Overklokken - Tips, ervaringen & vragen

Status
Not open for further replies.
[IR]http://tweakers.net/ext/f/ymPWZT0OJP3KuOZXwkJFEari/full.png[/IR]

[IR]http://tweakers.net/ext/f/JFxlJ8hTC0sHbreUlEp89JTv/full.png[/IR]

[IR]http://tweakers.net/ext/f/ocZ6cghfJow4XyC1VbIcDR5h/full.png[/IR]

[IR]http://tweakers.net/ext/f/o5ETrac91MuRXRMyOfJ9s80P/full.png[/IR]
 
nou ik heb besloten om een hele nieuwe kast samen te stellen, want word gek dat ik crysis niet op verry high kan spelen :p en haperd op high dus op mid moet spelen :(


me kast zelf blijft gewoon een nzxt lexa, wel een nieuwe uiteraard.

maar hebben jullie sugestie's voor een goed presterende pc ? kosten max 2000 - 3000 euro voor de kast.

moederbord moet ddr 3 ondersteunen en crossfire op 2 x 16 lines 2.0

geheugen ddr 3 ?

prosessor? me Q6600 houden of een andere kopen?

video kaarten ?

voeding ?

nieuwe pri harde schijf tussen de 50 en 250 gig, maar moet wel heel snel draaien ?

systeem wat ik nu heb is het volgende:

azus p5w dh deluxe
Q6600 icm freezer pro 7
2 gig geil ddr2 pc6400
club3d hd2900pro
600watt voeding
200 gig harde schijf 7200rpm

me oude spullen gaan of een 2de pc worden met een e4400 als ik me q6600 hou of de verkoop in.
 
Crysis op Very high ga je zowiezo toch niet redden, gooi gewoon die HD2900pro weg en koop een 8800GT, dan kun je crysis al @ high spelen...

Anders Crossfire bord kopen en 2x een HD3870...

Je geheugen/voeding/processor/hardeschijf etc zijn prima zat!
 
Crysis op Very high ga je zowiezo toch niet redden, gooi gewoon die HD2900pro weg en koop een 8800GT, dan kun je crysis al @ high spelen...

Anders Crossfire bord kopen en 2x een HD3870...

Je geheugen/voeding/processor/hardeschijf etc zijn prima zat!

heb een crossfire bord, maar is gewoon 2 x pcie op 8 lines, en de meeste nieuwe borden met pcie 2.0 die op 2 x 16 lines draaien hebben ddr3 geheugen
 
DDR3 is niet zo intressant nog, voor de diehard overclockers mischien wel.....

Een p5W deluxe heeft 2 lanes PCI-E X16, een ander moederbord met 2x PCI-E 2.0 lanes zal je geen prestatie verhoging geven met een HD3870 erop, die doet het precies hetzelfde als een PCI-E 16x lane....
 
Just me, de Asus Maximus Formula (DDR2) of Extreme (DDR3) heeft 2x 16
Je cpu moet best nog even mee kunnen, 2x 3870 in crossfire zetten en klaar ben je voorlopig weer even.

Je zou later nog kunnen upgraden naar een yorkfield, als de goedkopere versies uitzijn... of je moet een QX9650 willen... denk wat dat de QX cpu's de enige zijn die zomaar 4ghz gaan zien op luchtkoeling.
 
Just me, de Asus Maximus Formula (DDR2) of Extreme (DDR3) heeft 2x 16
Je cpu moet best nog even mee kunnen, 2x 3870 in crossfire zetten en klaar ben je voorlopig weer even.

Je zou later nog kunnen upgraden naar een yorkfield, als de goedkopere versies uitzijn... of je moet een QX9650 willen... denk wat dat de QX cpu's de enige zijn die zomaar 4ghz gaan zien op luchtkoeling.

draaien die 3870 van jou een beetje stabiel in crossfire? want heb het ooit eens uit geprobreerd met 2 x hd 2600xt kaarten. maar had er aleen maar problemen mee, vooral dat als ik crossfire aanvinkte in catalist center dat tie de instelingen niet opsloeg wat uiteindelijk op een niet meer draaiende catalist center uitkwam.
 
ik heb er best wel wat problemen mee gehad ja, maar die zijn vooral OC gerelateerd. Als je de kaarten per stuk OC-ed in CCC draait het prima.

Ook in CF geen problemen, ik kom niet verder als 3Dmark 2006 testen, gamen heb ik geen tijd voor gehad, misschien dat ik crysis binnenkor eens probeer
 
Pfff, ben je weer is op zoek naar een GT of GTS G92 zijn ze weer nergens verkrijgbaar.... :D ( Op Alternate na, maar die is extreem duur )
 
Klopt, zodra er weer een batch hier is ( vaak alleen bij Alternate ) zijn ze zo weer verkocht.....

Alleen de nieuwe GTS gaat niet zo hard in de verkoop volgens mij maar, wat wil je, Alternate vraagt minimaal 60 euro meer voor de GT en GTS ( sommige versies zelfs tegen de 100 euro meer aan!!! )

Belachelijk...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top