4T piaggio zip 2000 start niet

Pesman

Member
Beste lezers,

Nadat ik deze zip heb gerepareerd van een enorm vuile benzine tank ( zand ) , carberateur en benzine pompje.Liep de scooter wel. De zip liep onbegrensd 40 kmpu op de top en kwam er ook met enorm veel moeite wat uiteraard zwaar onder de maat is. Ik heb alles qua transmissie nagekeken waar ik niks kon vinden en heb er de eerste tijd op gereden in de hoop dat hij na de reparaties en nieuwe onderdelen vanzelf weer begon te lopen. Dit gebeurde helaas niet en hij is er sinds van de week nadat ik hem op school had staan ermee gestopt. Ook met remreiniger krijg ik de scooter niet aan de praat. Hij brabbelt wat en je hoort dat hij er bijna is. Maar toch komt hij er net niet. Benzine krijgt hij. Luchtfilter is verder schoon. En hij heeft een goede vonk. Ik heb aan meerdere zipjes gewerkt maar ik kan dit toch niet verklaren. Zijn er misschien nog suggesties hoe ik de scooter verder aan de praat krijg? Heeft het misschien te maken met de timing?
 
Advertisement - register to remove this

Je zou eerst even de compressie kunnen meten voordat je verder gaat , weet je zeker dat dit niet / wel het probleem is .
Eventueel zand wat door de sproeier is geglipt is net schuur papier in de cilinder
 
Ik zal de compressie inderdaad eens even gaan controleren. Misschien een nieuwe cilinder kit? Ik heb de carberateur gecontroleerd en was nu verder schoon dus er komt nu geen troep meer in. Werkt de cilinder het er langzamerhand niet uit?
 
Werkt de cilinder het er langzamerhand niet uit?
Dan is het leed al geschied . Maar voor je een hoop geld uitgeeft aan onderdelen , zou ik eerst even meten
Post automatically merged:

Is het een tweetakt , zou ik als je toch bezig gaat , ook het carter splitsen , of daar geen troep inzit , en of de lagers nog goed zijn.
 
Back
Top