RR tuned Aerox!

Update 19-11-2005
Eind van de middag naar Heerhugowaard gegaan om daar me scooter weer in elkaar te zetten en het een en ander te testen.
De eerst run begon 21.9, niet slecht, geen 22,1 meer maar daarvan weet ik de oorzaak, binnenkort ff rechzetten.
Toen maar eens de flens en de uitlaat onder handen genomen. Beide heb ik iets ingekort om zo een hoger toerental te bereiken, en als het koppel niet te veel daalt, ook een hoger vermogen. In theorie athans :)
Na dat hebben gedaan en het weer gemonteerd te hebben, kwam het vermogen uit op 22.3pk, wat een winst betekende van 0.4 pk. Ik geloof dat 0,4 mijn lievelingsgetal is. 8) Het toerental ging wel 500 toeren omhoog en zit nu op 13.700 rpm.
Daarna nog wat kleine dingen getest wat weinig scheelde.
Binnenkort maar een nieuwe DPR uitlaat laten maken op mijn specificaties, want daarin is denk ik nog genoeg te winnen.
 
Neem aan dat het koppel wel iets ingezakt is? Verder zeer nette score. Mss binnenkort maar eens over de score van XSH vlammen 8)?

Gerben :*
 
Thnx allemaal 8) Er komt idd geen einde aan.

Binnenkort idd. maar eens naar een Tovami toe, maar het vermogen zal weinig veranderen.
Koppel is idd. wel wat ingezakt, maarja, dat wil ik met andere tricks weer terugwinnen.
En die 23.3 van XSH? Daar gaan we natuurlijk vroeg of laat overheen. -:-
 
Ps. Ik zit me nu te bedenken dat mijn carterspoelers nog niet eens geheel op maat zijn, ze zijn nu nog Manston size. Binnenkort maar ff op maat frezen.
 
Johan... said:
Ps. Ik zit me nu te bedenken dat mijn carterspoelers nog niet eens geheel op maat zijn, ze zijn nu nog Manston size. Binnenkort maar ff op maat frezen.

:X +ralf+ 8)
ben echt benieuwd bij welke score je eindigt.
 
rs-ruud said:
spruitstuk

Nee, dat past niet, om een niet nader te noemen reden ;)

Wel de PWK van de Sonic, maar dat werd wat minder, maar de scooter stond ook meteen ontzettend schraal terwijl ik de sproeiers allemaal heb overgezet. Maar op dat moment had ik geen grotere bij me, dus heb ik alles maar teruggezet. Ik de toekomst maar eens beter testen.
 
nice score..

maar op ullie site staat dat nog geen 70cc scooter zn 11.75 nm heeft behaald.. dat klopt niet helemaal ;)

verder goed bezig

AdiozZz
 
Oohja? Wie had er dan hoger gescoord kwa koppel?

We zitten trouwens niet stil, ben de carb. aan het bewerken. Ook komt er volgende week een vtm uitlaat deze kant op om te testen... :p
Ik hou jullie op de hoogte...
 
Back
Top