden.

Maar is onzin dat je maar geen peugeot blok al semi tunen zou moeten nemen.
Dat plug and play van pia en mina daar is wat aan.
Hier zit tenmiste nog echt wat aanpas werk aan wat je dus echt zelf moet bedenken op te lossen.
Gewoon een uitlaat en cilinder ect kopen en erop draaien kan iemand van 10 zelfs nog wel.

Dus ik zeg :winner: dat je tenmiste een peugeot blok pakt.
Motiveerd mij ook weer om het 2 fast blok weer eens uit het stof te pakken
 
Over het duurder zijn, had je TCR cilinder gehouden en deze op het peugeot carter gezet! Maar nevermind, blijft dit wel een erg leuke uitdaging.

Nog plannen voor de inlaat?
 
Enigsinds heb je gelijk dat er best eens iemand met veel mindelen tijd en geld er een mee bezig mocht gaan houden.

Maar is onzin dat je maar geen peugeot blok al semi tunen zou moeten nemen.
Dat plug and play van pia en mina daar is wat aan.
Hier zit tenmiste nog echt wat aanpas werk aan wat je dus echt zelf moet bedenken op te lossen.
Gewoon een uitlaat en cilinder ect kopen en erop draaien kan iemand van 10 zelfs nog wel.

Dus ik zeg :winner: dat je tenmiste een peugeot blok pakt.
Motiveerd mij ook weer om het 2 fast blok weer eens uit het stof te pakken

Waarom zou je iets opbouwen om je eerste verliezen weer te winnen. Om echt snel te gaan zul je ook met het beste begin (lees carter) moeten beginnen. Ik vind het vetter als je een 2fast met 28pk hebt dan een 86cc speed op peugeot waar je net 22 pk uit haalt.

Maargoed. dat is mijn puur op sprint/vermogen gerichte mening. Ik heb namelijk nog nooit een peugeot blok in de finale gezien ;)

Het klopt dat het specialer is dan de rest. Maar waarom zou je dat persé willen?

Hoe dan ook, het is jouw ding, Jij mag het weten, succes!
 
Mwah ben het niet helemaal eens met wat je zegt Wieger,

Waarom rijd jij met Evo terwijl een Speed cilinder meer bewezen heeft?

En als je geen rare dingen probeert zullen er ook nooit verbluffende resultaten worden gehaald, anders evalueren we niet.

Maargoed ik heb wel zwaar respect voor dit project, hoewel ik zelf het niet zou doen omdat ik liever in de scooter70 klasse blijf :p maar origineel is het zeker!
 
Waarom zou je iets opbouwen om je eerste verliezen weer te winnen. Om echt snel te gaan zul je ook met het beste begin (lees carter) moeten beginnen. Ik vind het vetter als je een 2fast met 28pk hebt dan een 86cc speed op peugeot waar je net 22 pk uit haalt.

Maargoed. dat is mijn puur op sprint/vermogen gerichte mening. Ik heb namelijk nog nooit een peugeot blok in de finale gezien ;)

Het klopt dat het specialer is dan de rest. Maar waarom zou je dat persé willen?

Hoe dan ook, het is jouw ding, Jij mag het weten, succes!


Dus als je een pia of mina carter neemt ben je metteen een winnaar of je rijd tenmiste zeker weten in de top mee?
Zie dat anders genoeg pia en mina scooters dat niet doen.

En dat er nog nooit een peugeot bij de laaste 10 heeft gezeten komt doordat iedereen haast zo beperkt denkt als jou en bij voorbaat al weet te denken dat het met een peugeot niks word.
Zogenaamd vanwege de carters/inlaat.

Nou als pia en mina z,on top stand heeft qua cilinder en inlaat.
Waarom heeft een crossmotor dat dan niet?
En crossmotor blok heeft ook een staande cilinder met ongeveer dezelfde inlaat als een peugeot blok.
En met die blokken is toch echt niks mis.

Als er gewoon eens een goede tuner met veel middelen en geld en eens wat lef.
Zich vol op een peugeot zou storten zie ik hem rustig in de top 5 eindigen.

Of vergeten we de abt kymco sprinter.
Met een 70 pro raceje oude rondschuif carb en een koppeling die met een popnagel was vast gezet.
En die reed daar toch 7.1 of 7.2 mee.
Dus had je na kunnen gaan als daar top spul op gezeten had zoals een 2 fast mooie keihin vlakschuif en een normale hele koppeling.
Dan had ie makkelijk onder de 7 gekomen.
En dat met hetzelfde carter presiepe als peugeot.

Maar goed ik loop al jaren tegen het gelul aan dat peugeot niet snel zou wezen kom eens met argumenten ipv aleen maar van dat horen en zeggen reclame.
Er is namelijk gewoon geen echt min punt te noemen.
Enige punt is, is dat de massa het niet gebruikt.
Maar dat maakt het niet meteen slecht hoor.
De betamax en video2000 waren ook beter dan de vhs video recorder maar toch is vhs het uiteindelijk geworden.
En zo is het met een hoop dingen niet alles wat door de massa gebruikt word is ook meteen beter.

Maar goed dit gaat opzich offtopic dus als er iemand verder wil discuseren pm dan maar.
 
Back
Top