Rolf's NRG

Rolf

Well-Known Member
Zo ik zal ook eens even een 'project' pagina openen.
Op mijn 15e kocht ik een SR Max Biaggi.

aprilia1.jpg


Na hier 3 jaar op te hebben 'gereden' kwam ik tot de beslissing dat die scooter maar eens weg moest. Het had me genoeg geld gekost aan setups etc. Maar ja, toen kwam de NRG in beeld...

Het begon allemaal vorig jaar rond de zomer. Het kriebelde weer:) Ondertussen had ik een auto, en dat was wel enorm handig, maar ik wilde graag weer sleutelen. Dus ging ik naar Erik, want die wilde z'n hoopje NRG dat ie van Bert! had gehad wel weer kwijt. Dus wij de zooi ingeladen, en uiteindelijk in de garage gegooit:

DSC01483.JPG


Jammergenoeg bleek het blok gaar (nadat ik m al helemaal opgeknapt had:'(), en het ding had geen NRG velgen erbij.

scheur.JPG

scheur1.JPG


Al met al moest ik zoveel spullen nog kopen, dat ik na lange tijd wachten op de NRG van huibke over te nemen. Na nog langere tijd heb ik die 2 weken geleden eindelijk over genomen. Mijn andere frame had ik op de heenweg naar Breda (vanuit Groningen) verkocht. Jammergenoeg bleek dat ik de sleutel van de tankdop niet had meegekregen van mijn zwager, dus toen ik bij Lelystad op de terugweg al in het rood kwam van de dieselmeter, scheet ik m wel:) Maar op dieselnevel heb ik het gehaald;)

DSC01530.JPG


DSC01532.JPG


Ook hierbij zat weer heel veel extra zooi, vandaar mijn uitverkoop.
De kappen die bij de NRG van Erik zaten had ik ondertussen gespoten en de voorkap aangepast

DSC01188.JPG

DSC01204.JPG

DSC01206.JPG


Tijdens het lange wachten heb ik mijn setup een beetje bij elkaar gesprokkeld:

DSC01574.JPG

DSC01575.JPG


DSC01576.JPG

DSC01577.JPG

Dsc01344.jpg


Aangezien ik alleen in het weekend er een dag mee bezig kan, schiet het nooit echt hard op, maar goed. Vanaf vorige week ben ik begonnen. Eerst ding kaal gemaakt en onderdelen netjes opgeruimd, en dit weekend blok gesplitst. Daarna begonnen met schoonmaak van het blok, en zo ligt ie er nu bij:

DSC01573.JPG


Verder ben ik begonnen met het aanpassen van mijn carterkap, en heb ik mijn speedfight rad geplaatst.
Zo staat de NRG op dit moment erbij:

DSC01570.JPG

DSC01571.JPG

DSC01572.JPG


Volgende week blok in elkaar schroeven.

Nog even de setup:

Evo 70
Bida c20
24mm mikuni rond
EVO overrange
EVO vario
vl11 membraan
25mm recht spruitstuk
Doppler krukas
Deltaclutch
Speedfight radiateur
Clutch Bell
Kartdoos

Dat was het voor nu volgens mij:) Volgend weekend weer update.
 
Advertisement - register to remove this

Kleine update. Blok zit nog niet in elkaar, kappen zijn op gaas plaatsen na nu wel af. Hopelijk dan volgende week eindelijk blok in elkaar:)

DSC01595.JPG


DSC01596.JPG


DSC01597.JPG
 
Heb trouwens ook striping aangebracht op me kappen, wat ik zelf zeer geslaagd vind. Niet echt te zien @ foto's, maar het is ook meer bedoeld om de aansluiting van de kleuren echt strak te krijgen.
 
Laurens: valt mee hoor. Het is niet super strak, maar best redelijk geworden. Spuitwerk van het stuurkapje ben ik niet 100% tevreden over, mja, ook geen zin om m opnieuw te schuren. Vind het zo eerst wel best.

Vind het resultaat overall namelijk behoorlijk goed, jammergenoeg waren die kappen gewoon niet allemaal perfect. Ooit koop ik een frisse set, als ik nog zin heb:) Eerst voldoet dit prima.

Heb al ff wat kappen voor de lol erop gegooid, en dat staat toch een stuk beter:)
 
Ow je doelt vast op me beenschild. Ja die zijn aardig scherp nog, maar ik vond het wel prima:) Gaas erachter, en koelen maar:)
 
Olee, kleine update:)

Van het weekend is de as erin gekomen, en heb ik me onsteking aangepast. Omdat ik vandaag naar Klaaswaal ga, ben ik gisteren al weer bij mijn ouders gekomen, en kon ik dus even bezig. Ff de praxis overvallen, en mooie nieuwe inbussen/moeren gehaald:)

Evo zit erop, onsteking zit erop, en carb gebeuren zit erop:)
Het begint wat te worden. Aankomend weekend nieuwe pics, dan krijg ik ook me overrange, weekend daarna moet ie lopend zijn eigenlijk.
 
Back
Top