Overklokken - Tips, ervaringen & vragen #2

Status
Not open for further replies.
Eerste keer stond computer wel voor het raam met een kiertje open, das wel te verklaren. ding staat nu ergens anders onder me bureau omdat ik me kamer heb veranderd, gewoon kachel aan.

Maar wat ik lees over die Q6600 dat ie meestal rond de 50 graden draait, dus ik vind dit heel erg vreemd:P

Gewoon Zallman ZM-STG1 koelpasta ertussen, en een extra fan op de kant van de kast met plexiglas,

Ik snap er nix meer van ...Windows er opnieuw opgezet, en krijg um gewoon niet meer boven de 3,4 ghz , slaat ie gewoon vast, terwijl ik hem daar voor makelijk op de 3,6 ghz kreeg.

Ben wel van Pro naar home gegaan aangezien ik mijn pro niet kon vinden.

Arnlod, dat hoort echt geen drol uit te maken...

Ik kwam net trouwens thuis.... ligt er een nieuwe Foxconn Blackops X48 op de mat :W

4x gpu...... mijn god :P

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met overclocken :P aleen heb ik het geduld niet om te wachten elke x :P

edit: ben nu bijna elke dag bezig met fotobewerking ... heben julie daar ook tips voor ?? zal ik het verschil merken denk je als ik ze ipv 5 5 5 18 op 4 4 4 12 zet ?? wat voltage er op ?

Arnlod, dat hoort echt geen drol uit te maken...

Ik kwam net trouwens thuis.... ligt er een nieuwe Foxconn Blackops X48 op de mat :W

Vreemd dan ...krijg um echt niet meer over de 3,4 ghz ...terwijl ik verder er helemaal nix aan veranderd heb kwa koeling ....alleen windows er opnieuw op gezet

Nohja maar even wat met de timings om spelen, misschien haal ik daar nog wat winst uit.

4x gpu...... mijn god :P

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met overclocken :P aleen heb ik het geduld niet om te wachten elke x :P

edit: ben nu bijna elke dag bezig met fotobewerking ... heben julie daar ook tips voor ?? zal ik het verschil merken denk je als ik ze ipv 5 5 5 18 op 4 4 4 12 zet ?? wat voltage er op ?

4x GPU?
ik denk dat je met je timings weinig verschil merkt, je kan het proberen, als het stabiel draait is het mooi meegenomen. Voltage weet ik niet, sommig mem doet het stock, ander mem heeft +0.2v nodig.

ik denk dat je er meer van merk als je je cpu overclockt, of als je een quadcore neemt, hoewel ik niet zeker weer op photoshop daar goed mee omgaat.

vriest het op jou kamer dan ofzo ? :D
:W:W
Lang moeten zoeken, maar heb em gevonden :D
AMD 700 tegen de 1Ghz aan :p met het raam open, deur open en het raam aan de andere kant van het huis.. :X:X
Het was geloof ik 5 graden op me kamer, maar deze temps had ie @ full load! :p
temp.jpg

Ik ga dan nu eindelijk me pc bestellen, de E8400 heeft een mooie prijs nu :W

Alleen welk boardje zal ik nemen? Ik heb zelf het oog op deze 3 X38 boardjes:
Asus Maximus Formula (Special Edition)
Asus P5E3 Deluxe
Gigabyte X38-DQ6

Mn eige voorkeur gaat uit naar die Maximus Formula. Als geheugen komt er 2gb Crusial geheugen.

Ik wil er beetje mee gamen en overclocken.

Ik draai hier nu een E6750. Heb em zonder moeite nu op 3.4Ghz draaien.
Wat zijn een beetje normale snelheden/temps voor deze cpu op luchtkoeling? Heb em nog niet boven de 45 graden gezien tot nu toe.
Ivm gamen ben ik toe aan een nieuw kaartje, is het nog "nodig" om een 8800GTS/GTX aan te schaffen of is de GT kwa prestaties niet zo gek veel langzamer? Ben er zelf helemaal uit dus ik ga op jullie mening af :p

edit:
Welke programmatjes gebruiken jullie om specs te checken van cpu/mem en waar te downen?
En waarmee kan ik het beste gaan stresstesten?

Last edited:
De 8800GT zit op normale resoluties aardig op het nivo van de GTS / GTX, na een overclock kreeg ik hem in 3Dmark sneller als de Ultra, met standaard koeling.

Prima kaart... hoewel de ATI 3870X2 op dit moment mijn keuze zou zijn.

temps van je cpu zijn prima zo toch? mijn E6600 word ook ongeveer zoiets op lucht.

Stressen kan je doen met Prime95, en de specs bekijken met cpu-z.

Beetje vreemd probleem met cpuz, heb al 2 versies geprobeerd maar hij blijft dit aangeven.
Daarna de bios geflasht, defaults geladen. Als ik de FSB omhoog gooi gaat deze gewoon mee, maar de multiplier zou 8 moeten zijn. Iemand een idee?

[ir]http://home.planet.nl/~flux0008/Pc/E6750/cpu.jpg[/ir]

ja zo af en toe eens wat :) die voeding had ik ook niet verwacht hoor trouwens, die zat erbij als extra. De rest was als beloning voor de gameplay 2007. En voor het winnen van de OC compo samen met rol-co (op hwi)

Met een beetje geluk staat binnen een maand of 2 een nieuwe site op het net, met veel informatie over overklokken.... een eigen thuisbasis voor iedereen die er mee bezig is laat maar zeggen, in plaats van op sub-fora rondhangen (no offence, SF.net rulez)

Vrijdag een E8500 getest, samen met een andere overclocker Viss:

[ir]http://tweakers.net/ext/f/flJ51ssQw3tsb5XAzopl3oG9/full.jpg[/ir]
Wat voor mem gebruik jij hier? :)

Vanmiddag ook 2 reepjes PC8500 opgehaald, scheelt toch wel een stukje.

Heb het volgende draaien nu:
- Gigabyte P35-DS3L
- E6750
- 2x 1gb OCZ reaper pc8500
- Tuniq Tower

Tot nu toe zover gekomen:

stress30m.jpg

Ik denk dat er nog 50-100 Mhz meer inzit, maar daarna zal het wel ophouden.

Status
Not open for further replies.
Back