RR tuned Aerox!

Mart said:
Johan... said:
Oohja? Wie had er dan hoger gescoord kwa koppel?QUOTE]

Zo veel mensen.. Elke goede 70 geeft meer dan 11nm...


Dan doel je cker met een geblokte meting, er zitten echt niet veel mensen op 11Nm hoor. Dan zou iemand met 20 pk en 11 Nm maar 12700 rpm moeten draaien, lijkt me sterk dus..
 
Johan... said:
Mart said:
Dan doel je cker met een geblokte meting, er zitten echt niet veel mensen op 11Nm hoor. Dan zou iemand met 20 pk en 11 Nm maar 12700 rpm moeten draaien, lijkt me sterk dus..

Ik bedoel GEEN geblokte meting. Er zijn verschrikkelijk veel mensen die MEER dan 11 nm hebben. En 12 nm ook nog met 70cc op een tovami.....
 
Marco_v_W said:
waaronder de sr van rick, die zit over de 12Nm

eveneens hendrik

Moet je me toch eens uitleggen wat je onder koppel verstaat :)

Voor het askoppel geldt namelijk:

P= M * n/9550 Met P in kw en M in Nm

---> M= 7019,25 * P /n dit is met P in pk

Als je dan die 23.3pk scooter intikt, met een rpm van 14.700 kom je uit op een koppel van 11.1 Nm, dus ik weet niet hoe jullie een koppel bepalen...
 
met slip op dedemsvaart draaide die 14700 en zelf op het einde van de dag 15200 met nog 22,7pk !!

die 12nm werd behaald toen die een keer 13500 a 13600 draaide (toen had die geen slip) met hetzelfde vermogen van 23,3
 
Marco_v_W said:
met slip op dedemsvaart draaide die 14700 en zelf op het einde van de dag 15200 met nog 22,7pk !!

die 12nm werd behaald toen die een keer 13500 a 13600 draaide (toen had die geen slip) met hetzelfde vermogen van 23,3

Vage boel, alle grafieken die ik heb gezien daar stond een toerental op van rond de 14700, ik ben dan ook benieuwd naar de grafiek die je hebt. Want die moet met zo'n koppel dan wel onwijs stijl oplopen...
 
Mart said:
Ik bedoel GEEN geblokte meting. Er zijn verschrikkelijk veel mensen die MEER dan 11 nm hebben. En 12 nm ook nog met 70cc op een tovami.....


Je kan gewoon geen koppel meten met werkende vario, dan geeft een testbank altijd te veel aan, bij mario's mint gaf ie ook 12,5 Nm ofzo.
 
ABT said:
Je kan gewoon geen koppel meten met werkende vario, dan geeft een testbank altijd te veel aan, bij mario's mint gaf ie ook 12,5 Nm ofzo.

Mario heeft een dynojet bank he. Die geven altijd belachelijke nm's in vergelijking met een tovami.....
 
Mart said:
Mario heeft een dynojet bank he. Die geven altijd belachelijke nm's in vergelijking met een tovami.....


idd heb wel is gehoord dat luit 14nm op een dyno hadden :X

AdiozZz
 
Last edited:
Tyrone said:
idd heb wel is gehoord dat luit 14nm op een dyno hadden :X

AdiozZz


Het meten van een koppel klopt exact zolang je maar geblokkeerd meet, dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt :?

Ik durf te wedden dat een tovami hetzelfde aangeeft.
 
Back
Top