Piaggio zip iget start totaal niet

MrTea0909

New Member
Hallo jongens ik ben nieuw hier ik werk in een brommer garage weet ook redelijk veel af over brommers enzo maar zip is tog iets speciaal hoor haha


Ik heb van een klant een piaggio zit iget zo ene zonder kickstarter de klant heeft daar een 80cc op gezet nu alles werkte prima maar begon moeilijker en moeilijker te starten tot nu natuurlijk totaal niet meer...

Ik ben ten einde raad ik heb de sensor van het gasklephuis vervangen de pakking van zijn cilinder was stuk dus deze ook vervangen en zo ook van het spruit stuk ineens enzo dus steek alles terug in elkaar start nog altijd niet zo heel soms echt heel soms met veel schudden en gas wijt ope start hij plots er stond nu wel geen chap op die moment maar als ik gas gaf kwamen er gwn vlammen uit de cilinder waar de chap op moet komen raar maar oké het is een zip met drie kleppe en heb deze afgesteld op inlaat 0,15 en uit laad 0,10 met dat dit een 80cc is dus jongens aub kunne jullie mij mss helpen jullie zijn men laatste hoop een beetje

Mvg kenny
 
Advertisement - register to remove this

Kenny,

naar ik aanneem heb je de basic zaken al gecontroleerd zoals ontsteking, compressie en brandstofvoorziening.
Maar ik kan me slecht voorstellen dat de klepspeling die je opnoemt klopt.
een zip met drie kleppe en heb deze afgesteld op inlaat 0,15 en uit laad 0,10

Als monteur zou je moeten weten en ook opgevallen moeten zijn dat de uitlaatklep heter wordt dan de inlaatklep en dus de klepspeling normaliter groter is van de uitlaatklep dan van de inlaatklep.

Wat zegt de eigenaar van die zaak waar je werkt of weet hij het ook niet?
Is de ECU uitgelezen en zie je daar errors, want zomaar onderdelen wisselen is niet de manier om een storing op te lossen.

Hoe weet je dat die 80cc voorheen goed gelopen heeft want om dit goed aan het lopen te krijgen moet er toch ook iets gebeuren met de ecu, hetzij een remapping of een andere oplossing om de ecu voor de gek te houden.

Verder is de ECU ingelezen na het vervangen van de sensor?
 
Kenny,

naar ik aanneem heb je de basic zaken al gecontroleerd zoals ontsteking, compressie en brandstofvoorziening.
Maar ik kan me slecht voorstellen dat de klepspeling die je opnoemt klopt.


Als monteur zou je moeten weten en ook opgevallen moeten zijn dat de uitlaatklep heter wordt dan de inlaatklep en dus de klepspeling normaliter groter is van de uitlaatklep dan van de inlaatklep.

Wat zegt de eigenaar van die zaak waar je werkt of weet hij het ook niet?
Is de ECU uitgelezen en zie je daar errors, want zomaar onderdelen wisselen is niet de manier om een storing op te lossen.

Hoe weet je dat die 80cc voorheen goed gelopen heeft want om dit goed aan het lopen te krijgen moet er toch ook iets gebeuren met de ecu, hetzij een remapping of een andere oplossing om de ecu voor de gek te houden.
Heey sparky jha op deze klep afstelling heb ik hem nu late staan want meestal doe ik 0.5 en 0.10 en nooit geen problemen maar krijg er echt totaal geen leven in en jha idd hij spuit zen benzine mooi naar binne heeft ontsteking en na kapotte paking cilinder heeft hij ook terug zen volle compressie
Post automatically merged:

Heey sparky jha op deze klep afstelling heb ik hem nu late staan want meestal doe ik 0.5 en 0.10 en nooit geen problemen maar krijg er echt totaal geen leven in en jha idd hij spuit zen benzine mooi naar binne heeft ontsteking en na kapotte paking cilinder heeft hij ook terug zen volle compressie
Want jha heb al wel wille lezen dat deze blijkbaar veel last hebben met hun ecu enzo maar daar kan denk tog niets aan kapot zijn want heb ontsteking haalt direct zen naft op ook dus alle jha kweet ni echt ben ten einde raad
Post automatically merged:

Screenshot_20220310-082238_Chrome.jpg
 
Last edited:
Dus er is een cilinder op gezet.

Daarna bleken er pakkingen kapot te zijn? Dus heb je die vervangen.

Hij ging ineens slechter lopen.

Als ik zou mogen gokken dan gok ik dat er ergens een inlaatpakking lek is o.i.d.
 
Kenny,

naar ik aanneem heb je de basic zaken al gecontroleerd zoals ontsteking, compressie en brandstofvoorziening.
Maar ik kan me slecht voorstellen dat de klepspeling die je opnoemt klopt.


Als monteur zou je moeten weten en ook opgevallen moeten zijn dat de uitlaatklep heter wordt dan de inlaatklep en dus de klepspeling normaliter groter is van de uitlaatklep dan van de inlaatklep.

Wat zegt de eigenaar van die zaak waar je werkt of weet hij het ook niet?
Is de ECU uitgelezen en zie je daar errors, want zomaar onderdelen wisselen is niet de manier om een storing op te lossen.

Hoe weet je dat die 80cc voorheen goed gelopen heeft want om dit goed aan het lopen te krijgen moet er toch ook iets gebeuren met de ecu, hetzij een remapping of een andere oplossing om de ecu voor de gek te houden.

Verder is de ECU ingelezen na het vervangen van de sensor?
Jha dit weet ik zeker en vast en jha omdat de klant mij dit gezegt heeft ik zelf heb totaal niets gedaan bij deze brommer en is bij ons binne gekomen als hij al niet meer starte dus jha ik ga natuurlijk ook verder op het gene dat de klant mij verteld uiteraard en nee piaggio zip ecu´s kan ik niet uitlezen omdat ik hier niet het apparaat voor heb speitig genoeg dus dan zou het mss idd wel aan de ecu kunne liggen
Mvg kenny
Post automatically merged:

Zou onderstaand filmpje even bekijken en de inleesprocedure even uitvoeren, wellicht helpt het.

Oké dit ga ik zeker eens proberen idd heel erg bedankt om allemaal effe mee te denke jongens
 
Last edited:
Hallo jongens ik ben nieuw hier ik werk in een brommer garage weet ook redelijk veel af over brommers enzo maar zip is tog iets speciaal hoor haha


Ik heb van een klant een piaggio zit iget zo ene zonder kickstarter de klant heeft daar een 80cc op gezet nu alles werkte prima maar begon moeilijker en moeilijker te starten tot nu natuurlijk totaal niet meer...

Ik ben ten einde raad ik heb de sensor van het gasklephuis vervangen de pakking van zijn cilinder was stuk dus deze ook vervangen en zo ook van het spruit stuk ineens enzo dus steek alles terug in elkaar start nog altijd niet zo heel soms echt heel soms met veel schudden en gas wijt ope start hij plots er stond nu wel geen chap op die moment maar als ik gas gaf kwamen er gwn vlammen uit de cilinder waar de chap op moet komen raar maar oké het is een zip met drie kleppe en heb deze afgesteld op inlaat 0,15 en uit laad 0,10 met dat dit een 80cc is dus jongens aub kunne jullie mij mss helpen jullie zijn men laatste hoop een beetje

Mvg kenny
Jha sorry boys kheb mij vergist in men verhaal over de kleppe ik heb deze omgedraaid op geschreven maar het is idd in 10 en uit 15 dat ze staan uiteraard dus bij deze effe men excuses
 
Heb je de inleesprocedure reeds uitgevoerd en had dit resultaat?

Welke ECU zit er op de scooter en hoe heeft de eigenaar deze ECU goed aan het lopen gekregen met een 80cc?
Vernevelt de injector de brandstof goed of is het echt een straaltje benzine?

Lekt de injector geen benzine als het systeem onder druk staat?

Heb je al eens geprobeerd de injector elektrisch af te koppelen en de scooter te starten door startvloeistof in het gasklephuis te spuiten?

Zit het motormanagement lampje in het dashboard nog aangesloten en geeft deze eventueel aan dat er een fout is opgetreden?
 
Een waslijst aan aandachtspunten.
Een vlam bij pogingen om te starten?
De cilinder is er af geweest, en zou de nokkenas timing dan weer goed gezet zijn?
Zou leuk zijn om nog iets terug te horen van Kenny
 
Back
Top