SBO 80cc Speed7t Peugeot Kamikaze sprintframe sjeezer

::Michel::

Arrrg, I'm a Pirate
SBO 80cc Speed Peugeot Kamikaze sprintframe sjeezer

Jaja daar ben ik weer, met weer een nieuw brouwsel :p

Jullie kennen me nog wel van de Ice

scooter1-1.jpg


Jullie weten misschien al wel dat ik ben gestopt met de TCR. Ik heb hem weer verkocht omdat het anders allemaal te duur werd, in combinatie met het peugeot blok, chauffeur rijopleiding, en de rest. Het kamikaze sprintframe blijft gewoon en dit ga ik opbouwen met het peugeot blok. Mijn doel is om een 86cc Speed7t hierop aan te passen. H

Vandaag al een beetje gebeund hoe het er uit kan komen te zien:

Je besluit de Viva voorvork passend te maken voor het Aerox frame, beginnend bij het inkorten ervan.

Je maakt eerst de pootsen lekker kort met de slijptol:

PB120133.jpg


Dan haal je dit eruit:

PB120135.jpg


Je kort de poten in en stopt ze weer in de veer:

PB120137.jpg


Toen het gevaarte naar beneden gesleept om buiten even wat nette foto’s te schieten.

PB120139.jpg


PB120140.jpg


PB120141.jpg


PB120142.jpg


Het pia subframe is er een paar weken geleden aangelast bij Danny phantom, en gelukkig blijkt deze ook nog eens passend te zijn voor het peugeot carter :W. Enkel is deze brak gelast en dit moet nog een keer overgedaan worden. En de voorvork moet even afgedraait worden omdat deze zo niet in de balhoofd past met lagerschalen, en even nieuwe schroefdraad erop fixen.

Heb mijn scooter in deze situatie gewogen en kwam al uit op een gewicht van +/- 35 kilo, en dit is gewoon veel te zwaar al. Maar er komt sowieso een voorvelg met trommel rem. Dit carter komt wel weer een keer onder de Ice die ik van de zomer op ga bouwen. Of dat een lopend blok is weet ik nog niet, onderdelen heb ik er al wel voor :p. Hier komt vanzelf wel een pagina van.

Waarom doe ik dit en niet met de TCR. Omdat ik dit meer zie als een uitdaging en ik gewoon van Peugeot houd :love: En om iets orgineels op te bouwen waar bijna niemand mee sprint.


Update 15-12-2007

Bij deze even een kleine update, kan ook wel een grote update doen maar ik wil nog wat ''geheim'' houden en wachten tot het klaar is :).

Vandaag heb ik EINDELIJK het V-Force membraan huisje voor peugeot in mijn bezit gekregen :winner:. Iets wat ik al 2 jaar lang wil hebben. Ik heb deze over gekocht van Maick. Ik koop ook zijn 85mm as over. Dit wil ik volgende week even afhandelen met Maick :), ik zit ook met wat bekeuringen wat het weer belemmerd :rolleyes:.

Genoeg hierover...we gaan over op foto's :D.

DSC00101.jpg


DSC00112.jpg


DSC00108.jpg


DSC00107.jpg


DSC00105.jpg


Ook heb ik een tijdje geleden een Opgeboorde Speed6T gekocht. Dus als een moderator de 7t in 6t wil veranderen, bvd :). Hij is onderhanden geweest bij ABT en der is rond de 24.5pk mee gescoord :W. Dus dat moet wel goed komen :#

Genoeg gekletst..foto's :D

DSC00113.jpg


DSC00116.jpg


DSC00117.jpg


DSC00118.jpg


DSC00119.jpg


DSC00120.jpg



Mijn carter was bij Servien geweest voor een straalbeurtje, maar door de coating duurde dit te lang en heeft hem terug gestuurd. Nu ligt hij hier bij de plaatselijke metaalbewerkings bedrijf voor een straal beurtje :p. Dus die heb ik deze week hopelijk ook weer binnen :). Ook vordert de scooter beetje bij beetje maar dit komt wel als het allemaal een beetje uit de beunstatus is :W.

Mvg Michel :W


Update 03-02-2008

Dan eindelijk weer een update van mijn kant.

Omdat ik de scooter toch niet mooi vond met alleen een frame. Ben ik gaan denken over kappen. Gelukkig had ik nog wat kappen liggen van mijn oude Speedfight 1. Deze wou ik al tig keer weg gooien omdat ik er toch niks mee deed en ze er al 2 jaar lagen.

Eerst was het idee er alleen maar om de voetenkap erop te zetten, omdat ik mijn voeten toch ergens kwijt moest :p Hier kun je tevens meteen zien dat ik een Zip voorvorkje heb aangeschaft.

DSC00076.jpg


Toen voor de grap de rest van de kappen er maar even op gegooid:

DSC00084.jpg


Dit zag er natuurlijk voor geen meter uit :X Maar toen ik even tussen de buitenlandse projecten ging neuzen kwam ik deze Aerox tegen.

luimg6.png


Ik was er meteen verliefd op en wilde zoiets met mijn Speedfight kappen doen. Dus de volgende dag maar even gaan passen en meten en maar gaan zagen :7

DSC00096.jpg


DSC00090.jpg


Meteen maar even een kleurtje gegeven :p

Toen de voorkap klaar was ben ik met de voetenkap begonnen. Dit nam meer moeite en tijd in beslag dan gepland, maar het hield me lekker bezig. Ik zeg er meteen even bij, ik ben geen polyester / plamuur koning. Het ziet er dus niet altijd even strak uit enzo, maar dat maakt mij niet uit.

Mja, zodoende hier ook maar de zaag in gezet. En een begin gemaakt met het polyester werk. Hier eerst de ''mal'' waar de polyester overheen kwam:

DSC00151.jpg


De polyester matjes er overheen gesmeerd en wachten tot het droog was.

DSC00154.jpg


En als laatste polyester gebeuren een poly plaatje gemaakt en erop gepolyd:

P1070009.jpg


Na een heleboel plamuren, schuren, polyester en zelf kit kwam het er zo uit te zien :D

DSC00197.jpg


DSC00198.jpg


Ook even een onderkuip en zadel gekocht. Zadel koste mij maar 5 euro excl dus die maar meteen gekocht :D. Heb er zelf een hoes overheen getrokken.

Ook kwam ik op het idee om die lelijke ribbels weg te slijpen met de slijptol 8P. Na een hoop plamuur en schuur werk werd dit nog niet helemaal strak en, en omdat de verf ook niet een heel seizoen blijft zitten kwam ik vandaag op het idee om van die anti-slip strips erop te plakken. Hier moet ik nog even naar op zoek, als iemand een i-net site weet of waar je dit kunt kopen, meld het even :)

Dan vandaag de kappen klaar gemaakt en gespoten :D

P2030047.jpg


P2030045.jpg


P2030054.jpg


P2030057.jpg


P2030058.jpg


DSC00294.jpg


Kappen moeten nog wel vaker gespoten worden, met name de zijkapjes, deze worden ook aan de binnenkant gespoten zodat dit wat netter oogt. De hoes staat goed strak. Moet nog wel even kijken of dit stuur zo kan blijven, omdat deze nou bijna niet kan sturen.

Ook laat ik binnenkort de balhoofd spullen op maat maken door Robin. En blok etc ligt bij XSH en dit verwacht ik eind van de maand klaar :W

Dit was hem voor eerst wel :)


Setup:

Cilinder: Malossi MHR Speed6t 80cc opgeboord
Krukas: Aangepaste RHQ met 85mm as en afgedraait voor vario
Carburateur: Keihin 28mm
Inlaat: V-force inlaathuisje
Uitlaat: Roost / ABT
Vario: Malossi MHR Overrange 2005
Poulie: Malossi MHR Overrange 2005
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell
Ontsteking: HPI 2005

Doelen:

Rond de 40 kilo sprint klaar.
21+ pk halen met Peugeot.
Onder de 7.5 knallen


Mvg Michel
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

frame zit er allemaal mooi uit, lijkt ook geen drol te wegen.
Maar ik zou eerst even afwachten tot die cilinder er is.
Zal nog wel even duren denk ik. :X
 
Beter flikker je gewoon dat lelijke peusj blokje weg :X
en bouw je er lekker een pia blokje...8)

Ziet er verder wel goed uit! ben beniewd!
 
ziet er leuk uit,
lekker licht ook,

ben je van plan om met de nieuwe BB speed te gaan rijden of gewoon een opgeboorde/ophoogplaat ??
of heb ik hier overheen gelezen

succes
 
opzich wel een vet idee, ik zou dr niet opgekomen zijn iig! Ga je deze keer wel met fatsoenlijke vertanding rijden? :p

suc6 ermee verder,

oooi
 
tcr was toch ook origineel? vondt ik persoonlijk vetter en zou harder gaan denk ( daar gaat et toch uiteindelijk om :p )

maar wel leuk dat je hier voor kiest, en kwa prijzen zal je dit ook nog tegen gaan vallen denk ik * denk aan krukas ombouwen en de dure big bore cilinder *

komt wel goed, je ging ook naar TD toch ? STAMPFEN !!!!
 
Ben beniewd wat dit word en wat die cil gaat doen,

als je zelf niet te veel weegt kan je denk ik nog wel leuke tijden rijden aangezien het frame wel licht lijkt?

suc6 blijf t volgen:)
 
Ben ik nou de enigste die het standpunt / hoek waarin het blok hangt gewoon grofweg super lelijk vind?

Valt nog niet echt veel te zien, ben benieuwd wat je er nu van gaat maken...
 
vind het wel wat hebben Michel :) Wel alles netjes laten cotaten/spuiten dit jaar! En volgens mij ga michel gewoon met een opgeboorde speed knallen? (weet dit haast wel zekker eigenlijk) Nou zie/spreek je!
 
Leuk projectje! Ben wel benieuwd of je een BB neemt of een std Speed opboord!

Als ik het goed lees wil je de cilinder op het carter aanpassen? Misschien een idee om de tapeinden te verplaatsen?

Succes ermee!
 
Als je toch aan het hakken en zagen bent waarom pak je geen 88cc, 45mm slag? Of zelfs een 46 slag met een iets kleinere boring dan 50mm,Dat je net op de 89.9cc uit komt. In een peugeot carter heb je tocn een 5mm vlees wat je uit je krukasholte kan kotteren voor een grotere slag. Beter maak je een vierkante motor :) Moet je zelf maar even gaan rekenen welke slag/boring je max kan pakken voor -90cc. (hoe kleiner de boring, hoe minder je aan je poorten verprutst)

Succes met het project. Ben benieuwd hoe het zal vorderen
 
eindelijk nog een 80cc peugeot blokje (ben een tijd de enigste geweest zover ik weet)

ben benieuwd wat het word.

en als het goed is ga ik ook sprinten2008 dus kan leuk worden.

succes
 
Back
Top