Maak nog eens een filmpje/opname van het tikkende geluid. Dat kan zoveel meer zeggen, ook al vermoed je van niet.
Zeker weten dat het pijltje op de zuiger naar beneden stond, richting uitlaat?
Sproeiermaat zou ik gewoon standaard 75 aanhouden, heeft ie het altijd goed mee gedaan. Ik rij zelf al jaren met maat 78, in 80 cc. Zip.
Op de cilinderkop, zit een kort buisje op het uitlaatkanaal geschroefd. Voor het toevoegen van lucht aan het uitlaatgas.
Boven de ontsteking zit een boonvormig kastje, zwart. En daar is dat buisje op aangesloten. In dat kastje zit een membraam.
Misschien is dat traject er verantwoordelijk voor dat er weinig gebeurd wanneer je de uitlaat dichthoudt
Als het buisje lek is, doorgeroest, komt er een raar geluid uit. En als het gaatje in de cilinderkop dichtgekoekt is zou dat ook wat kunnen verstoren.
Nog even over de choke:
In de carb zit ie naar beneden. Wanneer de choke aan staat, en dat doet ie wanneer ie stilstaat of net loopt, sluit het messing busje een lucht kanaal tussen de ingang van de carb, en na de gasschuif richting inlaatklep
niet af. Dat geldt ook voor het dunnere pikkie wat er uit steekt, want als de choke aan staat sluit ie
geen kanaaltje af waar extra benzine door gaat, zonder dat je gas hoeft te geven.
Wanneer je dan gaat rijden wordt er was warmer die in het witte gedeelte van de choke zit, zet uit, en dan wordt het extra luchtkanaal afgesloten, maar ook een extra benzine toevoer.
Gaat maar zelden kapot, maar als ie dat is, rijdt je steeds met een te rijk mengsel, en reageert ie niet lekker op gasgeven en start ie (veel) slechter wanneer ie warm is, en wordt het een zwarte stinkende boel.
Succes maar weer!
View attachment 63755
View attachment 63756