"Sander's beun Zip sp Project"

Status
Not open for further replies.
Zo...

De scooter eens onder het stof vandaan getrokken...in het teken van "effe iets anders" een 19mm tropheo onder de Zip geschroeft, en daar eens mee gaan testen...

Eerst stond de carburateur wat te rijk, en de rollen wat zwaar..(lijkt me een logische redenering, gezien de carburateurwissel, maargoed :X).

Na 5 minuten te hebben gereden, was het gelijk gedaan met de pret. De carburateur schoot door onbekende reden uit het spruitstuk, en heeft tussen het wiel & carter gezeten.. Daar is de benzineslang en gaskabel losgeschoten, en heeft hij een rem/stuiter-weg van 90 km/h tot 0 km/h over het asfalt gemaakt:

- Vlotterbak, choke, stationairschroef, kelk-huis & gasschuifklepje zijn overleden..

Ik hoop hem nog te kunnen oplappen, anders gaan we het geheel overzetten op een ander huis, of een nieuwe carburateur kopen.. Erg jammer, en zonde van het geld...:(.

Ik moet wel zeggen, dat er nogsteeds flink wat vaart achter zat, en dat het heel behoorlijk liep!! (ondanks de 9mm mindere doorlaat...). Ophoogkomen deed hij iig nogsteeds..(natuurlijk wel minder dan voorheen...)..

Kijken of we voor Januari eens een run kunnen maken, met deze setup..(want eerder zal het er eerlijkgezegd niet van komen, ben ik bang :X)

Tinne said:
Hoe ging de scooter sander?

"heel vet, alleen jammer dat jullie er niet bij waren"

Ja,ja sure....

" Als die echt zo vet ging dan wil ik wel ff een stukje knallen "

" Ja...nu kan het niet meer, de carb is eruit gevlogen "

" tuuuuuuuurlijk " :L

Balen sander! maar komt vast wel weer goed, en ik denk dat t met die 19 ook lekker door blijft branden...

wat zijn de koopmanscrewleden toch een lieverdjes :love:

Sander says:

Een goeie slangenklem met nieuwe carburateur ook niet 8P.

Wacht maar af...binnen een weekje, brand het weer als vanouds...;)

Sander zegt: Ik heb zometeen een carb, die ik niet voor elk ritje hoef af te stellen ;)

Het komt wel goed.. heb al een stnd 19mm geregeld.. Nu even een Tropheo/Team proberen te vinden, en dan effe kijken wat het verschil is qua prestaties etc.. Dan de keuze maken, en de andere in de prullenbak smijten ;)

Sander said:
Sander says:

Een goeie slangenklem met nieuwe carburateur ook niet 8P.

Wacht maar af...binnen een weekje, brand het weer als vanouds...;)

tip, neem orginele spruitstukklem, zijn smaller.
en vooral niet te strak aandraaien ....

ciao

Dat heb ik dus die keer niet gedaan... Had toch iets strakker gemoeten....helaas... Heb jij niet toevallig een gebruikt & aangepast 19mm'tje voor een leuke prijs liggen dani :)?

Okej:)

Vandaag dus even bij Koopmans wezen klussen aan het geheel, want na dit geintje, wilde de scooter niet meer starten.. Na veel gekick, heb ik dus het inlaattraject losgehaald...

Wat bleek: Er zat een steentje tussen het membraan en 1 membraanklep.. Een heel groot geluk, dat deze daar is blijven steken, en geen rondreis door de cilinder heeft gemaakt..:). (Tinne heeft hier foto's van genomen :!).

Hierna alles weer gemonteerd, en geprobeerd te starten, dit lukte weer niet.. Naderhand bleek, dat dat het stekkertje van mijn bobine loszat... Maargoed, het loopt weer, dus we kunnen aan de slag:

- Spatbordje monteren, waardoor de carb never meer tussen het wiel & carter komen kan.
- 19mm Tropheo, 19mm Team, 19mm DO, en nog wat dingen testen op de zip.
- Hem ook met halfgas lekker laten lopen.....

Genoeg te doen dus nog ;)

Status
Not open for further replies.
Back