This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Polini Evo Twins Zip 2009

Nette zip
Leuk dat je ook EVO rijd, eens sprintje doen op Sluiskuil!!

Maar waarom geen std klasse? Je hoeft toch niet veel te veranderen voor regelmentair te voldoen?

Succes verder
 
Goed om te horen dat me scooter goed terecht is gekomen

ahaha Gideon ding is zeker goed terecht gekomen staat meer stof te happen op de kamer dan dat hij benzine proeft
maar op de gala bal was de oorzaak dat de pakkingen kapot sprongen en vervolgens die vastloper was met nieuwjaar
voor de goede bedoelingen nu weer speed 04 erop en knalt nog steeds ubber lekker

en misha ik vind de kleurtjes er heel lekker uit zien van de foto kun je het niet goed zien
denk dat als ze hem in het echt zien toh wel strakker opgeworden is!
su6 verder Ciaoooo
 
Last edited:
Was dat oude blok van Maikel dan ? Anders kun je idd beter alles nieuw kopen, hoe die met de spullen om ging :X

Hoe kom je trouwens bij dat gewicht ? 55 KG voor een zip is wel heel weinig, en 85 veel te veel. Dus standaard klasse zal het dan ook niet kunnen worden.
 
Als je een nieuw blok pakt + nieuwe onderdelen is dat totaal geen garantie voor meer vermogen, dat is iets wat ik wel geleerd en gezien heb afgelopen jaren. Verder is 140 kg niet bizar veel als je maar zorgt dat je genoeg vermogen hebt, lichter is altijd beter.

Verder weet ik uit eigen ervaring dat een malossi overbrenging alleen maar gekut is met die evo's en dat heb ik al met meerdere blokjes gezien, maargoed ben benieuwd wat het bij jouw doet dan!

En de rest is smaak, gaf ook alleen maar mijn mening, en waarom zou er in godsnaam op een twins zip geen 'epc-style' stuur mogen? EPC heeft geen patent gelegd op het model hoor. Dan koop je toch een vaste clamp ala 20 euro en een zwart fiets stuur? Weet zeker dat het vetter stuur, maargoed als je het zelf niet mooi vind moet je het niet doen.

Met verkrachten doelde ik meer op deuk in de uitlaat, mee naar school gaan, beetje kansloos vind ik maar je moet ermee doen wat je zelf wilt uiteraard

No hard feelings, just my opinion.
 
Nette zip
Leuk dat je ook EVO rijd, eens sprintje doen op Sluiskuil!!
Maar waarom geen std klasse? Je hoeft toch niet veel te veranderen voor regelmentair te voldoen?

Succes verder
Doen we, ik hoop alleen dat twins tijd voor mij heeft om te banken VOOR Sluiskil, anders beetje zelf afstellen.
En voor standaard klasse moet ik:
-nieuwe monoarm dus ook velgen.
-dichte binnenkap
-standaard tank

Op zich misschien niet zo gek veel, alleen ik heb geen zin om dat ding weer te gaan veranderen + bijspuiten. Misschien volgend jaar, want nu is het toch mijn eerste jaar, beetje kijken, oefenen, ervaring opdoen enz

Thnx
Haha, thnx man

haha
hoezo kan het niet? minimale gewicht is toch bij std klasse 140kg ?


Oh ja het is ook eigen smaak, maar ik zeg ook dat ik de stuurtje mooier vond staan dan een epc/fiets stuur, en ik heb zeker eerst mensen uit de buurt laten beoordelen, en er werd unaniem op "twinsstuur" gestemd. Dus voor mij geldt het ook een kwestie van smaak

En ik verkracht dat ding totaal niet want:
- uitlaat lees onder

- Naar school 1x met galabal, dat mag ook wel denk ik een showtje neerzetten, voor de rest no way mee naar school of andere dingen. (+ sowieso moet ik het ding langer warmdraaien dan naar school fietsen)

En nogmaals, ik kom er niet eens mee in de buurt bij het "verkrachten" in vergelijking met de oude eigenaar die mee ging:
-werken
-fitnessen
-vissen
-rijden met zn 2'en
God zal nog weten wat

Last but not least, een nieuw blokje geeft garantie op meer vermogen dan een afgetrapt blok En ik ben net als jij en de rest benieuwd naar wat eruit gaat komen.

Uitlaat was zijn schuld toch niet?

Owja, lees ik nu inderdaad. Sorry daarvoor!
No probs, nu vind ik je weer lief:-:

Tenslotte even ontopic:
Vandaag heb ik het stuk bougie uit mijn cilinderkop gedraaid op een hele simpele en voor de hand liggenden manier. Helaas was ik daar gisteren door stress en teleurstelling niet opgekomen. Foto van how-to:
[ir]http://94.100.118.97/576700001-576750000/576703401-576703500/576703447_6___xC.jpeg[/ir]

Binnenkort even wat afstellen, want nu lekt ie niet meer bij de bougie
 
Zoals ik al zei 55 kg is heel licht voor een zip, en 85 kg wel erg zwaar. Mijn zip weegt namelijk 67 kg startklaar. Dus vandaar dat ik dat zei :*
 
Zoals ik al zei 55 kg is heel licht voor een zip, en 85 kg wel erg zwaar. Mijn zip weegt namelijk 67 kg startklaar. Dus vandaar dat ik dat zei :*
Nu je het zegt, geloof ik het zelf niet meer. Ik had hem halfjaar geleden op de weegschaal gezet, en toen gaf hij 50 aan zonder de achterkappen en lege tank. Dus ga ik er vanuit dat alles totaal rond 55 moet wegen.. Maar misschien was de weegschaal kapot, dus ga ik binnenkort opnieuw wegen.

Leuk trucje met die bougie


OT: Twins nodigt me vrijdag uit voor testbank, nu nog vervoer regelen En ondertussen zelf wat afstellen.
 
Zeer vette Zip!
Ik vind de kleuren wel geslaagd!

Ben erg benieuwd naar het gewicht..
 
Net gewogen, en wat blijkt?
70kg.
Misschien toch maar de achterkant van de frame afslijpen...
150kg ong totaal dus.
 
Die 45 kg was wel met een ander zipje, met 3 spaaks velgje, trommel voorvork, etc. Maar dan nog woog hij geen 45 maar wel lichter als 70kg hoor haha als ik 'FlowMotion' was zou ik eerder Standaard Klasse rijden met zo'n zip zeker als het meeste nog 'origineel' is met name het frame enzo.
 
Raar dat dezelfde zip bij Maikel nog 45 kg woog
raar dat dat ding ook 23+pk had volgens hem.
55kg licht ? naar mijn weten is dat gewoon uber zwaar
laat staan 70:X
Klopt, maar zoals ik al zei ik doe het (nu) niet om te winnen. Ik wil gewoon instromen en kijken naar wat en hoe. Ik ga volgend jaar ook std. scooterklasse rijden, maar als ik nu nog alles moet veranderen dan gaat het me te veel tijd en geld kosten (tenzij ik alles 2ehands haal en met ongespoten spullen ga rijden).
idd
Ik weet niet wat je nu rijd?
Scooter70
Kees die 45 kg ging over deze zip, niet over die van robert. maja dat terzijde.
Ik had zoiets ergens gelezen, ik zie de fotos nog goed voor me dat hij toen nog blauwe zip in zijn kamer op de weegschaal heeft staan. Iig volgende bewijst het tegendeel: http://forum.scooterforum.net/forum/f66/twins-full-carbon-evo-zipjes-152336/index8.html#post2624734
Maargoed het zal me een worst wezen wat dat ding weegt, ik ga niet voor de top, dat kan met de standaard klasse later wel misschien.
 
wat een haat op maikel zeg :X.. wieger, zowieso zielig van jou..

Verder gewoon nogsteeds strakke zip, en zeker garant voor veel vermogen!