Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
1,22

edit// het is dus een 680I chipset en die zijn dus eigenlijk niet compatible met een 45nm, alleen nu zit er dus nog een beta bios in, mischien dat het daar aan ligt?

Last edited:
grr kom maar niet onder de 0.00.40.422sec @ 3506mhz
Net de proc op 3615mhz, kom ik nog steeds niet onder de 40 sec.

Heb nu 1 reepje geheugen eruit gehaalt, aangezien ik niet op dual channel loop, hij klokt nu wel hoger, kwam eerst nooit hoger dan 3600 mhz, zit nu op 3670mhz, word tijd voor een vmod denk ik :)
Dit weekend windows er op nieuwop en dan weer proberen.

Processor: Pentium 4 3,00 ghz (prescott) Vcore 1.383
2x1024 mb Kingston Hyper x CL3-3-3-8-2T
MSI P4M800
En op luchtkoeling

1,22

edit// het is dus een 680I chipset en die zijn dus eigenlijk niet compatible met een 45nm, alleen nu zit er dus nog een beta bios in, mischien dat het daar aan ligt?

Ik dacht dat dualcore 45nm wel ging werken, maargoed.
Ik denk dat je iets meer vcore moet geven, 1,3v ofzo. Dan kom je vast hoger.

Daarbij zijn nvidia chipsets slechte overclockers.

Net ff een oude Celeron gepakt...ff zien wat daar in zit :)

Standaart Clock: Intel Celeron 330 D 2666Mhz
Overclock: Intel Celeron 330 D 3526mhz
Vcore 1,376

Dit is zonder voltages omhoog te doen, en op luchtkoeling
zit aardig wat potentie in volgens mij :)

Binnenkort Dual core systeem...en dan ff zien als ik met dit oude spul, nog wat nette scores kan neer zetten met Dryice ofzo. :)

Last edited:
zo, ik heb weer genoeg te doen, damn.

De HWI contest setup:
[ir]http://tweakers.net/ext/f/7EhooTJU0sMaHLv9XMaLD1R7/full.jpg[/ir]
E6600 stock koeler, P5K dlx, CB PC8500, silverstone 1200watt psu.

Morgen 2 wolfdales testen.... en dan ligt er ook nog een X48 bordje wat dood is aangekomen,
maar mogelijk word vervangen....
Ik hoop dat dat snel gebeurd, dan kan ik daarna de 3870's eens serieus testen.

Nieuwe goodies :P
[ir]http://tweakers.net/ext/f/SYxvFTdVdNXNkepB3mKOZgs6/full.jpg[/ir]

Nu nog genoeg tijd vinden ergens :+

die voeding is echt huge:o

LP%20LT%20X38-T2R.jpg

:~

weet iemand al meer over de overclockcapaciteiten van dit bordje, heb vroeger zeer goede ervaringen over dfi moederbordjes op amd:)

edit// review over dit ding: http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/1736-dfi-lt-x38-t2r-lanparty-living-review.html

Last edited:
Hoeveel cadeaus krijg jij gemiddeld extera? :D

ja zo af en toe eens wat :) die voeding had ik ook niet verwacht hoor trouwens, die zat erbij als extra. De rest was als beloning voor de gameplay 2007. En voor het winnen van de OC compo samen met rol-co (op hwi)

Met een beetje geluk staat binnen een maand of 2 een nieuwe site op het net, met veel informatie over overklokken.... een eigen thuisbasis voor iedereen die er mee bezig is laat maar zeggen, in plaats van op sub-fora rondhangen (no offence, SF.net rulez)

Vrijdag een E8500 getest, samen met een andere overclocker Viss:

[ir]http://tweakers.net/ext/f/flJ51ssQw3tsb5XAzopl3oG9/full.jpg[/ir]

Ik heb hier nu een Q6600 systeempje draaien, en heb er wat vraagjes over.

Eerst ff de setup

Kast: Antec 900 met daarin een 500 watt Antec voeding
Mobo: Asus P5K
Cpu: Q6600 nu draaiend op 2,4 ghz (std dus)
Cpu cooler: Mugen Scythe
Ram: 2 gig Geil ddr2 800 mhz (timingen 4-4-4-12 zelf anders gezet)
Grafische kaart: Nvidia Club 3D 8600gts 256mb
HD: WD 250 gig

Nu heb ik wat Programmatjes gedowned: Everest, Speedfan, Orthos. Om de boel een beetje in de gaten te houden met oog op overclocken.

Ook heb ik het bijgeleverde programmatje van het moederbord Asus PC
Probe2 geinstalleerd

Ding draait Idle 15 graden, en heb hem met Orthos een kwartiertje gestressed en dan loopt hij op naar 23-24 graden. Kloppen deze temps wel? Ik heb een beetje zitten lezen op verschillende site's, en ben tot de conclusie gekomen dat deze temperaturen erg maar dan ook erg laag zijn? Kan iemand mij misschien vertellen waar dit aan ligt:P

Ben ook aan het overclocken geweest, rustig aan begonnen, en wat dingetjes veranderd. Nu heeft het een tijdje op 3,2Ghz gedraaid en loopt imo stabiel. Enige punt is dat windows zo ontzettend traag start. (Xp Home origineel ding) Iemand misschien een suggestie?

temps na overclocken:

Cpu: 23 idle/ 29 Stressed

Opstartscherm: 3,2 Ghz
Windows Configuratiescherm/Systeem 3,6Ghz
Orthos: 3,2Ghz

Kloksnelheid ook even bekeken, en vond het heel erg vaag dat hij 3,6Ghz aan gaf in het configuratie scherm?

Ben nog redelijk nOOb op computer gebied:P maar wil het graag wel een beetje leren. dit is ook het eerste systeem wat ik zelf heb gebouwd :)

alvast bedankt.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back