Vanmiddag getest, ik ben begonnen met 20.3 pk ofzo. Kwam doordat er een PVL digitaal opzat die nog niet helemaal was afgesteld, toen ik hem had afgesteld kwam ik weer uit op 21.3. Dit was de setup met bewerkte Vl14, en ik kan julllie zeggen dat ik flink winst uit de tuning heb gehaald.
Omdat de tandriem nog niet klaar is, en met ring enorme slip heb, heb ik er maar te zware rollen in gedaan. Het resulaat hiervan is een enorme toerenschommeling van 14200 tot 12800, een goed meetbereik dus zonder slip.
Toen maar eens de V-force erin, ik geloofde er nog steeds niet in, leek wel een membraan voor een 40 cc. Maar toch scoorde ik 21.7 pk, dit betekend dus een winst van 0.4 pk tov een getunede VL14. Dat is dus behoorlijk vind ik zelf. Het toerental ging iets omhoog.
Later heb ik me cilinder erafgehaald en de spoelers verder bewerkt, dit resulteerde in 22.1pk!! Jammer alleen dat mijn laaste runs rond de 21.7 zitten, ws. slijtage oid, binnenkort maar ff kijken.
Ding draait nu weer 13200 rpm, wat betekend dat hij een koppel heeft van 11.75 Nm, wat echt enorm is. 8) Als ik gas geeft springt hij bijna van de bank, ik zal binnenkort een filmpje maken.
Dit gebeurt er trouwens met je achterband met zoveel koppel:
-:-